ליאור פתאל הצטרף לצוות הכותבים של AVmaster, ויכסה את עולם הרחפנים המתפתח. בכתבה ראשונה מספר פתאל בקול אישי איך הגיע לעולם הרחפנים, הציץ ונשאב

לעולם הרחפנים מגיעים אנשים מקבוצות שונות. אחת הקבוצות הפופולריות היא אנשים שהגיעו מעולם התעופה, וקבוצה שנייה וגדולה מאוד היא אנשים שמגיעים מעולם הצילום.

המפגש הראשון שלי עם עולם הרחפנים היה בילדות. מאז זכורה לי חוויה חיובית, שבה אבא שלי נהג לצרף אותי אליו כשהטיס את הטיסן שלו במסלול התעופה בחיפה (על חורבותיו של המסלול הוקם מאוחר יותר קניון חיפה). בכל מקרה, נהניתי לצפות באבא שלי ובדגש על 'לצפות', כי הוא מעולם לא אפשר לי להטיס את הטיסן. בזה הסתכמה חווית הטיסנים שלי, שלא הובילה לדבר. מכאן המשכתי למקום שנראה לי בזמנו שונה לגמרי, עולם הצילום.

רחפני אקסטרים או רחפני צילום?

במשך שנים עסקתי בתחום, וההתעניינות שלי ברחפנים הייתה בגלל אפשרויות הצילום והפרספקטיבה החדשה שמתאפשרת בזכותם. אבל כאן נכנס לתמונה מרכיב התעופה. מעולם לא התעניינתי בטיסנים וברחפנים, וכאן היה לי ברור שכדי להרוויח את הפלטפורמה של צילום אווירי איכותי, אני זקוק לרחפן.

עולם שלם של ידע ברשת האינטרנט

התברר לי, שלעולם הרחפנים ולאפשרויות הצילום יש אוהדים רבים ברחבי העולם. וככל שהשימוש בטכנולוגיה הלך וגדל כך גם החשיפה לתוכן גדלה, הן בתקשורת המסורתית והן בתקשורת הדיגיטלית. זה היה נפלא לגלות שיש מידע מונגש וזמין לכל מי שמעוניין להיכנס לתחום. בנוסף חלק מהמידע שהוגבל בעבר לתעשייה היקרה והמסורבלת של צילום אויר מוסק, מונגש כיום בחלקו לקהל הרחב, כמובן במסגרת מגבלות והוראות של רת״א (רשות תעופה אזרחית).
מכאן נפתחה לי דלת שמאחוריה גיליתי מידע עצום, שאפשר לי להעמיק ולהעשיר את יכולות הצילום שלי. קיבלתי מספר החלטות – להתמקד בטכניקת הצילום מהרחפן, לבצע סקר שוק, ללמוד להטיס את הרחפן ולסנכרן בין טיסה לבין צילום.

מדריך למשתמש המתחיל – כך יצאתי לדרך

חיפוש ביוטיוב לצירוף המילים "Drone Biggner" מעלה מאות אלפי סרטונים של צילומי אוויר מדהימים, התרסקויות מטורפות ורחפנים קטנים ומהירים כמו שד. בהתחלה נשאבתי פנימה, אבל אז חזרתי למטרה – אני כאן בשביל צילום אווירי, ואין לי עניין בסרטונים על התרסקויות, ורחפני מרוץ שנועדו לחוויית אקסטרים ופחות לשם צילום.
נכון צילומי האקסטרים של רחפני המרוץ מדהימים ומורכבים, אבל אין ספק שאינם נחוצים למטיס של רחפן צילום. ובכל זאת, מומלץ להתרשם מהתחום, ויש בהחלט ממה.

ומה עוד אפשר למצוא ברשת?

עולם שלם של ידע קיים ברשת, ובכתבות ההמשך אציג בכל פעם אספקט נוסף של ידע לטובת האנשים שרוצים להיכנס לתחום או שנמצאים בו ומעוניינים לדעת עוד.

בשלב הראשוני לבחירת הרחפן נעזרתי במדריכים מצולמים ברשת בהתאם לצרכים ובהתאם לתקציב. מדריכים נוספים לתחילת הדרך הם: היכרות מעמיקה עם כל אמצעי השליטה ברחפן ועד לטכניקות לצילום ולהטסה, שיניבו תוצאות מדהימות פרי ידיכם.

התובנה שלי מהכניסה לעולם הזה היא שיש ידע עצום בתחום. אבל ככל שמרחיבים את הידע על הטכנולוגיות שמעמיסים על הרחפן כך 'מצטנן' היצר להצטרף אל קבוצת רחפני המרוץ ולחוויית האקסטרים המטורפת.

רחפני אקסטרים או רחפני צילום?

הרחפן הראשון שלי

שעות רבות הקדשתי לצפייה בסרטונים ובהדרכות על הטסה עוד לפני שבכלל קניתי רחפן. זה עזר לי לגבש עמדה על המותג שבו אני מעוניין. אבל המחיר של הרחפן העלה אצלי דילמה – האם לקנות מוצר בסכום נכבד, כשאין לי כלל ניסיון בהטסה? או אולי להתחיל במוצר שנחשב לזול יחסית, שאותו אוכל לרסק ב'לב קל' יותר, ורק אחרי שארכוש ניסיון אעבור למוצר שרציתי מלכתחילה?

ככל שמעמיקים בנושא, מבינים שההיגיון בתחום הזה עובד הפוך. כלומר, ככל שהרחפן עמוס יותר בטכנולוגיה, ובאופן בלתי נמנע גם יקר יותר, כך למטיס קל יותר.
ההטסה הראשונה הייתה בתקופה שבה הרחפנים צוידו בטכנולוגיות ה- GPS ובמצלמה בתחתית הרחפן. בדגמים החדשים משולבים כיום בנוסף החיישנים, שמסייעים במניעת התנגשות. שלושת המרכיבים: GPS, מצלמה בתחתית הרחפן והחיישנים, משמעותיים מאוד לשליטה טובה יותר ברחפן.
בחרתי ברחפן שמחירו יקר יחסית, ובמבט לאחור זו הייתה החלטה נכונה. למדתי להטיס והטכנולוגיה תרמה לי לשלוט ברחפן וגם הגיבה בפידבק נדרש.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG