AVIXA, גוף משמעותי וותיק בתחום ה-AV המקצועי קיבץ אנשי מפתח מתחום שדות התעופה; מתכננים, אנשי תפעול, מומחים טכנולוגיים, ושמע מהם על חווית תכנון פתרונות AV לשדות תעופה ובכלל

כל מי שעבר בשדות תעופה בשנים האחרונות בוודאי שם לב לכמות הטכנולוגיה המקיפה אותו, הן ברמת הפרסום הדיגיטלי שהופך מתוחכם ואינטראקטיבי והן בלוח הטיסות שנעשה נגיש וזמין יותר. אולם מעטים מאיתנו השקיעו זמן לחשוב כמה תכנון הושקע וכמה מורכב להקים פרויקט בשדה התעופה, מה המשמעויות בהקמת פתרון AV כזה ואחר במקום הומה אדם, שאינו סובל דקת השבתה.. 

המשתתפים ציינו את הצורך לאפיין את המבקרים בשדה התעופה; מהן קבוצות הגיל השונות, מהן הציפיות שלהם, כמה זמן הם 'יבזבזו' בשדה וכו'. תשובות לשאלות אלה מסייעות לאפיין חוויה טובה שתיצור את המענה האופטימלי. 

עוד צויינה חשיבות התכנון המוקדם ושילוב טכנולוגיות מתקדמות וחכמות כדוגמת היכולת להציג חיווי מזג אוויר ביעדים השונים או נתונים על מפת הכבישים באותו אזור לאלו שנחתו זה עכשיו. נתון מעניין שהועלה על ידי אחד המשתתפים היה היכולת לזהות דפוסי תנועה של המבקרים בשדה התעופה עצמו – אילו אזורים עמוסים יותר לעומת האחרים ובאילו שעות.

היכולת ליצור תוואי טכנולוגי תשתיתי נכון שוות ערך לבניית פלטפורמה חכמה רב תכליתית ורבת ערך, במיוחד כאשר מדובר בשדה תעופה. מדובר בצומת משמעותי המאפשר למנהלים אותו לקבל מידע בהיקף רחב בו ניתן לעשות שימושים מסחריים, ביטחוניים ובטיחותיים. 

נושא חווית המשתמש עלה שוב – יישום האמצעים הטכנולוגיים בשדה התעופה על מנת ליצור למבקרים חוויה שונה ולא רק פונקציונאלית, שדה תעופה שאליו אנשים נהנים להגיע, כזה שמשרת גם את העובדים בו בצורה טובה ומהווה סביבת עבודה חיובית וחיונית. 

AVIXA מצאה כי מדובר על יותר מאשר לוח טיסות גדול ומעודכן, הגובה בו יתלה, רוחבו, גודל הגופן ועוד משתנים. כאן מדובר על השילוב של כלל האמצעים הטכנולוגיים כמכלול בחווית המבקר, המקבלת סוף כל סוף את המקום לו היא ראויה.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG