שיתוף הפעולה בין שתי היריבות העסקיות בתחום שיחות הוועידה נועד בין היתר לאפשר לשתי החברות להתחרות בפלטפורמת כמו זום ו-Microsoft Teams שממשיכות לפרוח בחסות זן הדלתא

חברת גוגל אמנם מוכרת בעיקר בזכות מנוע החיפוש שלה ושאר פיתוחים יוצאי דופן (כמו חיבורי אינטרנט "מרחפים"), אבל גם תחום שיחות הוועידה לא זר לה. אם עד 2020 היה מדובר בעיקר בפלטפורמה של תוכנה בלבד בשם "Google Meet" שהייתה מחוברת ליומן שלה, הרי שב-2020 היא השיקה מספר מוצרים ייעודים לתחום זה בשם Series One  לחדרי וועידה בגדלים שונים ובשיתוף פעולה עם Lenovo. מלבד זאת, היא הוסיפה לאחרונה מספר סוגי פגישה ייחודים כמו למשל " announced Spaces" לשיתופי פרויקטים ושיחות פרטיות בין מנהלים לעובדים שלהם בשם "Meet Calling".

לאחרונה השיקה גם את ה-Desk 27 המיועד לשוק הביניים וחדרי ישיבות קטנים הכולל מסך בגודל של 27 אינץ לתלייה על הקיר או לקיבוע לשולחן העבודה, והפעם בשיתוף פעולה עם avocor.  בשנה הבאה תציג את ה-Board 65 שיכול לעמוד על גבי סטנד עצמאי.

חברת סיסקו מצידה מוכרת בזכות מוצרי האבטחה שלה, אך כמו גוגל, גם לה יש קו מוצרים ופלטפורמה ייעודים לשיחות וועידה בשם “Cisco WebEx” (למעשה מדובר בחברת בת הכפופה לחברה הראשית).

מכיוון ששתי החברות נמצאות בנחיתות מסוימות מול חברות כמו זום, שבבת אחת השתלטה על מגזר העסקים הקטנים והעבודה מהבית, שתיהן הגיעו למסקנה שהפתרון הטוב ביותר למצב מבחינתן יהיה שיתוף פעולה ביניהן ברמת החומרה. 

מבחינת הצרכנים, הבשורה המרכזית כאן היא רשת מאוחדת של שיחות וועידה מבלי קשר לחומרה או המוצר בו נעשה שימוש. כלומר, לקוח שעושה שימוש בפלטפורמה או חומרה של גוגל יוכל להתחבר לשיחת וועידה שמתבצעת באמצעות חומרה של סיסקו באותה הקלות בה היה מתחבר לשיחת ועידה ב"גן הסגור" שלו (ע"ע אפל)

חלק מחברות החומרה הידועות בתחום שיחות הוועידה כמו "פולי" אמנם מציעות מוצרים דומים, אך בדרך כלל מדובר רק בסדרות מצומצמות שקיבלו אישורים מחברות שונות לשימוש בפלטפורמה שלהן ועל כך יכולות להציע ביצוע שיחות "מוצלבות".

בהמשך מקוות סיסקו וגוגל לשתף פעולה עם חברות נוספות על מנת להגדיל ולפתח את החזית המאוחדת מול היריבות המשמעותיות יותר.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG