מאמר אורח מאת עידו אבירם, Director of Operations בחברת YCD MULTIMEDIA

עידו אבירם, Director of Operations בחברת YCD MULTIMEDIAבשנים האחרונות, ניתן לראות מגמה עולמית של חברות התעופה ושדות התעופה להורדת הלחץ על הנוסע המגיע לשדה התעופה ושיפור חווית השירות הכוללת לנוסעים המגיעים לשדות תעופה. ניתן לראות ביטוי למגמה  באופנים שונים, החל ממתן גישה לאפליקציות המכילות מידע מקסימלי על הטיסה, שדות התעופה וזמני המראה ונחיתה, ועד שיפור המראה הכללי של דלפקי הצ'ק אין ומתן מידע בכל אחת מנקודות "החפיפה" בין החברה לנוסע.

בהתקנה שביצעה YCD Multimedia בשדה התעופה הבינלאומי של אורלנדו בארה"ב (MCO), אנו רואים את המגמה הזו בצורה ברורה מאוד. שדה התעופה מצוי בעיצומו של תהליך החלפת מערכת התצוגה הקודמת למערכת של YCD, על מנת לשפר את איכות התמונה, להוסיף מידע דינמי בזמן אמת על טיסות וזמני המתנה, ובאופן כללי להוריד את רמת הלחץ של הנוסעים.

המערכת החדשה תכלול יותר מ- 700 מסכים מסונכרנים באיכות מלאה ברמת "פיקסל פרפקט" (Pixel-Perfect), הנמצאים מאחורי כל דלפקי הצ'ק אין של כל חברות התעופה, וכמה מאות מסכים נוספים הכוללים מסכים בודדים וקירות ווידאו ברחבי שדה התעופה שישמשו כמכווני מקום (Wayfinding).

כלל המסכים מאחורי דלפקי הצ'ק אין מנגנים ברזולוציה מלאה של 1080×1920 פיקסלים. המסכים מוצבים על צידם על מנת להגדיל את שטח השידור מאחורי כל דלפק (portrait), ומכיוון שכלל המסכים מנגנים ברזולוציה מלאה, ליוצרי התוכן יש חופש פעולה מוחלט ביצירת התוכן, גדלי התוכן ואיכות התוכן. כמו כל מערכת Cnario Suite של YCD, הלייאאוט (layout) \תבנית (template) של הניגון מכסה את כל המסכים ביחד, ועל כן ליצרן התוכן יש חופש פעולה מוחלט. הדבר היחידי "ששובר" את רצף המסכים מאחורי דלפקי הצ'ק אין, הינו הדלתות שמובילות למשרדים והפתחים שהמזוודות עוברות דרכן.

שדה התעופה הציג דרישה ברורה להתקין מערכת שתוכל להתממשק באופן חלק עם אופן הפעולה של שדה התעופה כיום, המשמעות היא שכאשר שדה התעופה משייך דלפק צ'ק אין לחברת תעופה, המערכת של YCD צריכה להתעדכן באופן אוטומטי ולהציג את התוכן של אותה חברת תעופה ספציפית מאחורי הדלפק ששויך לחברה זו. באופן פשטני ייתכן וזה נשמע "קל" לביצוע, אך כאשר מדובר בקיר מסכי ווידאו מסונכרן, שמנגן מאחורי כלל הדלפקים ולכל חברת תעופה יש מספר דלפקים שונה שמוקצה לה בהתאם לכמות הטיסות באותו הזמן, רמת המורכבות עולה בכמה מונים.

כדי לספק את הפתרון הנדרש לשדה התעופה,  YCD פיתחה יכולת במנוע הניגון שלה Canvas Controller המאפשרת להזיז ולשייך תוכן באופן דינמי תוך כדי ניגון על משטח הניגון (Canvas), כאשר השיוך נעשה בהתבסס על מידע שהמערכת קוראת בזמן אמת מבסיס הנתונים של שדה התעופה. מכיוון שהשיוך של חברת תעופה לדלפק צ'ק אין יכול להתבצע בכל רגע נתון במהלך היום, אין אפשרות לתזמן ולתכנן מראש בדיוק איזו חברת תעופה תשויך לאיזה דלפק.

בנוסף לשיוך האוטומטי של חברות תעופה לדלפקים, שדה התעופה נדרש להציג מידע בזמן אמת על זמני המתנה בנקודות הבדיקה הביטחונית ומידע על טיסות, שערים, זמני המראה וכדומה, והמערכת של YCD מספקת את היכולות האלו כחלק בסיסי ואינטגרלי מהמערכת, גם בעזרת כלי יצירת תוכן פנימיים של YCD וגם באמצעות יכולות ניגון של תוכן שנכתב ב-HTML5 ומשתלב בזמן אמת על המסך על ידי מנוע הניגון של YCD.

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, שדה התעופה פרס כ- 500 מסכים, הכוללים את דלפקי הצ'ק אין ואת שלטי הכיוון, וכאשר תסתיים הפריסה, המערכת המלאה תכלול כ- 1,000 מסכים.
מערכת התצוגה משמשת לקידום מכירות ולמאמצי השיווק והמיתוג של חברות התעופה השונות (שדרוגי מיקום, מזוודות וכדומה), וזה מתבצע על המסכים שמאחורי דלפקים שאינם מאוישים על ידי חברת תעופה ספציפית, כאשר שדה התעופה מנגן עליהם תוכן שמקדם את שדה התעופה עצמו ודברים נוספים שנועדו להרגיע ולבדר את הנוסע.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG