דייויד מרגולין, סמנכ"ל השיווק העולמי של 'קרמר אלקטרוניקה' הוא אחד מהאנשים המרתקים בענף ה-AV המקצועי. משיחה לשיחה קל להבין כי מדובר באדם שחי ואוהב את התחום והפעם הזדמן לנו לראיין אותו עם סיום InfoComm 2018 ולשמוע על מגמות ותובנות

"הבסיס השתנה. היום אנחנו צריכים לשאול מיהם לקוחות ה-AV החדשים, היות ואותם אנחנו צריכים לשרת. הבעלים החדשים של תחום ה-AV הם אנשי ה-IT, אלו אנשים שמורגלים לתפישות מסוימות ומתודולוגית ניהול ציוד ושירותים, לפיה הם אינם חייבים להגיע לכל מקום על מנת לפתור או לאבחן תקלה. זה אומר שהתקנות AV צריכות להיות בנויות באופן המאפשר ניהול גם מרחוק" מסביר מרגולין.

הפערים בין ה-AV המסורתי לבין ה-AV/IT, לפי מרגולין, נובעים מתפישת הניהול והטיפול בציוד: " AV נתפש כלוקאלי בזמן שאת ה IT אפשר לנהל מרחוק. כשאני אומר שהם (אנשי ה-IT) הבעלים החדשים של ה-AV בארגונים, אני מתכוון שהם בעצם מכתיבים התנהלות אחרת; הצורך בניהול מרחוק חייב לכלול כלי ניהול אשר יתאימו לביצוע פעולות מרחוק, כאלה שדרשו עד היום הגעת טכנאי לחדר או לארון התקשורת. אבל מדובר ביותר מאשר טיפול בתקלות. מדובר גם בשדרוגי חומרה, שליטה, יצירת תרחישי הפעלה בחדר. מבחינת אנשי ה-IT כל הטכנולוגיה בה הם מטפלים מנוהלת מרחוק. שדרוג, תכנות וטיפול בתקלות, צריכות להתבצע באותה דרך גם בהתקנות AV."     

האסטרטגיה של קרמר – AV Over IT, אשר מדברת על הצורך במתן מענה לצרכי גוף ה-IT הארגוני

"אנחנו עדים לביקוש בפתרונות המוגדרים הנגישים לכל משתמש בארגון (User Proof) וזה מה שהצגנו בתערוכת InfoComm האחרונה. זהו קו שמנחה אותנו בתפישת ה-AV Over IT. כמובן שהצגנו גם את ה-Networked AV וכמו כן פתרונות AV Over IP אשר מאפשרים מענה המבוסס תוכנה ואלמנטים רשתיים המפשטים את פתרונות ה AV לאינטגרטור. כיום עולם ה-AV Over IP הוא חלק ממה שמגדיר את ה-AV החדש, והיישומים שלו והגמישות הם אינסופיים."

מרגולין סיפר כי למרות תועלות טכנולוגיית ה AV Over IP, קצב האימוץ עדיין איטי של תעשיית ה-AV המסורתית. החדשות הטובות הן כי הדרכה ולימוד מסייעים להבין כיצד מתנהלים בסביבה החדשה וזה מקל על המעבר לעולם עם תפישות ה-IT ומפשט את הדיאלוג מול איש ה-IT בארגון, מאחר ומולו תתבצע מרבית העבודה בפועל.

המשחק עובר למגרש התוכנה

מרגולין מתאר את התוכנה כגורם מניע בתחום ה-AV: "היכולת להשתמש בפלטפורמה שהיא למעשה מוצר עליו רצות אפליקציות המאפשרות פונקציונאליות מוסיפה ערך רב. החומרה היום הרבה יותר חזקה מבעבר ואין צורך להוסיף רכיבים פיזיים אלא לשדרג את התוכנה. זה הופך את הפונקציונליות של ה-AV לאינסופית. 'מי שיתקין קופסא בהתקנת AV הוא זה שלבסוף ייקח בעלות על ההתקנה'. ככל שאותו רכיב יכיל יכולות רבות יותר, כך הרכיב הזה יהפוך לבסוף לפלטפורמה עליה תמומש פונקציונליות רבה יותר. אנחנו רואים כיצד למוצרים המושקים עם פונקציונאליות אחת מתווספות יכולות נוספות. החל מ Presentation Systems המאפשרים גם להציג באופן אלחוטי מכל מכשיר (BYOD), או דוחסים (Encoder) ופורסים (Decoder) אינטגרליים במוצרים. שילוב יכולות הזרמה (Streaming) וכמו כן תמיכה ביכולות Video Conference, בקר שליטה למערכות אוטומציה וכ"ו."

השפעת הגמישות על המודל המסחרי

"היות והפונקציונאליות מאפשרת הוספה או גריעה ברמת התוכנה/אפליקציה, ניתן לתמחר ולהנגיש אותה גם במודל CAPEX-Capital Expenditure המוכר היטב לאנשי ה-IT. זהו מודל המאפשר לשלם סכום קבוע בעבור שירותים ללא השקעה נוספת ברכישת חומרה ולמעשה תחילת עידן הAVaaS-AV as a Service , מודל מנצח לכל הצדדים; הלקוח מקבל דרגת חופש ופתרון שיותאם למה שמתאים לו במינימום השקעה, האינטגרטור מקבל את היכולת לתת מענה ואנחנו כיצרן נמצאים בתווך וממשיכים לשפר את אותם פתרונות." 

AI ו-IoT מחוץ לתחום הביתי

"אנחנו רואים איך נושא ה-IoT פולש לתוך סביבות ה-AV המקצועי, זיהוי קולי ו-AI פולשים לאט לאט לכיוון ה-AV, מהסיבות הטריוויאליות; זמינות הטכנולוגיה הזו לשוק הביתי בדמות מערכות בית חכם נשלטות באופן קולי דוגמת Amazon Alexa, Apple Home Kit, Google Home ועוד. ואז כמובן עולה השאלה 'מדוע זה לא קיים במשרד שלי?'. השינוי כבר מתחיל, וכמו כל טכנולוגיה שהתחילה בשוק הביתי היא תמצא את עצמה בשוק המקצועי. שם המשחק בתחומים טכנולוגיים הוא חווית משתמש וכך גם בתחום ה AV. אם פעם חשבנו שמסך מגע יקל על המשתמש, על אחת כמה טכנולוגיה שתתוקן בחדרי ישיבות לדוגמא אשר "תדע" לייצר למשתמש באופן אוטומטי את סביבת AV המותאמת לו. 

בינה-מלאכותית (AI) תאפשר פרסונליזציה ותפעול סביבות AV באופן פשוט יותר. המידע על בחירות ופעולות המשתמש הוא מידע מצטבר כך שה'מכונה' תדע לשלב את הבחירות הנכונות מול כל משתמש ולפשט את משימותיו גם בתחום ה AV. כבר שנים ישנה עלייה חדה בפגישות המתקיימות מרחוק בצורך בהן המשתתפים נפגשים בחדר וירטואלי בו הם יכולים לראות אחד את השני. הדבר הזה מכתיב גם תרבות פגישות חדשה גם בפגישות פיזיות בחללים. לדוגמא תרבות הפגישות בחדרי הישיבות; פגישות של 30 דקות בהם המשתמשים אינם יכולים לבזבז זמן על תפעול ה AV בחדר. "האדונים האמתיים של ה AV החדש הם משתמשי הקצה. כחברה יצרנית אנחנו משקיעים רבות בחוויית המשתמש אשר עלתה לראש סדר העדיפויות." מסביר מרגולין.

אדוני ה AV ומתודולוגיות חדשות

"השינוי לכיוון ה-IT אינו מתחולל בהכרח בגלל הטכנולוגיה, אלא יותר בעקבות מתודולוגיות לצד צרכים ואתגרים ספציפיים של מחלקות ה-IT, המתמודדות עם טכנולוגיה בחללים עליהם הן אחראיות. הצורך בניטור, היכולת לתקן בעיות ולחזור לפעילות במהירות, אלו צרכים בסיסיים של איש ה IT אשר מקבל לניהולו את סביבת ה AV. יצרני AV שלא ישכילו להפנים את השינויים הללו יאבדו מקומם וקרמר כיצרן מוביל מתאימה את עצמה ומובילה חלק משמעותי מהשינויים הללו גם בפן הטכנולוגי וגם בפן של מתודולוגיית וכלים המותאמים לכך."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG