בדרך כלל כשמדברים על שילוט דיגיטלי התמונה העולה לראש היא של שלטי פרסומת והכוונה. פרויקט שבוצע בעיר אנטוורפן הבלגית בידי חברת אינטגרציה מקומית בשם אולסי (AllSee) ניסה דווקא לשמש לצורך מחקר התנהגותי וכדי לקדם זהירות בדרכים. מדובר בפרויקט ניסיוני ראשוני שביצעה החברה עבור ארגון זהירות בדרכים מקומי בשם Antwerp Smart Zone המשתמש בטכנולוגיה כדי לקדם את הרווחה ותחושת הביטחון עבור תושבי העיר באמצעות פרויקטים חדשניים.

הפרויקט, שכונה 'חציה בטוחה' מנסה לבדוק מדוע הולכי רגל בעיר נוטים להתעלם מאורות אדומים בצמתים. החברות בחרו את אחד הצמתים הסואנים ביותר באנטוורפן בו מתחברים חמישה כיוונים לצד פסי חשמלית. בשני הצדדים הוצבה מצלמה ובאמצעות תוכנה מיוחדת הוקלט רישום של העוברים באדום או בירוק. המידע הוצג באופן מיידי על שני שלטים משני צידי הכביש, כשאלה צמודים לעמודי הרמזורים, כך שכל אחד שעבר נחשף מיד למידע המעודכן, ואלה שבאדום לא יכולים "לפספס" שהם בצבע הלא נכון. בנוסף הציגו השלטים חידוני טריוויה על העיר כדי לספק בידור בזמן ההמתנה לחציה.

האתגר שעמד בפני החברה, כפי שהיא מספרת, היה לספק שלטים שיתאימו לשילוב על עמודי הרמזור במשקלים שאינם כבדים מדי עם יכולת עבודה רציפה של 24/7 ובכל מזג אוויר. בנוסף נדרש להגן על הציוד מפני נזקים כולל ונדליזם והוא חייב להיות מצויד בחיבור WiFi כדי לקבל מידע מהמצלמות.

הפתרון היה להציב מסכי תצוגה בגודל 22 אינץ' עם עמידות לתנאים סביבתיים בתקן IP65 הכוללים מערכת בקרת טמפרטורה פנימית שתפקידה לוודא שהם לא יתחממו מדי באור שמש. מעבר לכך הם נארזו והותקנו במארז קשיח במיוחד למניעת ונדליזם, וכן שולב במערכת נגן מדיה פנימי להצגת המידע הנדרש.

הפרויקט התחיל לעבוד במרץ, ולאחרונה, לאחר הרצה של מספר חודשים הוא הורד כדי לבחון ולהשוות את הנתונים מול המצב בו פועלת הצומת ללא הטכנולוגיה. אם הניסוי יוכתר בהצלחה הוא יורחב לרוב הצמתים הגדולים בעיר ומשם כנראה לקרנות רחוב נוספות בעולם.

 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG