המשבר העולמי נראה ומרגיש כמו עוד קריאת השכמה שמחייבת את כולנו להתבונן בצורה שונה על הדרך בה אנו מנהלים את עצמנו לא רק כלכלית אלא גם ברמה הסביבתית. האיום החדש שקיבל צורה כלכלית מתלווה לבעיה מתמשכת עם השלכות הקידמה על הסביבה ונראה שדווקא מכאן נוצרה לה הזדמנות נהדרת ליוזמות ורעיונות שיוכלו לפתור את שניהם.

הקשר בין הסביבה לעולם ה-AV 

אנו חיים בתעשייה דינאמית מאוד, התחום מחייב; רזולוציות גבוהות יותר מולידות תוכן המועבר באמצעות כלים טכנולוגיים חדשים הכוללים ממתגים, מרחיקים, מסכים. הרצון לייצר ולשפר מותיר אחריו פתרונות שהוחלפו ואלו הופכים לפסולת אלקטרונית. ב-2019 פחות מ-20 אחוזים מהפסולת האלקטרונית עבר למחזור בצורה רשמית, למעלה מ-50 מיליון טון של פסולת אלקטרונית הכוללת מסכים, כבלים, ספקי מתח וציוד AV נוסף התהווה בצפון אמריקה ואירופה. והמספרים האלו ממשיכים לגדול. 

 

אז מה עושים ?

Sustainable AV או SAVe הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם בארה"ב במטרה להעלות מודעות ולטפל בכל הפסולת הזו. SAVe אוספים מתנדבים ומכשירים ארגונים על מנת לאפשר קידמה לצד קיימות, מדריכים ומלווים אותנו בדרך לעתיד בו טביעת הרגל האקולוגית שלנו מצטמצמת והיכולת שלנו לצמוח טכנולוגית נשמרת. ב-2023 הם יהיו לראשונה ב-ISE וזו הזדמנות נפלאה לפגוש את האנשים מאחורי העשייה, ללמוד עוד מה ניתן לעשות ולהסתכל על הדרך לעתיד הרבה יותר חד ונקי. שמחתי להכיר חברות כמו Philips ששמו את נושא הקיימות כמטרה ארגונית ואני מקווה כי נוכל לראות יצרנים נוספים שייכנסו 'מתחת לאלונקה הירוקה'. 

נכון שכאשר חיים במדינה כמו שלנו קשה להסתכל על בעיות נוספות עם חיוך נחוש, ועדיין – הצעדים שכל אחד מאיתנו יכול לנקוט משנים הרבה כשמסתכלים בתמונה הרחבה יותר. התקווה שלי היא כי כל ארגון יוסיף את הזווית הירוקה לכלל השיקולים: איך מתכננים פרויקט שיהיה יעיל אנרגטית, ניתן לתמיכה עתידית בנוסף לפונקציות שהוא ממלא?

מקור

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG