התקשורת עמוסה באינסוף כתבות על גיוסי כוח האדם בהייטק והמחסור העצום בכוח אדם וכמה יקרים מפז הטאלנטים המבטיחים של התעשייה. משונה אבל עדיין קיימים אתגרי גיוס בעולם ה'ישן', זה שמדברים עליו הרבה פחות ומובן גם למה… את מי זה מעניין?! ובכן, אולי אתכם. 

studioroman - canva

למרות החיסונים וההצלחה בצמצום השפעות הקורונה, נראה שרובנו נצטרך להתרגל לעבודה משולבת (היברידית) בשלב זה. קרוב ורחוק באותו שבוע. כיצד הדבר ישפיע על גיוס עובדים ועל מרחבי העבודה שלנו?

אין ספק שהשנה וחצי האחרונות היו המטלטלות ביותר שידענו מתחילת המאה, (חברי קבוצות הסיכון השונות  מעידים שגם במאה הקודמת) ולמרות שנראה כי הרע ביותר מאחורינו, אנחנו עדים לשינויים והתפתחויות שללא ספק ימשיכו להשפיע על הדרך מה אנחנו עובדים. 

מסתבר שרווקים (למשל) שמחים להמשיך ולעבוד מהבית בעוד שיותר בעלי משפחות אשר מתקשים להתרכז ולקבל את סביבת העבודה הרצויה היו שמחים לחזור למשרד ואפילו באופן מלא, גם אם זה אומר לעמוד בפקקים בשל חוסר האפקטיביות הזמנית של התחבורה הציבורית. חברות וארגונים רבים בארץ ובעולם מתחבטים לא מעט בנושא הזה כאשר האחריות לקביעת המדיניות מוטלת לא אחת על בעלי הדרג הניהולי: האם לאפשר עבודה מהבית באופן חלקי למי שרוצה בכך או לחזור לצורת העבודה הקודמת תוך כדי שמירה על המגבלות? מה שיעיל לאופי פעילות של חברה אחת עלול להיות פחות יעיל לאחרת. 

עוד מחלקה שפעילותה מושפעת באופן משמעותי מכל מה שקורה ב 18 החודשים האחרונים היא מחלקת כוח האדם כמובן. אם אנחנו כעובדים חושבים על השוטף, על מחלקת כוח האדם מוטלת האחריות להתאים את תהליך גיוס המועמדים עבור "קהל היברידי", כזה שמגיע עם דרישות מראש לשבוע עבודה משולב. מסתבר שלא מעט מאיתנו כבר פחות מתלהבים להתייצב כל יום במשרד לעבודה משעה שמונה עד חמש. מדובר במגמה שמתחזקת בעולם כולו ומסתבר שלא נדיר להיתקל במועמדים שהחליטו לעזוב את מקום עבודתם הקודם לאחר שלא הוסכם להתגמש ולהטמיע שבוע עבודה גמיש ו'היברידי'. 

Credit Ryan McVay - canva

כנות לפני הכול

נראה שהדבר הכי נכון (וכלכלי) הוא להיות כנה עם המועמדים. מנהלים המשוועים לעובדים חייבים את הידיים העובדות אולם כאשר מועמד דורש שבוע עבודה היברידי והארגון אינו יכול להבטיח זו לאורך זמן, ההשקעה  בקליטתו ובהדרכתו עלולה לרדת לטמיון. תקופה מאתגרת במיוחד לאור המציאות המשתנה ועודנה. 

גם חברות הנדל"ן לא יושבות על הגדר

אחד המקומות הבלתי צפויים בו המציאות החדשה בשטח מתאימה את עצמה לדרישות המשתנות היא בחברות הנדל"ן. חלק גדול מהדירות החדשות שייבנו יציעו מעין חדר מבודד לעבודה, הן לעובדים שכירים והן לעצמאים קטנים ופרילנסרים (שכיום נאלצים לא אחת לשכור משרד קטן בקרבת הבית).

בחו"ל מדברים כבר על מעבר למתחמי עבודה משותפים בתוך בנייני המגורים עצמם. אלו ישמשו לא רק עובדים, אלא גם סטודנטים ומי שמעוניין ללמוד מרחוק. בנוסף לכך, יש כבר מספר פתרונות טכנולוגיים וסטארטפים המיישמים תוכניות להשכרת חדרים פנויים במשרדים גדולים (סטייל Airbnb) או מפתחים מערכות לניהול לוח זמנים אלטרנטיבי הלוקח בחשבון גם את העבודה ההיברידית. 

תוכנית לא פחות מהפכנית שמגיעה דווקא ממשרד האוצר היא הסבת חלק מתוכניות הבנייה המיועדת למשרדים לכאלו שיכללו יותר יחידות מגורים או יחידות היברידיות. למרבה הצער, עד שתקציב המדינה המיוחל לא יעבור, תוכנית זו תישאר לעת עתה במגירה…

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG