אלף שעות לימוד מכונה כדי להפיח חיים בסלבדור דאלי (תמונה: מוזיאון דאלי, פלורידה)

 

אחד השימושים המעניינים ביותר של בינה מלאכותית ולימוד מכונה בא לידי ביטוי לאחרונה בפרויקט 'דאלי חי' שהפיק מוזיאון דאלי שממוקם בסנט פסרסבורג, פלורידה. מדובר בפרויקט בו המוזיאון הפיח חיים חדשים באמן הסוראליסטי הנודע סלבדור דאלי שהלך לעולמו לפני 30 שנה, ולו מוקדש המוזיאון כפי שכמובן אפשר ללמוד משמו. הפרויקט נולד מתוך אחד המשפטים הידועים יותר של אחד האמנים הצבעוניים ביותר שידעה ההיסטוריה: "אני מאמין באופן כללי במוות אבל במוות של דאלי לחלוטין לא. אני מאמין שמותי הוא כמעט בלתי אפשרי".

כדי להפוך את האמירה הזו לנכונה, בהיבט מסוים, הופקדה המלאכה בידיהם של אנשי משרד הפרסום גודבי, סילברסטיין ושות' ואלו השתמשו בקטעי וידאו ותמונות שצולמו בחייו של דאלי, המציגות אותו כמעט מכל זווית אפשרית, ובחרו מהן כ-6,000 תמונות בכדי להפעיל את תהליך לימוד המכונה שהוביל בסופו של דבר לתחייתו הדיגיטלית.

בסופו של דבר היה צורך בלא פחות מאלף שעות לימוד מכונה כדי להביא את מערכת התצוגה לידי שלמות, ובמהלך השעות הללו ניתחה המערכת את כל ההיבטים בהתנהגות של האמן הספרדי, וכדי לאפשר לה לחקות אותו על כל התנועות וצורת הדיבור המיוחדת שלו. בנוסף שולבו במערכת תמונות וסרטונים קצרים של שחקן בעל מראה זהה, עם השלמות של הקלטות קוליות.

בסופו של דבר יצרה המערכת 125 סרטוני וידאו אינטראקטיביים המורכבים מלמעלה מ-190 אלף שילובים של תנועה ודיבור, בדרך שמאפשרת למבקרים במוזיאון לתקשר עם האמן, באמצעות שלטים דיגיטליים שהוצבו ברחבי התערוכה, בדרך שלא ניתן היה לחוות עד היום – ועם חוויה אישית ככל האפשר עבור כל מבקר.

ואם זה לא מספיק, לסיום מבקש דאלי הדיגיטלי לצלם תמונות סלפי עם המבקרים אותן הוא מצלם באמצעות הטלפון הווירטואלי שלו, ולאחר מכן הוא גם 'שולח' אותן לטלפונים של המצטלמים.

צפו בסרטון המצורף שמסביר היטב את החוויה הייחודית והמעניינת.

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG