על דבר אחד אין ויכוח בעולם הוידאו קונפרנס (VC) והוא שבכדי לקיים שיחת וידאו נדרשים שני תנאים בסיסים:  מצלמה ויכולת עיבוד וידאו.


בעולם הוידאו קונפרנס ה"קלאסי", נעשית שיחת הוידאו באמצעות יחידות קצה יעודיות (
End Points). היחידות הללו הן בד"כ של יצרנים מובילים כגון  Polycom, Cisco, Avaya וחברות אחרות והן כוללות מצלמה איכותית עם יכולות זום ו- PTZ (צידוד והגבהה) וכן Codec – המוח בעל יכולות הדחיסה, הקידוד והפענוח של הוידאו.  כמובן שנדרשים גם אמצעי מדיה להקרנה, מיקרופון ואמצעי שמע.

אז למה לעיתים אנחנו נמנעים מהרכישה המתבקשת? ולמה לידתה של קטגוריית ביניים חדשה מאפשרת ליותר ויותר חברות לעשות את קפיצת המדרגה לעולם הוידאו קונפרנס המקצועי?

בשנים האחרונות התפתחו שירותי וידאו מבוססי תוכנה, כאשר עיבוד הוידאו נעשה באמצעות תוכנה במחשב/שרת ולא בחומרת  Codec יעודית, אולם עדיין קיימת מצלמה פיזית.

גם שירותי הענן השונים, המספקים חדר וידאו וירטואלי בעל יכולות  Video Collaboration – שיתוף מכשירים (End Point, PC, טאבלט או סמארטפון) בשיחת וידאו, מחברים למעשה בין עולם ה High-end של המערכות היעודיות לבין עולם ה-PC עם מצלמת USB במקרה הטוב או מצלמה מובנית שהיא בד"כ פחות איכותית.

בשיחת Video Collaboration שכזאת אנחנו מערבים למעשה יחידות קצה בעלות יכולת עיבוד וידאו טובה ומקצועית לבין יחידות פשוטות יותר שהן כמעט כל מכשיר בעל מצלמה, מסך, מיקרופון ורמקול וכמובן חיבור לאינטרנט.

גם המחיר מהווה כמובן פרמטר משמעותי בקבלת ההחלטה אודות הצטיידות במערכת וידאו כאשר קיים צורך בשיחת וידאו עסקית מקצועית.

מחירן של יחידות הקצה היעודיות עומד על אלפי דולרים ואף יותר מכך, תלוי כמובן בתצורה, ביכולות ובמפרט של המערכת הספציפית. על הצד השני של הסקאלה נמצאות מצלמות "רשת" פשוטות עם חיבור USB בעלות של עשרות ועד מאות שקלים (אשר רובן חסרות יכולות זום אופטי ו-PTZ).

אם כן, הרי ברור שלא מדובר באותו מוצר, באותם הצרכים ובאותה האיכות. מצלמת רשת פשוטה משמשת בד"כ משתמש קצה בודד עד שניים אולם כאשר אנו מעוניינים לאפשר שיחה בחדר ישיבות גדול יותר נדרשת מערכת וידאו יעודית. והאיכות כמובן משמעותית גבוהה יותר.

במרחב שעל הפער הזה, בין שתי הקצוות הביתית והמקצועית, נולדה בתקופה האחרונה קטגוריית ביניים חדשה של מצלמות / מערכות וידאו.

לקטגוריה החדשה שני מאפיינים עיקרים:
1) המערכת מתאימה לחדרי ישיבות קטנים ובינוניים (Huddle Room)
2) המחיר עומד על לא יותר מאלפי דולרים בודדים,  בערך רבע ממחירה של מערכת חדר יעודית.

בתוך הקטגוריה הזאת נמצאות גם מצלמות/מערכות בחיבור USB למחשב כגון מערכת Group  של לוג'יטק (מחליפתה של ה CC3000E) וכן מערכות EndPoint בפרוטוקול H323 כגון Debut של Polycom.

מערכת Polycom RealPresence Debut – מערכת קומפקטית בפרוטוקול H323 ו SIP המשלבת את המצלמה וה-Codec ביחידה אחת

Polycom RealPresence Debut פוליקום

מערכת Logitech Group – מערכת לחדרים קטנים בחיבור USB למחשב

לוג'יטק גרופ

כאמור, קטגוריית הביניים הזו מאפשרת ליותר ויותר חברות לעשות את קפיצת המדרגה לעולם הוידאו קונפרנס המקצועי במחירים נמוכים משמעותית מיחידות הקצה היעודיות שהיו קיימות עד כה ומאפשרת ללקוח גמישות במחיר עם פשרה קטנה יחסית באיכות.

קראו עוד בנושא זה באתר ועידן פתרונות קונפרסינג
לוגו חברת ועידן פתרונות קונפרסינג

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG