חברת ועידן היא מהותיקות בתחום הוועידות בישראל, תחום שעבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות. בין המעבר לענן, טכנולוגיות מבוססות חיבור USB, ענקיות שנרכשו ופלטפורמות ותיקות שהושקו מחדש כשהן נלחמות במתחרות צעירות ומבטיחות – לא חסר כאן אקשן. שוחחנו עם ניר רונן, מנכ"ל ועידן, במטרה לעשות סדר לקראת הסערות הצפויות בתחילת פברואר הקרוב עם פתיחת תערוכת ה ISE באמסטרדם

ממשק ניהול מנצח (תמונה - ועידן)

שוק הועידות מראה שינוי חזק לכיוון הענן, האם 2018 הורגשה כחזקה במיוחד עם השקת הפלטפורמה החדשה שלכם? מהם היתרונות שלה?

רונן: "חדרי ועידות הווידאו בענן כאן בכדי להישאר. אם לפני כמה שנים עדיין ביצענו פרויקטים של הקמת חדרי וידאו ללא שילוב של שירות ענן, הרי שכיום הדבר מהווה חלק אינטגרלי מהפתרון. שרותי הווידאו בענן הביאו להאצה בשינוי התרבותי בארגונים ולשימוש הולך וגובר בווידאו. פשטות השימוש בהם, הזמינות בכל מקום ומכל מכשיר לצד איכות הוועידות, הפכו אותם לפופולאריים בעולם העסקים.

חלק מהשינוי שהביא השימוש בחדרי וידאו בענן היא דרך העבודה, כך שהמשתתפים נפגשים בחדר הועידה ולא מחייגים אחד אל השני. בדיוק באותה הדרך בה מתקיימות שיחות הועידה הטלפוניות הוותיקות. גם כאשר מדובר על שיחה של שתי נקודות קצה בלבד, מעדיפים המשתתפים את הסביבה המוכרת ונעזרים בחדר הווידאו הווירטואלי ליצירת המפגש.

ב2018 צרפנו לקוחות אך ורק לפלטפורמת הווידאו שלנו המבוססת על פתרון הווידאו בענן של חברת Videxio הנורבגית. לקוחות וותיקים שלנו שקיבלו עד כה שירות המבוסס על גשר הווידאו של AVAYA, עברו גם הם מיגרציה לפתרון החדש והמתקדם.

יתרונות פלטפורמת הווידאו בענן מצויים בקלות השימוש בה מכל מכשיר ובכל מקום, במענה על מכשולים טכנולוגיים לצד רמת אבטחה גבוהה, באיכות הוועידות המבוצעות על גבי רשת גלובלית פרטית עם 18 "רגליים" בכל היבשות ובעלות קבועה לשימוש ללא הגבלה.

יכולות השירות נמצאות בשיפור מתמיד מבחינת פיצ'רים המשוחררים ללקוחות מספר פעמים בשנה." 

אילו פתרונות משלימים בחדרי ישיבות הותקנו הכי הרבה השנה ?

"לצד שירותי הענן, הלקוחות עדיין נדרשים כמובן לתחנות הקצה, באמצעותן הם מקיימים את שיחות הווידאו. ב 2018 מרבית הפתרונות שביצענו בחדרי ישיבות כללו מערכות וידאו מבית פוליקום או סיסקו, לצד מערכות הווידאו בחיבור USB מבית לוג'יטק לחדרי ה Huddle. גם טלפון הועידה המתקדם Trio של פוליקום, בעל יכולות התצוגה והווידאו צבר תאוצה במהלך השנה האחרונה."

ניר רונן, מנכ"ל ועידן פתרונות קונפרנסינג (תמונה - ועידן)

אילו פתרונות משלימים הייתם רוצים לראות? משהו שמוגדר כ-Game Changer ?

"יותר ויותר יצרני חומרה משתפים פעולה עם שירותי הווידאו בענן ומבצעים אינטגרציה מובנית ביניהם. שיתופי פעולה אלו לצד הטמעה של פתרונות OBTP-One Button to Push, מהווים קפיצת מדרגה בנוחות השימוש ויגבירו את אימוץ הווידאו כפתרון ארגוני אפקטיבי."

מהו 'הדבר הבא' לדעתכם בשוק הוועידות?

"בצד החומרה או נקודות הקצה, אנחנו רואים הרחבה של קווי המוצר הקלאסיים, כך שמוצרי ה Low End "פוזלים" לכיוון מוצרי ה Hi End ולהיפך. יצרניות שהיו במגרש עם מוצרי פרימיום בלבד, מכניסות למשחק גם מוצרים זולים יותר וכאלו שייצרו מוצרים "פשוטים" יותר משדרגות את הטכנולוגיה ועולות מדרגה.

בצד התוכנה, אנחנו צפויים לעליית שלב ביישום תוכנות לניהול תקשורת ותהליכים ארגוניים עם שירותי הועידה השונים. אפשר לראות את הניצנים של הדבר ב Microsoft Teams, Webex Teams או Slack."

 

מה אנחנו צפויים לראות השנה מ-ועידן? הכרזות מיוחדות בתערוכה?

"ההכרזות של ועידן מגיעות בד"כ לאחר התערוכה. התערוכה היא אחד המקומות העיקריים שלנו להתעדכן בכל החידושים של היצרנים השונים, לרקום שיתופי פעולה ולהביא ללקוחותינו את הטכנולוגיות הרלוונטיות באופן מדויק לארץ. אנחנו משקיעים זמן וחשיבה לברור את המוץ מהתבן ולהתמקד במספר מועט של יצרנים בין האלפים שמציגים בתערוכה.

חברת Videxio שאנו השותף העסקי שלה בארץ, התמזגה בתחילת ינואר עם שכנתה מאוסלו, חברת Pexip ויחד הן יוצרות חברה עוצמתית יותר בעולם הווידאו בענן לצד פתרונות On-Premise. 

ההגעה לתערוכה היא עבורנו נקודת מפגש מצוינת גם עם השותפים העסקיים הקיימים שלנו."

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG