הקסדה, שפותחה על ידי הסטארט-אפ הפיני Varjo משתמשת ברזולוציה של 60 פיקסלים לכל זווית ואומצה על ידי חברת הרכב אודי המעצבת רכבים בעזרת מציאות מדומה

Varjo

מנגנון הפעולה של הקסדה מתבסס על חיישן העוקב אחר תנועת העיניים באמצעות שיקוף התמונה אל תוך העין. לאחר מכן נעשה שימוש באלגוריתם ראייה ממוחשב המתבסס על תאורת אינפרא אדום ושתי מצלמות. כך מתקבלת רמת דיוק זוויתית של פחות ממעלה אחת ותמונה חדה במיוחד על גבי נקודת המיקוד של המשתמש במרחב הווירטואלי.

הקסדה מתחברת אל סביבות IT קיימות ויכולה לרוץ על מחשבים ניידים או מחשבים שולחנים בעלי כרטיסים גרפיים חזקים המיועדים לרוב לגיימרים ועלותם מסתכמת בכמה מאות דולרים. כמו כן, היא תואמת לתקן המעקב בזמן אמת של ART ותחנות העגינה של Vive, אחת משתי החברות המובילות בתחום הציוד למציאות מדומה (השנייה היא אוקולוס, ששייכת כיום לפייסבוק).

Varjo - Audi

יאן פלויגר מאודי, האחראי על תחום המציאות המדומה והרבודה בחברה, מסביר כי בתור מעצב חשוב מאוד לראות את כל הפרטים והמשחק הפנימי בין החומרים השונים, כאשר הרזולוציה הגבוהה של הקסדה מאפשרת לעשות זאת לראשונה בשלב כל כך מוקדם בתהליך העיצוב ובכך להתגבר על פערים שבעבר לא היה ניתן לגשר עליהם. הקסדה גם מגבירה את תחושת השקיעה פנימה (אימרסיה) של המשתמש, כך שאין יותר תפר בין העולם הווירטואלי לממשי.

מלבד אודי, הקסדה תפסה את תשומת ליבם של עוד מספר חברות מובילות בתחום הגרפיק כגוןAutodesk  ו-Epic Games (המנוע הגרפי Unreal ומפתחת Fortnite).

נכון להיום, הקסדה נמכרת אך ורק לשימוש עסקי במחיר 5,995 יורו, לא כולל מיסים ורישיון שימוש (995 יורו נוספים). ישראל ? עדיין לא נמצאת בין המדינות בהן הקסדה נמכרת באופן ישיר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG