מכוניות אוטונומיות, כך אומרים, זו רק שאלה של זמן. אבל כמה זמן? תלוי את מי שואלים. אם למשל זה גראנט קורוויל, סמנכ"ל ניהול מוצר ואסטרטגיה ב-QNX, חברת בת של בלאקברי (BlackBerry) העוסקת בפיתוח תוכנה למכוניות אוטונומיות, זה ייקח הרבה זמן.

"כדי שמכוניות תהיינה אוטונומיות באופן מלא, כלומר כאלו שלא מצריכות הגה, גז או ברקס, אנחנו מדברים על שנת 2035 – כך שיש לנו עוד דרכים ארוכות ללכת בהן", אמר קורוויל בפאנל בו השתתף בכנס לטכנולוגיות בפיתוח בתחום המכוניות האוטונומיות.

"בדרך אתם תראו תכונות בטיחות חדשות ויכולות אוטומטיות חדשות, אבל כשאנשים מדברים על מכוניות אוטונומיות לחלוטין, זה לא משהו שיקרה בעוד שנתיים או שלוש מעכשיו", הסביר קורוויל, שהוסיף שהדרך לאוטומציה מלאה מורכבת, עם הרבה בעיות טכניות ורגולטיביות שחייבות להיפתר לפני שניתן יהיה להגיע לתוצאה זו.

"הדבר החשוב הוא שהמכונית צריכה לעבוד בצורה אמינה, חייבת להיות בטוחה ומוגנת בכל הזמן – היא לא יכולה לעבוד רק בחלק מהזמן. יש אמנם הייפ גדול מאוד בעולם ואתם שומעים על מכוניות אוטונומיות שנמצאות 'ממש מעבר לפינה' אבל אני חושב שהתמונה המלאה מאחורי זה היא שאתם הולכים לראות מספר שלבים של אוטונומיה, או שלבים מסוימים של נהיגה אוטומטית, אבל לא מכונית אוטונומית לחלוטין", הוא סיכם.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG