
בזמן שהשוק הישראלי מאותגר עוד יותר מזה העולמי וצומח בקצב משלו, דאחווה, מותג בינלאומי מוביל עובר להפצה של יניר מערכות עם ציפיות גדולות, הבטחה ליציבות, שירות מנצח ותמורה לכסף. שוחחנו עם עידן וקסמן, מנהל תחום המולטימדיה ביניר מערכות כדי להבין מעט מה מייחד את היצרנית הסינית מול התחרות ואילו בשורות הם היא מביאה לקהל המקצועי-מקומי.
מיהי דאחווה?
וקסמן: דאחווה היא קונצרן סיני ענק, חברה ענקית, בין החברות המובילות בעולם. פעילה ומובילה בתחום של מצלמות האבטחה אבל תחום המולטימדיה תופס אצלה נתח מאוד גדול בתקופה האחרונה; בין אם זה מסכים מקצועיים, מסכי מגע, מסכי לד, וידאו וול.
בקטגוריה הזו הם משקיעים משאבים להשגת יכולות ומראים את התוצאות גם בתערוכות בהן נפגשנו וגם בפרויקטים שהם עשו פה בעבר עם המפיץ הקודם. ראינו את השילוב הייחודי בינינו שיש פה פתח לדברים יפים לעשות יחד, גם בקטע המקצועי בו יש לנו ידע וניסיון רב בתחום וגם עם המהנדסים והטכנאים שלהם שבאמת נושמים ואוכלים את המולטימדיה ויחד אנחנו מקבלים את האפשרות להיכנס לתחומים שלא היינו בהם בעבר.
אבל היתרון הגדול טמון בעובדה שיש לדאחווה גם נציגות בישראל. יש כאן מנהל אזור מסין שיושב פה ומנהל טכני מסין והרבה אנשים טובים שנמצאים כאן לצד צוות מקומי במשרד שלהם והתקשורת איתם היא יום-יומית, שוטפת ומאפשרת לספק פתרונות מובילים, זמינות ומענה מהיר. מדובר במדיניות של היצרנית – בכל מדינה שבה היא שחקנית יש לה משרד מקומי וזה מראה על העוצמה והרצינות שהחברה רואה את הפעילות שלה. זה הרשים אותנו מאוד לפני שסגרנו את ההסכם איתם. וזהו.
דאחווה עוברת לנציגות חדשה בישראל, זה עשוי לגלות שהיתה אי שביעות רצון וכרגע יש ציפיות לשפר את התוצאות. השוק הישראלי הינו שוק קטן ועמוס מותגים ושחקניות, איזה צורך אתה מאמין שהמותג דאחווה יכול למלא? אילו פתרונות ייחודיים תביאו?
וקסמן: קיים צורך לספק ללקוחות פתרון שלם מקצה לקצה. במקום למכור קופסה, למכור פתרון שאתה יודע בדיוק אילו תועלות יכול המשתמש להפיק ממנו ולא הרבה חברות בתחום מולטימדיה יודעות לעשות את זה. למזלנו, תודות לניסיון רב השנים שלנו, יש לנו יכולות לא רק למכור את הקופסה אלא לתת את הייעוץ לפני שמוכרים אותה ואף לאחר מכן ובכך לתת ללקוח את כל התמיכה ומקסימום מימוש.
בנוסף, המגוון של דאחווה כל כך גדול אם זה טוטמים למשל; טוטמים למסכי מגע, שזו דרישה מאוד גבוהה מרשויות מקומיות, עמדות קיוסקים וכמובן מסכים גדולים עם או בלי מגע לתחום החינוך ועוד. הידע והתמיכה הנדרשים כאן גדולים מאוד, לא מדובר בשגר ושכח אלא בהשקעה שוטפת, התמדה, עדכוני תוכנה ומענה צמוד ללקוחות הקצה וכמובן לחברות האינטגרציה.
כיצד דאחווה משתלבת בסל של יניר מערכות?
וקסמן: ראשית, דאחווה מביאה לנו מוצרים רבים המשלימים את הסל של יניר מערכות. אנחנו מחזקים מאוד את קטגוריית השילוט הדיגיטלי, טוטמים, מסכים עומדים ועוד תחומים רבים שדאחווה נותנת לנו בטחון ללכת על כל פרויקט. תחום הלדים למשל, שהוא תחום ענק, דאחווה פותחת לנו עולמות חדשים, וכל זה לצד סל מוצרים משלימים לחדרי ישיבות, מצלמות PTZ, סאונד ברים ועוד. מדובר בקטגוריות באמת מאוד נרחבות וייחודיות שלא היו ברשותינו.
הרעיון הוא לא רק למכור מסך מקצועי לשילוט דיגיטלי אלא לתת הרבה מעבר; אינטראקטיביות, בינה מלאכותית ותכונות רבות המוטמעות במוצרים של דאחווה שלא מפסיקה לפתח. אחד המוצרים אותו נציג באירוע הקרוב שלנו הוא מסך All-in-One 135 מתקפל היושב בתוך עגלה חשמלית. מדובר בפתרון מיוחד ביותר שנותן מענה למי שזקוק לתצוגה ענקית עם ניידות מושלמת לרבות תחום הרנטל.
המסכים כבר זמינים וניתן להגיע לאולם התצוגה שלנו על מנת לחוש ולראות האיכות של DAHUA, את היכולות המגוונות והכל במחירים מותאמים לשוק הישראלי.
מהם אזורי המחיר של דאחווה?
וקסמן: מאוד אטרקטיביים. חלק מבדיקת ההיתכנות שביצענו כללה את נושא המחיר החשוב מאוד לשוק הישראלי שהוא שוק מאוד תחרותי. רצינו לוודא שאנחנו מביאים מוצרים מצויינים, מספקים פתרונות מלאים אבל אטרקטיביים מאוד במחיר וזה אכן כך. אני מעריך שנוכל לזכות בפרויקטים רבים בהם נבחן הפרמטר של value for money היות והמפרטים, האיכות והיכולות מול המחירים מייצרים שילוב מנצח.
מה תגיד ללקוח שאולי מוטרד מהעובדה שמדובר בקונצרן סיני?
וקסמן: ראשית אנחנו מייבאים מספר מותגים שאנחנו מייצגים בישראל, חברות הנחשבות יפניות או אירופאיות. כשמסתכלים מאחרוי המוצר או בספקים – הכל made in China, הכל מיוצר שם. זה בלתי נמנע לעבוד עם סין. השיקול בהחלט עלה אבל ראינו את היכולות של דאחווה וסל הלקוחות שלה בתחום המצלמות למשל, ומסתבר שהן ממוקמות באתרי לקוחות ברמת בטיחות ורגישות גבוהה מאוד ואין שום בעיה עם זה. מדובר בחברה בבעלות פרטית וכשאנחנו מתבוננים על הלך הרוח של השוק וכל המוצרים שאנחנו גם מביאים ורואים, אי אפשר להימנע משימוש במוצרים סיניים ואנחנו גם לא רוצים.
יש לנו חלופות לפרויקטים רגישים במיוחד או שנקבל החלטה לא לתת מענה אבל בפרויקטים אליהם ניגשנו עד היום ואלה שנגיש מועמדות להיות ספקי הפתרון, אנחנו לא רואים שום מניעה.
תמונה ראשית – אתר דאחווה
בהצלחה !!