שבת , דצמבר 5 2020

LG מפרסמת את התוצאות הפיננסיות לרבעון השלישי לשנת 2020

שיאים במכירות וברווח ל-LG מאז הקמת החברה, ומכירות גבוהות בתחומי מכשירי חשמל ומוצרי בידור ביתיים

תמונות - אתר LG

LG רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 14.24 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 807.14 מיליון דולר. הן המכירות והן הרווחים היו הגבוהים ביותר לרבעון שלישי ב-62 שנות קיומה של החברה. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המכירות גדלו בסך הכל ב- 7.8% והרווח התפעולי ב- 22.7% – כאשר את מגמת העלייה מובילה צמיחה חזקה בתחום מכשירי החשמל הביתיים ומוצרי הבידור הביתיים.

חטיבת מכשירי החשמל הביתיים ופתרונות מיזוג האוויר של LG דיווחה על הכנסות של 5.18 מיליארד דולר ברבעון השלישי, המהוות עליה של 15.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – ושיא רבעוני של כל הזמנים. הצמיחה באה בזכות הגידול בביקושים למכשירים בעלי יכולות קיטור, דוגמת מכונות הכביסה ומוצרי Stylers. החברה רשמה גם את הרווח התפעולי לרבעון השלישי הגבוה בכל הזמנים, שהסתכם ב- 565.2 מיליון דולר – עליה של 56.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שולי הרווח הגולמי עמדו על 10.9% – רבעון שלישי של שולי רווח דו-ספרתיים. החברה צופה כי המומנטום בתחום יימשך גם ברבעון הרביעי, תוך הצגת רווחיות גבוהה עוד יותר בזכות אופטימיזציה של העלויות.

חטיבת מוצרי הבידור הביתי של LG הציגה ברבעון השלישי מכירות של 3.09 מיליארד דולר – עליה של 14.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מייחסת את התוצאות האלה בעיקר לביקוש למוצרי פרמיום דוגמת מסכי OLED וטלוויזיות בעלות מסך גדול בצפון אמריקה ובאירופה. הרווח התפעולי עלה ב- 13.2% ועמד על 274.88 מיליון דולר (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד). החברה מדווחת על השקעות אסטרטגיות יותר בשיווק – למרות עליה במחירי הפאנלים למסכי LCD. החברה מתכוונת להמשיך בהצלחה אותה רשמה, באמצעות הגדלת שיעור טלוויזיות הפרמיום מכלל המכירות, והרחבת המכירות המקוונות.

חטיבת התקשורת הסלולרית של LG רשמה הכנסות של 1.28 מיליארד דולר ברבעון השלישי, תוך שיפור ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועליה של 16.5% בהשוואה לרבעון הקודם של השנה. ההפסד התפעולי הצטמצם ל- 124.9 מיליון דולר, בזכות שיפורים ביעילות היצור, חיסכון בעלויות יצור מקורי (ODM), וביקוש גבוה יותר למוצרים מדגמי הביניים. החברה מתכוונת לחזק את קווי המוצרים בסדרות הרושמות מכירות מאסיביות בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, כמו גם להמשיך בשיפור היעילות התפעולית.

חטיבת הרכיבים לכלי רכב של LG רשמה מכירות של 1.39 מיליארד דולר, המהוות עליה של 23.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והפסד תפעולי של 55.7 מיליון דולר. ההפסד הצטמצם משמעותית בהשוואה לרבעון הקודם בזכות חידוש הייצור של חברות OEM בצפון אמריקה ובאירופה, לצד מאמצים לניהול טוב יותר של עלויות. החברה מתכוונת להגדיל את המכירות ברבעון הרביעי בעזרת ניהול יעיל של שרשרת האספקה תוך שיפור רווחיות בעזרת ניהול עלויות משופר.

חברת הפתרונות העסקיים של LG דיווחה על מכירות של 1.25 מיליארד דולר המהוות עליה של 13.4% בהשוואה לרבעון הקודם וירידה של 1.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 64.8 מיליון דולר, המהווים של ירידה של 31.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 22% בהשוואה לרבעון הקודם. על מנת לשפר את הביצועים במכירות לעסקים ברבעון האחרון, מתכננת החברה להתמקד במכירות שאינן מתבצעות פנים אל פנים, לשפר את כושר התחרות של מוצריה, ולהרחיב את פעילות השיווק המקוון.

התוצאות הרבעוניות הבלתי מבוקרות של LG מוצגות על פי תקני IFRS, ומתורגמות מהמטבע הקוריאני (KRW) לדולר אמריקאי על פי שער החליפין הממוצע לאורך הרבעון המדווח.