איחוד הכוחות בין שתי החברות המובילות VISUALED ו Inhouse Interactive מייצר אסכולה חדשה- חברה בעלת ספקטרום עצום של ידע ויכולות לביצוע פרויקטים בכל קנה מידה. לדברי המנכ"לים של שתי החברות, הנוסחה בתכנון האדריכלי צריכה להשתנות כשהתכנון הדיגיטלי חייב להיות התשתית. מפץ (וירטואלי) גדול

הכותרת עלולה להטעות – Creative Labs אינה חברה שמתחרה באדריכלים, אבל בטח לא מתכוונת להיות משרד דיגיטל מסורתי. מדובר במיזוג בין שתי חברות מובילות, כל אחת בתחומה, לחברה אחת/ מיזוג שיאפשר מענה הוליסטי אמיתי ללקוחות הקצה ויהיה שותף משמעותי עבור משרדי האדריכלים.

חברת Inhouse Interactive עוסקת ביצירת תוכן ופלטפורמות פיתוח טכנולוגיות בעולמות ה -VR, אך לא רק, וחברת VISUALED מספקת קשת רחבה של פתרונות דיגיטליים "תפורים" ללקוחותיה. בימים אלה נמצאות שתי החברות בתהליך מיזוג לפעילות משותפת. הכירו את CREATIVE LABS- חברה אשר תנצל את הידע והניסיון העצומים ותציע ספקטרום רחב של פתרונות.

זיו הראל, מנכ"ל חברת VISUALED ואיתי אפל, מנכ"ל חברת Inhouse Interactive מכירים שנים רבות כקולגות בביצוע פרויקטים ייחודיים, כדוגמת הקמת הסניפים הדיגיטליים של בנק הפועלים. הצוות של Inhouse Interactive השתלב במערך הפיתוח של חברת VISUALED ואילו הצוות של VISUALED טיפל במערך האפיון, התכנון, העיצוב וההקמה של הפרויקט.

פגשנו את המנכ"לים המשותפים של Creative Labs לראיון.

משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל – Creative Labs

מה הרציונל העיקרי למיזוג בין החברות?

הראל: "נכון להיום, אין חברה שיודעת לתת פתרון כולל בתחום שבו היועצים והאדריכלים עדיין לומדים מה נכון ללקוח הסופי. המיזוג מביא לעולם חברה שיודעת לתת מענה פרטני ומקצועי בעולמות קריאייטיב דיגיטליים. אם עד היום חברת VISUALED השתדלה להיות חברה 'שמרנית' אשר מסרה פרויקטים קריאייטיב-טכנולוגיים תוך עבודה שקטה ומתחת לרדאר, הרי שהיום מטרת איחוד הכוחות היא לשנות את התפישה במטרה להפיץ את הבשורה, ולהביא את החברה החדשה להתמודד על ההזדמנויות המאתגרות ביותר בישראל, אך בעיקר להיפתח להזדמנויות בשוק הגלובלי".

אז מיהי ומהי Creative Labs?

הראל: "העולם עובר שינויים מרחיקי לכת. העידן הדיגיטלי מספק לעולם את הדבר הבא, הן מבחינת סוג העבודות שהאנושות תעסוק בהן בדורות הקרובים והן מבחינת התוכן עצמו, שהוא מגוון פתרונות להעברת מידע ומסרים בצורה אפקטיבית יותר. זו הסיבה שאנחנו מכנים את עצמנו 'משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל'. לא מדובר בעוד משרד קריאיטיב מסורתי או בחברה שמספקת מסכים ותוכן.

החברה המשותפת תשמש כפלטפורמה חדשנית אשר תעסוק בייצור קונספטים דיגיטליים, שנשענים על טכנולוגיות מגוונות עם קריצה קריאיטיבית שנותנת מקום ראוי לתפיסה האדריכלית באותו חלל. תפיסה חדשנית זו נובעת מהאתגר לענות על צרכים ועל מטרות משתנות בעידן דינמי".

מה היתרונות של  Creative Labs וממה ייהנו לקוחות החברה החדשה?

אפל: "זאת באמת מהפכה בדרך שבה ניגשים לתכנון מקדים, שבסופו של דבר ישלב מדיה דיגיטלית. אני לא מכיר חברות נוספות שתחום ההתמחות שלהן מאפשר להן לגשת לפרויקט בתפיסה החדשה, שאותה אנחנו מציעים. עם השנים פיתחנו התמחות אמיתית של יכולת 'פיצוח חלומות ובריפים'. מיכולת זו נגזר היתרון היחסי והמשמעותי – מה נכון לבצע, מי מבצע, איך נכון שיתבצע ומתי. הגענו לתתי התמחות, שבהן אנחנו מסוגלים 'להתאים חימוש למטרה', מאחר ולכל אחד מהצוות המשותף יש את הקילומטראז' הייחודי שצבר בתחומי העיצוב, ההנפשה, הפיתוח, האלקטרוניקה, ההתקנה, ההנדסה ועוד. זה מאפשר לנו לענות על ספקטרום רחב של צרכים משתנים באמצעות שימוש מאוזן וחכם בטכנולוגיות ובתוכן. לקוחות יכולים לפנות אלינו בדיוק כפי שהם פונים למשרד אדריכלים מקצועי, ולקבל מאיתנו תפיסת עולם דיגיטלית קונספטואלית שעונה על המטרות כפי שהגדירו לעצמם".

משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל – Creative Labs

הראל: "מדובר במערך שישמש כיחידת קומנדו דיגיטלי. הערך המשמעותי ביותר לדעתי הוא היכולת לנתח ולהבין את מטרות העל של היישום שעליו אנו מופקדים, ולתרגם אותו לתהליך שמתחיל בפיצוח קונספטואלי ומימושו דרך אמצעים טכנולוגיים מותאמים. המיזוג מאפשר שימוש בידע ובניסיון בשני עולמות משיקים, ומכניס פנימה טכנולוגיות משמעותיות נוספות כגון AR ו VR שיעזרו ל Creative Labs להרחיב את קשת הפתרונות הדיגיטליים עבור לקוחותיה. ללקוח יש ידע רב, אולם מניסיוננו קיים פער לא מבוטל בין היכולת להבין את המטרות לבין היכולת לתרגם אותן לתהליך מובנה להשגתן באמצעות ממשקים טכנולוגיים. הפעילות היום-יומית שלנו הפכה אותנו למומחים בתחומנו. רוב הפרויקטים שאנחנו מבצעים מתחילים בשיח אדריכלי והנדסי פנימי לצד פיצוח בריף מטרות: תכנון מאוזן של החלל, היכן למקם, מה ניתן ונכון לשלב, מהם האילוצים, התייחסות לסטנדרטיים העיצוביים וכדומה. כחברה שמספקת פתרונות קריאייטיב בעולם הדיגיטל, האתגר שלנו הוא להביא את הלקוח למצב שבו הוא סומך עלינו בעיניים עצומות שנדע להוביל אותו להשגת המטרות בצורה הנכונה ביותר. מדובר בתהליך ליווי משמעותי, רחב ומקיף שנוגע בכל המעטפת של הפרויקט עד למסירה, לרבות התחזוקה שלו – כלומר One stop shop אמיתי".

משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל – Creative Labs

תארו קצת את הדרך שהלקוח שלכם עובר עד שהוא מגיע אליכם?

הראל: "ברוב הפעמים הלקוח פוגש אותנו כאשר הוא ער לסל מטרות שחשוב לו להשיג, אך לא תמיד יודע כיצד לענות עליהן באמצעים דיגיטליים. לקוח מבין שהוא צריך קיר וידאו, אבל הוא לא באמת יודע מה התפקיד שלו או מה הוא יכול להשיג באמצעותו. אנחנו משתדלים להעביר מסר שבנוסף לפיתוח רעיון, אפליקציה או הצבה של מסכים, תשומת הלב חייבת להיות בעיקר בהבנת קהל המטרה, מה אני רוצה להשיג ממנו ובאמצעות איזו חוויה, מהי האינטראקציה המתאימה לכל קהל, מהן המגבלות והאילוצים השונים, לכמה שנים מתוכננת האפקטיביות של הפרויקט וכמובן נושאי השירות והתחזוקה. זה תהליך משמעותי שחשוב לתת עליו את הדעת אם מעוניינים להשיג תוצאה פרויקטלית טובה".

אילו לקוחות מעניינים את Creative Labs?

הראל: "Creative Labs מכוונת לעולמות רבים ומגוונים, בין היתר עולם הרפואה, התחום המוסדי, מתחמי קניות, מרכזי מבקרים, תערוכות, התחום המוניציפלי, ספורט ובריאות.

האתגר המשמעותי ביותר הוא שמוטלת עלינו האחריות להמציא את עצמנו כל יום מחדש. ניתן למצוא לא מעט מקומות שבהם יש מסכים ותוכן, אך בפורמט שדי מיצה את עצמו בחיבור בין מסכים לתוכן פסיבי. אופן צריכת התוכן מחייבת לעבור לשלב שבו הכלים והאמצעים מניעים את הצרכנים לפעולה בטכניקות חווייתיות מגוונות אשר לומדות את קהל היעד".

משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל – Creative Labs

האם הייעוץ הדיגיטלי יהפוך להיות שותף בכל פרויקט אדריכלי?

אפל: "ייעוץ דיגיטלי אינו 'זכות' היום. הוא חובה בכל פרויקט שבו הלקוח רוצה להשיג את היעדים המוגדרים. בתוך כל פרויקט הסתתרו פעם יעדים דיגיטליים. היום יעדי הדיגיטל דומיננטיים ביותר, והגדרתם הוא אתגר עצום כשלעצמו. חלק מהחזון של Creative Labs הוא שמשרדי אדריכלים יראו בנו שותף, שמומלץ מאוד לפנות אליו כבר בשלבי התכנון הראשוני. שיתוף הפעולה הזה הוא הדבר הכי טבעי ונחוץ בעידן הדיגיטל הנוכחי. ברגע שמשרדי האדריכלים יבינו מה אנחנו עושים, הם יבינו כמה זה נחוץ. בינתיים מה שקורה הוא שמשאירים את המולטימדיה לסוף התהליך, לא נשאר תקציב, ובסוף משיגים הרבה פחות במתחמים שיכולים להשיג פי כמה יותר. לא רחוק היום שבו האדריכלות תשען על הדיגיטל כעוגן משמעותי, מכיוון שמה שיכתיב את האדריכלות יהיה הדיגיטל ולא ההיפך. אדריכלים יבינו שיש מקום ליועץ דיגיטל בדיוק כמו יועץ חשמל. לקוחות מבקשים היום להקים קיר וידאו, להציע פתרונות הקרנה והולוגרמה, ליצור ממשקים אינטראקטיביים, חיישני תנועה, מערכות הכוונה, מעליות, וידאו ארט וחיפוי חללים. אלו מספיק דוגמאות מדוע מומלץ להתייעץ איתנו לפני שמתחילים חפירות באתר בנייה חדש".

יש עניין של ROI בפרויקטים כאלה?

הראל: "בעיקרון התשובה חיובית, אך מאוד תלוי על איזה פרויקט מדובר ומה היו מטרותיו המוגדרות.

לפני כחמש שנים ביצענו פרויקט במחלקה לרפואה גרעינית בבית חולים 'שניידר'. מדובר בקיר וידאו במבנה לא שגרתי, שתפקידו היה לסייע לילדים לעבור טיפולים על ידי שילוב תכנים מותאמים לכל סוג טיפול. במקרה הזה מטרות הפרויקט היו שונות לחלוטין. כאשר מדובר בפרויקט שמסתמך על החזר ROI כדוגמת פרויקט מסכי הענק בקניוני עזריאלי (פרויקט שהולך וגדל משמעותית), ואנחנו מודעים לנושא מתחילת התהליך, אנחנו יודעים לסייע ללקוח להבין מראש את ההיתכנות העסקית, ובהתאם לכך הלקוח מקבל החלטות מובנות ואחראיות".

משרד האדריכלות הדיגיטלי הראשון בישראל – Creative Labs

אתם מפעילים גם מתחמי מציאות מדומה. איך זה קשור לפעילות הכללית?

אפל: "אנחנו מפעילים רשת של מתחמי מציאות מדומה שנקראת VRSTATION, שממוקמים בקניונים ובמתחמי בילוי. סניף הדגל שלנו נמצא בכניסה לסינמה סיטי בגלילות. במסגרת הפעילות הזאת אנחנו מייצרים חוויות של מציאות מדומה, שפיתחנו במיוחד עבור הרשת, ותוכן וטכנולוגיות נוספות שאנחנו רוכשים מחו"ל. חשוב להבין שהפעלת סניפי הרשת אינה הפוקוס העיקרי שלנו, אולם נקודת המפגש הזאת מאפשרת אינטראקציה עם לקוחות עסקיים רבים. דוגמה לכך היא שימוש בתחנת VR עבור חברת 'טבע', שלה סיפקנו 'חוויה' שמספרת איך פועלת תרופה לסרטן. בעזרת היישום הזה 'טבע' משתמשת ומוכרת בכל העולם כסוג של מדיה דיגיטלית נוספת. פרויקטים מעניינים נוספים כוללים: משימת גשר חבלים לתכנית 'הישרדות', רכבת ערים אמיתית בשילוב משקפות VR כחלק מחוויית הקיץ בקניון עזריאלי תל אביב ועוד. הטכנולוגיה של ה- VR מקנה לנו יכולת להעביר חוויות אחרות לחלוטין, ואנחנו משפרים ומפתחים את המימושים כל הזמן. בימים אלה אנחנו עובדים על קונספטים מעניינים שסניפי ה- VRSTATION ישמשו נקודת מפגש וירטואלית עם תוכן טלוויזיוני בפריים טיים. דמיינו למשל שהאודישנים לתוכנית שירה כלשהי יתנהלו במציאות מדומה או שתוכלו לחוות משימת בישול, להשתתף בשעשועון טלוויזיוני או כל פורמט אחר שאנחנו מכירים. זה ערוץ תוכן שיווקי חדש לגמרי שרק מתחיל לקרום עור וגידים, וככל שיעבור הזמן הוא יתפוס חלק גדול יותר ויותר בחיי היום-יום של כולנו".

מה הסטטוס של המיזוג?

הראל: "בחודש אוקטובר בוצע מעבר פיזי למשרדי החברה בפארק אפק בראש העין, ובתחילת 2018 אנחנו נהיה יחידת קומנדו מוכנה לפעולה. כל זה נעשה בתכנון מדויק כשעשרות פרויקטים נמצאים בתהליכים שונים. אין לי ספק שנמשיך לאתגר ולהיות מאותגרים. העידן החדש מביא לפתחנו הזדמנויות מעניינות ומשמעותיות".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG