יותר ויותר פופולאריים – קירות וידאו גדולים (תמונה: Pixabay)

 

לפי דיווח של חברת מחקרי פיוטצ'רסורס (Futuresource) שוק תצוגות הענק – או 'קירות וידאו' – נמצא בצמיחה גדולה מאוד בשנים האחרונות. החברה שיחררה לאחרונה דו"ח הבוחן את מצב השוק ובו היא טוענת בפשטות: זו הייתה שנה פשוט פנטסית ליצרניות ולמפיצות בשוק הזה. ב-2017 כבר הגיע השוק המסוים הזה להיקף של 6.4 מיליארד דולרים וזהו סכום שמשקף צמיחה יפה מאוד של 47% במונחים של שנה לשנה.

בפיוטצ'רסורס מגדירים את השוק 'קירות וידאו' (Video Walls) תחרותי ומציינים יש שלוש טכנולוגיות עיקריות שמוצעות ללקוחות: קוביות עם הקרנה אחורית (Rear Projection Cubes), שילוב של מסכי LCD, ושילוב של מסכי LED בטכנולוגיית Narrow Pixel Pitch.

טכנלוגיית RPC נחשבת לאמינה יותר בין שלוש הטכנולוגיות הללו, כך שהיא נבחרת יותר פעמים עבור פרויקטים שמוגדרים כקריטיים לעסקים, אבל עם זאת בשנה האחרונה חלה ירידה בהיקף המכירות של יחידות RPC בכ-8%. הצפי, לפי החברה, הוא שככל שהאמינות של הפתרונות המתחרים תשתפר, כך נתח השוק של הטכנולוגיה הזו יילך ויצמצם עוד יותר.

כיום הטכנולוגיה הפופולרית ביותר בין השלוש היא השימוש ב-LCD עם צמיחה של 45.8% והיא שכיחה במיוחד בשימוש בלוחות מודעות דיגיטליים, בתוך חנויות ובשטחים ציבוריים כאחד. אבל העתיד, כנראה שייך דווקא ל-NPP LED. בפיוטצ'רסורס מעריכים שעד 2022 היא תגיע לנתח שוק של כ-48% במונחים של הכנסות, אם כי בהיבט של כמות יחידות נמכרת זה ימשיך להיות שוק שמובל בידי LCD. הטכנולוגיה הזו זכתה לראות צמיחה של 50% במהלך 2017, והגיעה להיקף הכנסות של 1.7 מיליארד דולרים.

"מוצרים מתחילים לטפטף מטה מהקטגוריות היקרות יותר, והמעבר הזה אל השטח שהינו יותר יום יומי יעודד את השוק לעבור לשלב הבא", אמר גרהאם קוק, אנליסט שוק בפיוטצ'רסורס.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG