תגלית גדולה, מתחילה בצעד קטן ואולי, הצעד הזה מתרחש כעת שוב ממש לנגד עינינו. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד, בשיתוף פעולה עם מכון סמסונג לטכנולוגיה (בחיי, יש כזה מקום), הציגו לאחרונה הוכחת היתכנות לטכנולוגיה חדשה שמשפרת את צלילות ואיכות התמונה במסכי OLED ולוקחת אותם לרמת איכות שלא הכרנו. הטכנולוגיה החדשה, מאיצה את צפיפות הפיקסלים במסך לרזולוציה של 10K פיקסלים לאינצ' (PPI). 

הטכנולוגיה החדשה Image Credit: Courtesy Samsung Advanced Institute of Technology

כדי להבין טוב יותר את הממצא המדהים הזה, קחו בחשבון שכאשר אנו מדברים על מסכי FHD מספר הפיקסלים נע סביב 1920×1080 ובמסכי 4K הוא עומד על רזולוציה של 3840×2160 הטכנולוגיה החדשה, הולכת לשנות את מה שהכרנו.

ספירת פיקסלים בוחנת את כמות הפיקסלים לאורכה ולרוחבה של תמונה דיגיטלית – למעשה, היא מסבירה לנו כיצד ייראו מימדי התמונה על גבי המסך מבחינת פיקסלים. 

צפיפות פיקסלים לעומת זאת, מתייחסת לכמות הפיקסלים הנדרשת וצפיפותם על גבי אותה תמונה. כלומר, כמה פיקסלים ניתן לדחוס לתוך תמונה דיגיטלית נתונה, ככל שתמונה תכיל צפיפות גבוהה יותר של פיקסלים כך היא תיראה חדה וצלולה יותר למשתמש וכן עשירה יותר מבחינת צבעים. 

Photo credit: unsplash.com

העובדה כי הטכנולוגיה החדשה הוכחה כישימה, עומדת לשנות את חוקי המשחק. כדי להצליח ולפתח אותה, לקחו החוקרים פאנלים סולאריים דקים במיוחד והוסיפו אותם כשכבה נוספת על תחתית מסכי OLED קיימים.

המשטח החדש מסוגל לבצע מניפולציה בדרך שבה נאנו חלקיקי אור, משתקפים ועוברים דרכו, לצורך המחשה, דמיינו צלילים הנעים בתיבת תהודה של גיטרה, תיבות תהודה שונות, יאפשרו לצליל לעבור בצורה שונה.

הטכנולוגיה החדשה, מסוגלת לספק תמונה חדה ועשירה יותר מאי פעם. כעת כשהטכנולוגיה כבר זמינה ועומדת להיכנס לשלבי פיתוח, ניתן לשער כי תוך מס' שנים לא רב, נחזה בה בכל מקום. 

תמונה חדה יותר מאי פעם photo credit: unsplash.com

לפני כמה שנים פיתחתי את 'תיאוריית הצ'יפס'. התיאוריה, שאמנם לא עברה מחקר עמיתים מאומת, גורסת דבר אחד פשוט: פריצות הדרך הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית, החלו מטעות מוצלחת. איך טעות יכולה להוביל לפריצת דרך? בקלות. דמיינו שאתם יושבים לכם בבלגיה, לידכם תפוח אדמה שנופל בטעות לסיר רותח. לא התכוונתם שזה יקרה אבל היי, הרגע המצאתם צ'יפס ועשיתם היסטוריה. רוצים לקחת את זה רחוק יותר? בזמן פיתוח מערכת רדאר מתוחכם, אי שם ב-1946, ישב לו המהנדס פרי ספנסר בארה"ב ולפתע גילה שחטיף שוקולד ששכח בכיס מכנסיו, נמס לחלוטין. התוצאה סקרנה אותו מספיק, כדי לבחון כיצד החום הנפלט מקרני המיקרו, משפיע על מזון נוסף, התוצאה – הפכה להיות מה שאנו מכירים כיום בתור מיקרוגל ביתי. התיאוריה עובדת!

טעויות קטנות מובילות להמצאות גדולות. photo credit: unsplash.com

אז מה הקשר לצ'יפס אתם שואלים? אין כזה. אני סתם רעב. אם תשאלו את החוקרים, הם לא יודו, אבל ייתכן, שגם הטכנולוגיה החדשה הזו, הומצאה לגמרי במקרה, מי יודע? ימים יגידו.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG