היצרנית הצפונית – סילורה טלוויזיה ואלקטרוניקה -החלה את דרכה לפני 52 שנה, לא הרבה אחרי מדינת ישראל, כאשר ייצרה ושיווקה את הטלוויזיות מתוצרתה. סילורה פיתוח אשר הוקמה כ- Spin off שלה, מתבוננת כיום על הדרך שעשתה, ומבינה את המומחיות שצברה ואת העוצמות שלה בתחומים השונים. (רקע היסטורי: פעילותה של סילורה טלוויזיה החלה ב- 1969. סילורה פיתוח החלה את דרכה כמחלקת פיתוח בתוך סילורה, בראשית שנות השמונים, ויצאה לעולם כחברה עצמאית ב-2003).

אביהו בן דוד (תמונה - AVM)

להיות מומחה

עם תובנות מהעבר והיכרות מעמיקה עם המגמות בשוק, בוחרת סילורה פיתוח את התחומים בהם תמשיך להתפתח ומלהקת לטובת העניין חיזוקים משמעותיים במחלקות הפיתוח, השיווק והמכירות. אחרי הכל, שותפות עסקית אמיתית עם שמות כמו ג'נרל אלקטריק בתחום הרפואי ורשימת לקוחות ייחודית בתחומי הביטחון, משמשים כנקודת פתיחה מצוינת להמשיך ולהוביל על המגרש העולמי והמקומי. 

סילורה פיתוח של 2021 מבינה מה עשתה נכון ומה פחות, ובעיקר רוצה להיות יעילה ולהביא פתרונות ייחודיים לאתגרי השוק המשתנים. אביהו בן-דוד, מנכ"ל החברה: "החברה מתייצבת ועוברת שינוי מהותי של סיום ה'לגאסי' בתחום ה HDbaseT ומטריצות ה"ברזל", ומעבר לעולם ה Over IP. בעזרת אנדרו מוריס, סמנכ"ל השיווק והמכירות שגייסנו, וחיזוק מחלקת הפיתוח, אנחנו רוצים לבנות את הפעילות באופן שישלב את המומחיות שלנו בהתאמה למגמות בשוק. 

"סילורה פיתוח מתמקדת בפיתוח פתרונות ומוצרים חדשים ומינוף הטכנולוגיה ולאחר שנים ארוכות שבהן התמחתה בפיתוח מוצרים מעולים עבור שמות אחרים, הגיעה החברה לשלב בו היא רוצה להיות בפרונט, ולייצר מותג מוביל בישראל ובעולם".  

דוגמא מצוינת לפתרון אותו הביאה סילורה פיתוח ללא פחות מג'נרל אלקטריק, היא הבידוד הגלווני שמשמעותו במשפט- חציצה בין הפציינט לבין המעגלים החשמליים של מערכות הבדיקה והטיפול. נפתלי פניגר, CTO :"מצאנו שבשוק המדיקל קיים מחסור גדול של פתרונות, אחד מהם הוא נושא הבידוד הגלווני. החלטנו להשקיע משאבים על מנת לפתח את הפתרון שיענה על הצורך אצל יצרניות מובילות בתחום. לצורך בניית הפתרון רשמנו פטנט הקשור לבידוד הגלווני וסיפקנו לג'נרל אלקטריק מענה ייחודי. היכולת שלנו להתבונן על ורטיקל מסוים, להציע עבורו פתרון שיעשה הבדל משמעותי, ולגשת למלאכת הפיתוח, היא פרי של עשרות שנות פעילות אותה השקיעה החברה במו"פ.

"אותה דרך ארוכה סייעה לנו להיות שחקן מוביל בתחום נוסף איתו אנו מזוהים, והוא תחום ה C&C (Command & Control). בתחום זה האתגרים המשמעותיים הם ניתוב ושליטה בזמן אמת (Real-time) של מספר רב של מקורות ותחנות עבודה לצד תפעול שוטף עם צורך קריטי באפס Latency. המענה הפרקטי עבור מימושים מעין אלו כולל ממדים רבים הנוגעים בסביבת העבודה, Security ועוד. מדובר על פתרונות תפעוליים המבוקרים באופן מחמיר, ואלה בדיוק האזורים המוכרים לסילורה פיתוח". 

 
 
נפתלי פניגר (תמונה - AVM)

חזון מעודכן - מעבר לחברת תוכנה

מוריס: "כשאתה מקים מרכז פיקוד ובקרה בגוף כמו משטרת ישראל, אתה בוודאי תרצה את האפשרות והגמישות לנתב וידאו מכל מקור לכל אמצעי תצוגה, סט אחד של מקלדת ועכבר השולטים על מגוון יישומים במעבר חלק, שליטה על קיר וידאו, תאורה , מיזוג, וילונות ועוד. 

"כאשר תפישת הפתרון היא 'רשת' ניתן לספק את כל האלמנטים הללו ואף יותר, ובעיקר להיות מודולרי וגמיש עבור צרכי לקוחות המתעוררים במהלך הזמן". 

בן-דוד: "כמו כל חברת טכנולוגיה, גם מנועי הצמיחה של סילורה פיתוח השתנו. אנחנו רואים כיום את יישומי ה Over IP כמיקוד העיקרי – הפצת אודיו ווידאו גמישה, עם דגש על העולמות האפליקטיביים. המעבר מפתרונות מבוססי חומרה ('ברזלים'), לתוכנה, מאפשר לניסיון ולפוטנציאל של סילורה פיתוח לבוא לידי ביטוי, ועם ההיכרות העמוקה שלנו בתחומי הרפואה והביטחון, להמשיך להוביל עם יישומים חדשניים". 

פניגר: "מאז ומעולם המטרה שלנו היתה ברורה- רצינו  שהטכנולוגיות והסטנדרטים המשתנים ימצאו אותנו מוכנים. כך היה עם כניסת ה- HDBaseT, עידן בו סילורה פיתוח היתה פורצת דרך, וראשונה לצאת לשוק עם מוצר שלה, המבוסס על הטכנולוגיה החדשנית. אח"כ נכנסנו לתחום ההרחקה וכך עם המטריצות ותחומים נוספים. הניסיון והביטחון שלנו בתחום ה Over IP הביא איתו החלטה לעבור להיות חברת מוטת תוכנה, כאשר החומרה איתה אנחנו עובדים היום נרכשת מיצרניות מובילות תוך בקרה מחמירה, ועליה אנחנו מפתחים את הפתרונות עבור לקוחות הקצה". 

מוריס: "סילורה פיתוח מביאה ראייה שונה לארכיטקטורת הפתרון עם התייחסות לכל השחקנים- האינטגרטור, היועץ ובראש ובראשונה הלקוח הסופי. למעשה, באמצעות קופסא בודדת יכול היום הלקוח להשיג גמישות רבה ומענה רחב ביותר לצרכיו. אין צורך יותר בכמויות החומרה העצומות שעוברות ידיים. הכיוון אליו העולם הולך הוא תוכנה. לקוחות הקצה מכירים את המציאות הזו היטב מפתרונות ה IT השונים ואנחנו רוצים שהם יכירו את פתרונות ה AV הללו שהופכים להיות חלק ממחלקת ה IT הארגונית". 

"קיים פער גדול בין העולם ה"סקסי" שבו קיימת התלהבות מאיך המכשיר נראה, כמה ואילו כניסות יש בו וכו', לבין המציאות שבה זה לחלוטין כבר לא העיקר. החוכמה שנמצאת אצלנו באה לידי ביטוי באמצעות API חכם וגמיש לכל יישום. ויחד עם זאת חשוב להדגיש שהחומרה שסילורה פיתוח עובדת איתה עומדת בכל התקנים הנדרשים, ובפונקציונאליות הדרושה, אולם בתפישת העולם שלנו זהו "חדר המכונות". העולם התקדם לפתרונות אפליקטיביים". 

פניגר: "הטרנד של ה Over IP יצר בלבול. אם בעבר היה מומחה וידאו שהיה מבין בתחום שלו ומנהל אותו, הרי שהיום, ככל שה Over IP הופך דומיננטי, המנמ"ר הופך להיות איש הקשר המומחה בארגון. הוא מבין ברשתות, ביישומי ענן, באבטחת מידע וכו' אבל הוא לא בהכרח מבין בוידאו. אנחנו נמצאים בעידן שבו הכל קשור אחד לשני, ובמהלכו יתברר שמחלקת ה IT תנהל את יישומי הווידאו הארגוניים במומחיות רבה עם אותה המתודולוגיה המוכרת לה כמובן". 

 
אנדרו מוריס (תמונה - AVM)

משותפה עסקית לחברה עצמאית

בשנת 69 הוקמה חברת סילורה שנקראה כך, כתזכורת לשותפתה הראשונה שהיתה חברת "סאלורה" הפינית. יחד שיתפו החברות ידע והקימו את קווי היצור בסילורה, באותן שנים. עם כניסת הסינים לתחום, הפך הייצור המקומי ללא כלכלי, וסילורה עברה לתחום תיקון הממירים של ספקיות התקשורת השונות כדוגמת יס והוט, לצד ניהול מחלקת פתרונות טכנולוגיים לחקלאות שסיפקה מענה לחברות מובילות כדוגמת נטפים. 

בהמשך שיתפה סילורה פיתוח פעולה עם חברת ,GEFEN ויחד נתנו החברות מענה להרחקת וידאו ואודיו עד ששינויים שהתחוללו ב GEFEN בשנת 2013, השפיעו על מפת האינטרסים המשותפת. ב 2012 החלה סילורה פיתוח להפיץ את TV1 ו- GEFEN בישראל ולפתח מוצרים עבור חברת אטלונה. שנות הניסיון הרב הללו יצרו בסילורה פיתוח יכולות Over IP עוד לפני שהטכנולוגיה זכתה לכבוד לו היא זוכה היום. קברניטי החברה הבינו את זה והחליטו לשים את סילורה פיתוח בחזית. 

 

VGA, DVI, HDMI, HDbaseT ועידן ה OVER IP – מערכת יחסים קרובה עם האינטגרטור

אחד האתגרים מולם עומדת התעשייה כולה הוא שינויי תפישת הפתרון של השחקניות השונות. חברות האינטגרציה, למשל, בקיאות מאוד בצד ה'מוצרי' ופחות האפליקטיבי. סילורה פיתוח מאמינה שלאינטגרטור תפקיד חשוב ומשמעותי ולא רוצה לייתר אותו במערכת היחסים על לקוחות הקצה. 

מוריס: "אינטגרטור מחפש לתת ללקוח הקצה פתרון פשוט להקמה, לתפעול וכמובן שיעבוד באמינות לאורך זמן. אנחנו רואים את האינטגרטור כחוליה חשובה בשרשרת האספקה היות והוא מכיר את הלקוח הכי טוב, מודע לצרכיו ויכול לסייע לו לנווט נכון לעתיד. מבחינתנו הוא ה owner של הלקוח, המגע הישיר עם צרכי השטח המשתנים. אין לנו שום רצון לדרוך לו על הרגליים, ההיפך, אנחנו רוצים לעבוד יחד איתו במטרה להשיג את המרב עבור הלקוח הסופי. 

"מתודולוגיות העבודה של חברות האינטגרציה עומדות לפני שינוי משמעותי. העתיד מצוי במתן שירותים Services, ובהכרת המענה האפליקטיבי, והרבה פחות בחומרה כפי שנהוג כיום, תוך כדי שותפות אמיתית עם היצרניות. סילורה פיתוח רוצה לצמוח לצד חברות האינטגרציה ולאפשר להן להמשיך ולפתח את מערכות היחסים העמוקות עם לקוחות הקצה ולנהל את תפעול היישומים השוטף באתרי הלקוח. אנחנו חברה יצרנית וזה מה שאנחנו רוצים לעשות – להמשיך לפתח פתרונות. זה Win-Win אמיתי לשלושת הצדדים – היצרנית, האינטגרטור והלקוח הסופי". 

 

מסכמים עם הבטחה לעתיד

מחלקת הפיתוח של סילורה פיתוח מאוישת ביוצאי יחידות צבאיות מובילות, תוך הבנה שכתיבת קוד יעילה ומדויקת היא המפתח להובלה בתחום. בן-דוד: "מחלקת הפיתוח עברה שינוי דרמטי. כיום אנחנו מגייסים טאלנטים מיחידות מובילות עם סיום שירותם כך שבצוות הפיתוח שלנו ניתן למצוא מפתח שזכה במקום שלישי באקסלרטור של חיל המודיעין כבר בתור רב"ט. בחור שהגיע מעולמות ה Motion Control Systems והרובוטיקה. המוחות המבריקים הללו מסוגלים "לצלם" את המצב הקיים בתעשייה ולהביא את אותם רעיונות חדשניים יחד עם הכלים התומכים בהם שיובילו את עתיד פעילות החברה".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG