השנה עבדו בקרמר ללא הפסקה ובמספר ערוצים מעבר למשימות השוטפות; בין האקדמיה שהקימה החברה וצוברת תאוצה בעולם, חניכת משרדים חדשים והכרזות טכנולוגיות רבות, מסכמת קרמר שנת פעילות מוצלחת במיוחד. דיויד מרגולין, סמנכ"ל השיווק העולמי של 'קרמר אלקטרוניקה' משתף אותנו בתובנות לקראת 2019

נראה כי קרמר עבדה ללא הפסקה השנה, אתם מרוצים ?

מרגולין: "מבחינה מסחרית זו הייתה שנה טובה מאוד. הרחבנו פעילות בטריטוריות ושווקים חדשים. כמו כן פיתחנו טכנולוגיות ומוצרים חדשים שפתחו עבורנו הזדמנויות חדשות"

שוק ה-AV המקצועי מושפע מטרנדים, כל שנה אנחנו נחשפים לחידושים, חלקם תופסים, חלקם עוברים שינוי וחלקם מקדימים את זמנם ולאחר מכן חוזרים או נעלמים. על אילו טרנדים היית מצביע כמוצלחים יותר ועל אילו פחות ?

"אני חושב שקצת קשה להצביע על משהו אחד חזק במיוחד שתפס השנה. בעיקר מכיוון שזהו שוק שנותן מענה להרבה מאוד ורטיקלים ולכל אחד מהורטיקלים היה משהו שתפס בצורה טובה. אנחנו כן מבחינים בהתעניינות הולכת וגוברת לפתרונות לחדרי ישיבות ידידותיים למחלקות IT. זה לחלוטין מתכתב עם תפיסה ה אמר דיויד ה-AV/IT שטבעה קרמר. העובדה שיש הרבה יותר חדרים/חללי ישיבות קטנים מייצרת אתגרים למחלקות ה IT בארגונים בגלל ריבוי קריאות שירות לאותם חדרים. גוף IT המספק שירות למספר רב של מערכות מבקש פתרונות AV המייצרים שקט ויעילות. ניהול המערכות הללו ביעילות לפי מתודולוגיית IT הכרחי עבורם – בדיוק כמו כל תשתית IT בארגון שהם מנהלים."

 

דיויד מתייחס לעולם הטרנדים הקשור ל-IT: "אנחנו רואים התעניינות גוברת בתחום ה-AV OVER IP, שממשיך לצבור תאוצה. זה מתבטא מבחינת הטכנולוגיות וגם התפיסה הארגונית. בקרמר מפנים משאבים רבים על מנת לייצר את הטכנולוגיות ומוצרים חדשניים אותם נציג בביתן שלנו בתערוכה".

מה פחות תפס בעיניך ולמה ?

"היו המון דיבורים ובאזז על נושא IoT וכיצד זה ישפיע על תעשיית ה ProAV, אולם עדיין אין כניסה משמעותית של הטכנולוגיות וחוויית המשתמש שמביאים איתם מוצרי IoT לתחום ה ProAV. אני מאמין כי בפרק זמן של השנים הקרובות יהיו השפעות משמעותיות על תעשיית ה ProAV עם כניסת טכנולוגיות IoT לחדרי ישיבות.

AV over IP כיכב בתערוכת ISE2018 והיה נראה שהשוק ערוך לזה, היית מגדיר את זה כטרנד, מגמה או משהו אחר ?

"קשה להגדיר AV over IP  כטרנד, זה יותר אבולוציה טבעית של הטכנולוגיה. האתגר של AV over IP  הוא ריבוי יצרנים וריבוי סטנדרטים וזה מאוד טבעי בשלב הזה של הטכנולוגיה הזו ברור שתהיה מלחמת הסטנדרטים/יצרנים וזה ייקח עוד זמן עד שיקבעו סטנדרטים לדחיסה, רוחב פס, אבטחה וכ"ו. מה שמאוד ברור הוא זה שתהיה לזה השפעה קריטית על תחום ה ProAV והסימנים הראשונים בדרך. 

מגמה נוספת שמורגשת יותר היא פונקציונאליות מבוססת תוכנה ( Software Enabled Functionality On a Single Device) – פלטפורמות שמאפשרות הרצת פונקציונליות AV על גבי מכשיר בודד דוגמת Mini PC או ע"ג שרתים. מעבר לעובדה שתעשיית ה ProAV משתנה ונשענת יותר על פתרונות תוכנה הדבר נכון יותר גם מבחינת הלקוח ומאפשר גמישות גדולה יותר. אנחנו נציג מספר חידושים בעניין בתערוכה ואני מאמין שזו מגמה מאוד משמעותית שתצבור תאוצה ב 2019." 

אם כבר מדברים על מגמות וחידושים, מה לדעתך יהיו המגמות ל-2019 ?

"היו לא מעט חידושים בתחום ה- AV over IP  שיחליפו פתרונות ProAV קלאסי וגם כלי ניהול חדשים. אני מעריך שנראה השקעה גדולה בתחום כלי הניהול לארגונים גדולים (Enterprise AV Management), למעשה אלו אותם כלים המיועדים לאנשי IT אשר כעת מאפשרים להם לנהל את תשתית ה-AV הארגונית וכמובן שכמו שציינתי, נראה עוד מוצרי ProAV שנמכרים כפלטפורמה עם פונקציונליות מבוססת תוכנה"

איך זה צפוי להשפיע על שוק ה-AV ?

"התבססות על תוכנה תאפשר לשוק ה-AV אימוץ של מודלים עיסקיים, לדוגמא AV as a Service, בדומה שירותי SaaS (Software as a Service) שהיא כמובן סטנדרט במחלקות ה IT.

מה עוד אתם מתכננים להציג ב-ISE 2019 ?

"השקענו רבות בתחום ה-AV/IT, בין אם מדובר ב- AV over IP  וכלה בכלי ניהול AV אשר פיתחנו. עם זאת, אנחנו ממשיכים להשקיע ב-AV מסורתי על כל מרכיביו: ניתוב/מיתוג/הרחקה, מטריצות חדשות עם יכולות מפתיעות ועוד. למעשה – בכל משפחת מוצרים או פתרונות שאנחנו עוסקים בו יוצגו חידושים."

אם היית צריך לציין מגמה משמעותית אליה מכוון תחום ה-AV:

"הדבר המשמעותי ביותר הן טכנולוגיות AV over IP  ובכלל טכנולוגיות Streaming על כל הפורמטים והסטנדרטים שלהם מהווים היום את המגמה הכי משמעותית בתחום ה ProAV. כמו כן פתרונות של אוטומציה של טכנולוגיות AV בחללים עם המון השקעה בחוויית משתמש נוחה. כמו כן התכווננות לכיוון מחלקות ה IT אשר מנהלים טכנולוגיות AV בארגונים. למחלקות IT יש מוטיבציות ותפיסות עבודה מאוד ספציפיות. לדוגמא- אבטחת המידע, ניהול ותמיכה בטכנולוגיות AV מרחוק, פתרונות שקופים למשתמש המזדמן."

במה הם נבדלים זה מזה ? במה יתבטא מעבר AV לשליטת IT ?

"ב-IT קיים צורך ברור לייצר סטנדרט אחיד: מנהל תחום ה AV בחברה גלובאלית נמצא בבעיה ביצירת סטנדרט AV מאחר ולא תמיד האינטגרטור במדינה הספציפית יכול לתמוך בהתקנות של אותו הארגון במדינות אחרות. הדבר הזה מייצר אתגרים. מכיוון ולמחלקות IT אין כל בעיה ליישם פתרונות IT מרחוק הציפייה של מחלוקת IT בארגונים גלובאליים לדפוסי עבודה דומים גם ב AV. אחד מהדברים שיקרו יהיה פתרונות קלים לניהול מרחוק, וכמובן קלים להטמעה ויישום. יהיה צורך באינטגרטור להתקנה פיזית אולם ההגדרות תתבצענה מרחוק. נושא ה-AV ינוהל יותר ויותר כמו טכנולוגיות IT."

איך השינוי הזה משפיע על היצרנים והאינטגרטורים ?

"בהיבט של יצרנים אנחנו כבר רואים פתרונות בסגנון All In One שנותנים מעבר לפונקציונליות AV גם Web Conferencing, Unified Communications גם מיצרנים שאינם מתחום ה-AV, כמו יצרני מסכים וטכנולוגיה משרדית ואני מאמין שעוד יצרנים ייכנסו לסגמנט הזה. זה צד הגיוני היות וכבר יש להם טביעת רגל בארגון. זה יכול לשנות באופן משמעותי את מערכות היחסים העדינות שיש בין היצרנים לאינטגרטורים, ליועצים וללקוח הסופי.

נראה יותר אינטגרטורים מתחום ה-IT חוצים את הקווים ומאמצים את תחום ה-AV כתחום עסקי חדש, זה מאוד טבעי – מחלקת ה-IT מנהלת דיאלוג שוטף עם אינטגרטור ה-IT, אז למה לא גם על AV בעצם ?! על אחת כמה וכמה כאשר הוא מפשט את הפתרון והמענה. כשמסתכלים על ISE – נראה שתהיינה כמה הפתעות גדולות בתחום הזה. כבכל שנה, יתמקמו קרמר במקום המרכזי ב-Hall 1 בביתן S20 ואנחנו מזמינים את כולכם לבקר, להתרשם ולהתייעץ". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG