סמינר הקיבוצים הוא מוסד אקדמי ותיק ומוכר, המכשיר  עשרות אלפי סטודנטים למורים ומחנכים מובילים במדינת ישראל. צוות ה IT המצומצם ובעל הניסיון הרב בתכנון, לצד הבנה עמוקה באפיון הצרכים המקומיים, הוביל יחד עם הצוות של Kramer פרויקט מתוכנן בקפידה שבו שודרגו עמדות המרצה וכמאה כיתות עם אפס תקלות ומעבר לניהול 'רזה' ויעיל. 

יואב וולף, מנהל יחידת המחשוב, סמינר הקיבוצים (תמונה מערכת AVM)

ההתמחות של חברת Kramer בתחום החינוך מורגשת היטב באתר שלנו לאורך השנים. החברה יצרה ניסיון רב בהבנת הצרכים של תחום החינוך וכמובן באפיון, תכנון וניהול פרויקט הדוק ומקצועי. סיפור לקוח שנהנה מאוד לפרגן. 

האתגר(ים)

"בשנים האחרונות חיפשנו פתרון לניהול הכיתות בצורה יעילה וידידותית יותר, וליישר קו עם הצרכים המשתנים" אומר יואב וולף, מנהל יחידת המחשוב בסמינר הקיבוצים ומוסיף: "התוכנות בהן עשינו שימוש להפעלת המקרנים בכיתות הלימוד, עד לאחרונה, לא אפשרו לנו לתת שירות מיטבי לאקדמיה בגין התפעול המסורבל והבנו שאנחנו צריכים פתרון ניהול קל ושליטה מרכזית שתאפשר חיווי תקלות וניהול מרוחק לצד עדכון טכנולוגי בכיתות. עברנו בין הספקים השונים ועשינו מאמץ רב לבחור את השותף המתאים ביותר. לכולם יש פתרונות טובים ומקיפים אולם עם Kramer הרגשנו שניתן לעשות שותפות אמיתית. התחושה הייתה שהם מבינים את הצורך האמיתי שלנו מול מגבלות התקציב". 

אלכסיי דנילוב, מנהל אינטגרציות טכנולוגיות, סמינר הקיבוצים (תמונה - מערכת AVM)

לקוח מעורב = פרויקט מוצלח

אלכסיי דנילוב, מנהל אינטגרציות טכנולוגיות ומי שמוביל ומנהל את תחזוקת פעילות הכיתות השוטפת בקמפוס: "שלבי הפרויקט השונים היו יעילים מאוד. עברתי באופן אישי את הקורסים השונים של Kramer , מה שאפשר לנו להתעדכן כל העת ולדייק את הצרכים. בהמשך כמעט ולא היינו צריכים הדרכות לתפעול העמדות או הכיתות מכיוון שהיינו שותפים מלאים לאפיון ולתכנון, וכל סימני השאלה שלנו קיבלו מענה מיידי. בנוסף, ההתקנה הייתה מוצלחת ביותר למרות חלון הזמנים הצר במכללה המוגבלת ביכולת להשבית את הכיתות." 

המוצרים שיושמו בפרויקט :

● בקרי בקרי כפתורים כדוגמת RC-74DL להפעלת תרחישי בקרה שונים בכיתות (הדלקת מקרן, ניתוב מקורות ועוד)

● בקרים חכמים ומסכי מגע כדוגמת SL-240C ומסכי מגע 7״ כדוגמת KT-107

● ממתג מקורות VGA/HDMI אוטומטי המאפשר ניהול אוטומטי של מגוון מקורות (מחשב קבוע, מחשב אורח ועוד) והרחקה למקרן על ידי תשתית CAT
 

● מרחיקי HDBT – יחידות הרחקת HDMI על תשתית HDBT מבוססת כבילת CAT

● מיקסר DSP לניהול מערך האודיו והמיקרופונים באודיטוריום בשילוב מערכת הגברה פנימית וסאב
 

● מסכי מגע

● כבילה מלאה

● מערכות שידור אלחוטי – ה VIA של קרמר
יחידות ה Collaboration משולבות בכיתות למידה ייחודיות המשלבות למידה פדגוגית בסגנון אחר בשילוב הצגה אלחוטיות, בשיתוף קבצים ובשילוב WhiteBoard המאפשרות לייצר חווית למידה אחרת וחדשנית

● מטריצות לניהול מספר רב של מקורות למספר רב של מסכים ולאפשר גמישות תפעול קלה ופשוטה של מגוון המקורות והיעדים בכיתות

● מערכת ניהול  –Kramer Network

 

התוצאה

וולף: "התגברנו על אתגר הרזולוציות השונות אשר הקשו על צוות המרצים, איכות התמונה והאודיו השתפרו באופן משמעותי, השגנו אחידות המאפשרת תפעול ידידותי מה שהביא לתחושת ביטחון בקרב המרצים בתפעול סביבת העבודה. כמות הקריאות ירדה באופן דרמטי והקריאות המתקבלות נענות באופן מיידי, והכי חשוב – אנחנו מתחזקים את הכיתות באופן עצמאי ללא תלות בגורם חיצוני, מסוגלים לקנפג ולבצע שינויים בהתאם למתודולוגיות העבודה המשתנות במכללה. מצאנו שותפים אמיתיים שגילו ערנות לאורך כל הדרך לצד שירותיות נהדרת."  

ניר אליזוב, Pre-Sale בקרמר אלקטרוניקה (צילום - מערכת AVM)

מילה מהיצרנית

ניר אליזוב, Pre-Sale ב Kramer: "הפרויקט בסמינר הקיבוצים כלל פרישה רחבה של פתרונות מולטימדיה במתחמי למידה לרבות חדרי הדרכה, כיתות לימוד ואודיטוריומים. הלקוח דרש ליישם עשרות רבות של עמדות מרצה בעלי אחידות תפעולית, כך שיהיה סטנדרט לפיו כל מרצה יכול להיכנס לכל כיתה ולהרגיש ביטחון בהעברת השיעור. 

הצוות של סמינר הקיבוצים היה מדויק מאוד בהגדרת התפקוד הרצוי לכל סוג של כיתה מבחינת בקרה, רזולוציות של אמצעי התצוגה, מסכי מגע או רגילים, אודיו, תצורת הצגת התוכן- חוטי או wireless presentation וכו'. 

פגשנו לקוח שרוצה ללמוד ולהבין ברזולוציות הגבוהות ביותר, כולל השתתפות בכל הקורסים הרלוונטיים של Kramer על מנת להמשיך לתחזק ולתפעל באופן עצמאי. אנחנו גאים שלקוח שבודק באופן כל כך מעמיק, שבחן את כל האפשרויות הקיימות בשוק ופגש את כל היצרנים, בחר ב Kramer

בסיכומו של דבר יש ערך עצום להיכרות של לקוח הקצה עם היצרנית עצמה. הקשר הזה לא מקטין את כוחו של האינטגרטור, ההיפך. הקשר המשולש כפי שהיה כאן בין סמינר הקיבוצים, ד.מ. הנדסה ו Kramer, אפשר ללקוח לדייק את מימוש הפתרון גם במהלך הפרויקט.

בפרויקט הותקן פתרון ה Kramer Network על שרת מקומי המאפשר לנטר את הכיתות ולהתריע לצוות ה IT על תקלות. בנוסף, המערכת אוספת נתונים ומציגה למנהלי הקמפוס מידע רב על ניצולת החדרים, שיטות החיבור השכיחות ועוד פרמטרים רבים המאפשרים להפוך את תחזוקת הקמפוס ומתן השירות למשתמשי הקצה לרזים ויעילים".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG