העולם נמצא בעיצומה של מהפכת הבינה המלאכותית כאשר כל יום עולה כותרת, דגם חדש, הבטחה גדולה המשפיע על הדיון הציבורי הנרחב. ובתוך כך, בארגונים גדולים וקטנים ניכרת גם אי הודאות; העובדים מוצפים בכלים שלא 'מתיישבים' זה עם זה, צוותי ה-IT נתקלים בקולות 'סינטטיים', deepfakes ונתונים רבים לעיתים סותרים, ועושה רושם שהבינה המלאכותית מייצרת המון "רעשים" ולא מקלה על כולם בתהליכי הטמעתה.
ב Cisco החליטו שמספיק לתת לבינה המלאכותית רק להיות נוכחת אלא לכוון אותה באמצעות פלטפורמ שליטה כך שניתן יהיה לעשות בה את השימוש היעיל והבטוח ביותר. הגישה של חברת הענק מבוססת על שלוש שכבות בעלות קשר הדוק:
AI בקצה (Edge) – להביא אינטליגנציה לחדרים עצמם כמובן.
AI בענן – להפוך שיחות לתובנות ולתהליכים.
AI בשליטה – להטמיע אמון ואבטחה.
בסיסקו קוראים לזה Connected Intelligence; בינה המחברת אנשים, מקומות ופלטפורמות בצורה מאובטחת, חלקה ואנושית יותר.
AI בקצה: חוויה יותר אנושית
באמת של החיים, הלחצים של העבודה ההיברידית הם טכניים ואנושיים כאחד; איטיות וקשיים בועידות וידאו, חויה לקויה כגון סאונד לא טוב, סביבה הכוללת הסחות דעת ועוד. Cisco מביאה פתרונות שבאים “אל החדר” למשל מערכת ההפעלה RoomOS 26 המיועדת להיות AI-native, מערכת בעלת יכולת לניהול חכם של חוויות ישיבה.
כלים כמו Dynamic Mode המטפלים בזוויות ובמסגור המשתתפים אוטומטית, “Audio Zones” המגדירים אזורים שלא יתפסו קול מה ceiling microphone כדי להפחית רעשי רקע. כל אלה הופכים את הישיבה לא רק לנעימה ויעילה יותר אלא מדובר באינטגרציה של אינטליגנציה המפחיתה את החסמים שבין הפיזי לדיגיטלי וזו תפישה מאוד מעניינת.
AI בענן: חווית עבודה אינטואיטיבית
בחזון העבודה ההיברידית של סיסקו, הקצה הוא רק ההתחלה. בCisco מדגישים שהשיחה לא מסתיימת כאשר נגמרת הישיבה אלא מדובר בחלק מתהליך ולכן הענן ישמש לטובת תיעוד האינטראקציות, בחינת ההקשרים, ניתוח והצגת נתונים זמינים ועוד כאשר כל אלה הופכים להנעה להחלטות ופעולות.
בין השאר יושק Task Agent בתוך יישום Webex המזהה אוטומטית פריטי פעולה מתוך ישיבה, למשל לעדכן כרטיס Jira או לתזמן פגישה וזה לא הכל- שיתופי הפעולה עם Salesforce, Jira ועוד יורחבו כדי שה-AI יוכל לפעול בשם המשתמש; ליצור לידים, לעדכן כרטיסים וכדומה.
AI בשליטה: אמון, אבטחה, ניהול
בינה מלאכותית בלי אמון היא סיכון. בעולם שבו deepfakes, קולות סינטטיים וסכנות נוספות אינם מדע בדיוני, חייבים מנגנונים לכל המטריקס. Cisco משלבת שליטה ואבטחה בכל שכבה, למשל Control Hub עם AI Canvas הנותן לצוותי IT תצוגה וניהול מרכזי.
יש גם שילוב בין מתגי Catalyst 9200CX למכשירי החדרים כך שה-AV וה-IT יראו את כולם באותה פלטפורמה ויש אפילו שיתופי פעולה עם חברות כמו Pindrop וGetReal בכדי לזהות קולות סינתטיים, avatars מזויפים בפגישות ושאר סכנות.
שותפויות מפתח
כחלק מהחזון מדגישה סיסקו את השותפות עם NVIDIA וMicrosoft הכוללת פיתוחים משותפים, התקני חומרה, פלטפורמות Teams Rooms ועוד כאשר המטרה היא לא רק להגן על ההשקעה של הארגון אלא גם להעצים אותה.
אז… למה זה חשוב
כי אם עד עתה ה-AI התגלה ככלי נוסף בשולחן עכשיו הוא הופך להיות ה'אינטגרטור'. Cisco מבקשת להיות לא רק ספק פתרונות אלא מובילת החזון של הבינה המלאכותית בעלת התכלית הייעודית המדוייקת כאשר התפישה היא לא מדובר רק על הטכנולוגיה אלא על החוויה, המטרות, המקום וכמובן- האנשים.
