תחום המסכים הצפוף מאוד מקשה על ההתלבטות. כל יצרן צריך למצוא את הדרך לבדל את עצמו ולהראות את הערך המוסף. בין הרזולוציות העולות, עומק התמונה ודיוק בצבעים, הפונקציות החדשות והאינטגרציות לסביבות כחלק מאקו-סיסטם – המסרים לעיתים הולכים לאיבוד. אז איך יצרנית כמו פיליפס ממצבת עצמה בתחום? לשם כך פגשתי את עומרי לוין, נציג פיליפס לתחום השילוט הדיגיטלי בישראל בראיון שנותן תמונת מצב על חברה שממוקדת בעשייה, קיימות ובעיקר בשיתופי פעולה.

קיימות וראייה לטווח הרחוק הן שם המשחק

פיליפס היא חברה הולנדית במקור, וככזו – היא ממוקדת מאוד בסביבה ובשמירה עליה, מציין לוין. במה זה מתבטא? החל מאריזות המסכים וכלה בשמירה על חיי מוצר ארוכים במיוחד. ואם מסתכלים על הגלובוס – צריך גם פריסה עולמית ושותפים בכל מקום בו פיליפס נוכחת, והיא נוכחת – מציין לוין. עיקר המאמץ הוא שמירה על ערכי החברה ויצירת שפה המתאימה לכל איזור לצד הקווים המנחים לפיהם פיליפס פועלת. באם נדרש פתרון ייחודי – הם יידעו לעבוד עם השותפים המקומיים ומחלקת הפיתוח לייצר ולספק אותו כל שלכל אורך חיי המוצר ניתן יהיה לתחזק ולתפעל אותו בקלות. 

היקפי מלא וגמיש: מהחומרה ועד לתוכנה

לוין מציין כי פיליפס מחזיקה מגוון מלא לתחום המסכים: שילוט דיגיטלי, קירות ווידאו, מסכי מגע, מסכי טלוויזיה לתחום ה-hospitality ואפילו קירות LED. בצד התוכנה פיליפס יודעת לספק פתרונות משלימים לצורך ניהול ויצירת תוכן, אולם לוין מציין כי ההבנה היא שעל מנת לספק מענה מלא וגמיש, לא די באספקת תוכנה וחומרה אלא גם ממשקים מול יצרניות נוספות, כך לדוגמא יכול לקוח שרכש מסך מתוצרתם – לממשק ולתפעל אותם באמצעות תוכנה של יצרנית לשילוט דיגיטלי. הלקוח נותר עם יישום ש'ירוץ' לאורך כל חיי המוצר. לוין מוסיף כי הבחירה באנדרואיד כמערכת הפעלה למסכים נתנה לפיליפס את היכולת להגיע למספר קהלים, הוא גם מציין כי פיליפס הייתה הראשונה להטמיע את אפליקצית NETFLIX במסכים המלונאים שלה.

שותפה לכל חלק מהתהליך

פיליפס שואפת להיות בתהליך המלא בעבודה מול הלקוח, החל לוין לספר – זה אומר מפגישת ההיכרות בה עולה הדרישה בפעם הראשונה, החיבור הנכון של השותף המתאים לביצוע הפרויקט, יצירת הממשקים השונים שיידרשו להקמת היישום ותכנון התפעול השוטף של המסכים בפרויקט כך שישמרו על ערכם וימשיכו לעבוד גם בעוד חמש שנים כאילו הופעלו לפני רגע. באחד הפרויקטים שנעשה עם רשת קמעונאית – חיברה פיליפס יצרנית מצלמות מוכרת וחברת תוכנה וסיפקה ללקוח פתרון שאפשר לו להציג ללקוחות את התור ואת כמות האנשים הממתינים בו – בפיליפס דאגו ללוות כל שלב עד למסירת הפרויקט, ציין לוין.

ההפצה של פיליפס בישראל נעשית על ידי חברת איסטרוניקס ולוין מציין כי שיתופי הפעולה ניכרים ומוצלחים וכללו מספר פרויקטים מעניינים שחלקם, על אף מורכבותם – יצאו לפעול בתוך מספר שבועות ספורים ואף פורסמו ונסקרו בחו"ל.

מחדשים ומביטים קדימה

לוין סיפר על החידושים האחרונים שהוציאה פיליפס אשר כללו סדרת מסכים אינטראקטיביים הכוללים מערכת הפעלה המתפקדת כ-All In One (משהו בסגנון של מערכת VC מובנית בתוך מסך) והתמקד במסר לעתיד: העולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, הכל מחובר ויחסי הגומלין מחייבים – אם מצלמה סופרת אנשים זה חייב להיות מוצג על גבי מסך ושמור במערכת עם תבונה מלאכותית – השלם גדול מסכום החלקים ואנחנו חלק מהתהליך הזה. יתרה מזאת – שדרוג אוטומטי של מערכות ההפעלה במסכים באופן אוטומטי משמר את היכולות שלהם לשרת את הלקוחות לאורך שנים וזה תואם את תפישת העולם של פיליפס – ירוק עם ראיה לרחוק.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG