שיאים במכירות וברווח התפעולי ל-LG ברבעון הרביעי, וגם הרווח השנתי הכולל שובר שיא חדש בחברה

גם פרסים היו השנה ליצרנית הקוריאנית. (תמונה - LG)

LG סיכמה את שנת 2020 והכריזה על שנה חזקה עם הכנסות של 56.45 מיליארד דולר ושיא ברווח התפעולי שעומד על 2.85 מיליארד דולר, צמיחה של 31.1% לעומת 2019, בעיקר בזכות מכירות גבוהות יותר של מכשירי חשמל ביתיים וטלוויזיות OLED וכן צמיחה חזקה בפתרונות בתחום רכיבי הרכב.

המכירות ברבעון הרביעי עמדו על 16.76 מיליארד דולר, צמיחה של 16.9% לעומת התקופה המקבילה של 2019 והן היו גבוהות ב -11% לעומת הרבעון הקודם. למרות ההשפעה של COVID-19, הרווח התפעולי ברבעון עמד על 580.19 מיליון דולר, והוא גדל משמעותית – ב-539% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2019.

בעוד שמגפת COVID-19 והתאוששות כלכלית איטית נותרו כחששות לשנת 2021, LG צופה כי הכלכלה העולמית תשוב לאיתנה תחת המדיניות הפיסקלית הנכונה של ממשלות העולם והיישום המוצלח של החיסונים. בשנת 2021, טכנולוגיות ליבה כמו AI, 5G, IoT וניידות יוחלו באופן נרחב על תחומי העיסוק השונים של LG.

חטיבת מכשירי החשמל הביתיים ופתרונות מיזוג האוויר של LG דיווחה על הכנסות שנתיות של 19.87 מיליארד דולר, המהוות עליה של 3.5% בהשוואה לשנה קודמת, ורווח תפעולי, שהסתכם ב- 2.10 מיליארד דולר – שיא נוסף. התוצאות משקפות מכירות גבוהות של קטגוריות מכשירים חדשים ועסקי השכרת מכשירי חשמל ביתיים בדרום קוריאה. הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 4.94 מיליארד דולר, וזהו הרבעון הרביעי הגבוה ביותר בתולדות החברה, עם גידול של 20% לעומת השנה המקבילה אשתקד, ועם צמיחה דו ספרתית בדרום קוריאה, בצפון אמריקה ובאירופה.

חטיבת מוצרי הבידור הביתי של LG דיווחה על הכנסות שנתיות בסך 11.76 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 865.29 מיליון דולר, עלייה של 22.9% לעומת השנה הקודמת. המכירות ברבעון עמדו על 3.82 מיליארד דולר והיו גבוהות ב-7.9% לעומת הרבעון הרביעי של 2019 וגבוהות ב-16.7% לעומת הרבעון הקודם של השנה. רווח תפעולי רבעוני של 182.48 מיליון דולר שיקף גידול במכירות בצפון אמריקה ובאירופה.

חטיבת המובייל הכריזה על הכנסות בסך 4.66 מיליארד דולר לשנת 2020. מכירות הרבעון הרביעי עמדו על 1.24 מיליארד דולר והיו גבוהות ב -4.9% לעומת הרבעון המקביל לשנת 2019, אך נמוכות ב -9.2% לעומת הרבעון הקודם בגלל מחסור בערכות שבבים 4G ובגלל מכירות איטיות של מכשירי פרמיום בשווקים שונים בחו"ל. ההפסד התפעולי לשנה כולה הסתכם  ב-750.63 מיליון דולר, המשקף השקעות שיווקיות מוגדלות לתמיכה במכשירי דגל, שקוזזו חלקית בהוזלות בעלויות הקבועות עקב התייעלות הייצור.

חטיבת הרכיבים לכלי רכב של LG רשמה בשנת 2020 מכירות בסך 5.18 מיליארד דולר, צמיחה של 6.1% בהשוואה לשנת 2019. ההכנסות ברבעון הרביעי עמדו על 1.71 מיליארד דולר והיו גבוהות ב -41.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בזכות התאוששות הביקוש בשווקי אוטומוטיב מרכזיים בצפון אמריקה ובאירופה ובזכות מכירות גבוהות יותר מפרויקטים חדשים. ההפסד התפעולי הצנוע ברבעון הרביעי בסך 1.78 מיליון דולר השתפר משנה לשנה ומרבעון לרבעון לאור עלייה במכירות בהתאם לביקוש בשוק במחצית השנייה, וכן לשיפור ניהול העלויות. 

חטיבת הפתרונות העסקיים של LG דיווחה על הכנסות של 5.36 מיליארד דולר לשנת 2020, עם רווח תפעולי של 408.51 מיליון דולר בזכות גידול בביקוש למוצרי IT הקשורים לעבודה מרחוק וללמידה מקוונת. מכירות הרבעון הרביעי עמדו כעל 1.35 מיליארד דולר והיו גבוהות ב -4.8% לעומת התקופה המקבילה של 2019, בעוד שהרווח התפעולי הרבעוני עמד על 62.73 מיליון דולר, נמוך בהשוואה לשנה הקודמת בגלל מחירים גבוהים יותר עבור רכיבים גדולים ועלויות לוגיסטיות עולמיות. שוק תצוגות המידע צפוי להשתפר ככל שהביקוש העולמי יתאושש בעוד הביקוש למוצרי IT ממשיך לגדול. עסקי המודולים הסולאריים של החברה צפויים להשתפר עם הביקוש המוגבר לאנרגיה מתחדשת בשווקים המפותחים הגדולים.

התוצאות הרבעוניות הבלתי מבוקרות של LG מוצגות על פי תקני IFRS, ומתורגמות מהמטבע הקוריאני (KRW) לדולר אמריקאי על פי שער החליפין הממוצע לאורך הרבעון המדווח.

 

תמונה ראשית - LG

Share.

בעלים ויזם של קוקה אינטראקטיב - מיתוג, פתרונות ושיווק באינטרנט.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG