ביטוי ישן באנגלית אומר ש'אם זה לא שבור – אל תתקן את זה'. דניאל פיכמן, יועץ האקוסטיקה מחברת AVD, הגיע לפרויקט באודיטוריום סלע הממוקם במכון ויצמן עם ביטוי מעט שונה- 'זה טוב, בואו נהפוך את זה למעולה'.

מכאן מתחילים להגיע מושגים כמו אלקטרו אקוסטיקה, שקט מוחלט ועוד. מושגים שמעלים את האנרגיה כשאתה מרגיש שיש ספקים בתעשייה שפשוט מאוהבים במה שהם עושים. זהו סיפור לקוח מהזוית של יועץ ו CTO של חברת אינטגרציה מובילה. מסע של כמעט שנה עמוס בתכנון, עיצוב, סאונד מעולה והמון טכנולוגיה שמנצחת על כל זה.

 

לקראת חגיגות ה-50 שלה, התמודדה חברת ברקאי עם פרויקט אודיטוריום סלע במכון ויצמן אשר הציב בפניה אתגר לא קטן. לרוב, פרויקטים מהסוג הזה מסוקרים כאן לרוב עם תמונות, ציטוטים נבחרים ודגש ענק על הטכנולוגיה. הפעם החלטנו להציג מזוויות שונות מעט; היועץ וחברת האינטגרציה אשר מספרים אודות קורות הפרויקט המעניין החל משלב הייזום ועד לרגע בו הלקוח מקבל את הפרויקט עליו חלם. 

חשיבותו של התכנון מראש

דניאל פיכמן אומר כי בניגוד לפרויקטים סטנדרטיים, הפעם הלקוח הגיע מוכן וערוך עם הגדרות מדויקות לפגישת ההתנעה. כל יישום נרשם, כל נקודה טכנית תועדה וכמות הפערים שנותרה לכיסוי היתה מעטה ביותר. כשהדרישות מדויקות – התכנון מוקפד ומאפשר להיכנס לרזולוציות בקלות וכמובן להציג את התמונה הרחבה בפני חברת האינטגרציה, בפרויקט זה היתה זו ברקאי.

חשיבותו של השקט

פיכמן מתאר את האתגר האקוסטי ומשמעות הטיפול בו, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט האסתטי. למרות ששניהם כבר ברי השגה לרוב ההבנה בתחום אצל הלקוח אינה גבוהה והשפעות האקוסטיקה ניכרות במקומות בהם היא אינה מטופלת כראוי או בכלל. שי קדמון ציין כי עם כל הקידמה הטכנולוגית אין בפועל פתרון המכסה במאת האחוזים על מבנה שהאקוסטיקה בו לא טופלה ופיכמן הוסיף כי אחד האתגרים הרציניים שניצבו בפניהם במדידות האולם לטובת האודיו היה השגת שקט מוחלט – מצב בו אפילו את משאבות המים במבנה מעבר לכביש צריך להשתיק, כי במצב קונצרט או חזרות שומעים אותן על הבמה, שמרוחקת 15 מטרים מהן וסגורה בדלת אקוסטית.

מיקוד טכנולוגי

קדמון אומר כי בעבר פרויקטים בהם נדרשו מספר מצבים אקוסטיים כגון מצב קונצרט, מצב חזרות, מצב הקרנת סרטים וכן הלאה, טופלו באמצעות טכנולוגיות יקרות מאוד והסתמכו על צוותים מחו"ל. ולכן חלק מהדרישות פשוט בוטלו או שנוצרו מספר חללים לשם כך. השמירה על 'עדכון טכנולוגי' ומחקר שוק הביא את ברקאי למצב בוא היא יכולה לספק מענה טכנולוגי איכותי לדרישות אלו במסגרת תקציב הפרויקט מבלי להשמיט ולו פרט אחד. 

פשטות הפעלה מנצחת

איך מתפעלים חלל המשמש גם כאולם קונצרטים, גם מקום להקרנת סרטים המצויד באודיו מתקדם, גם כאולם חזרות לנגנים ועוד. ובכן, לפי קדמון ופיכמן בקלי קלות במלוא מובן המשמעות; ממשק משתמש אחד קל להבנה עם מספר תרחישים מדויק כך שכל משמש יכול להיכנס לאולם, לבחור את התרחיש שלו ולהתמקד במטרה שלשמה הגיע.

על סובלנות וסבלנות

ברקאי ו AVD פעלו בלא מעט פרויקטים בשיתוף ידע וטכנולוגיה. החברות הללו מנוסות באחד מסוגי המחיר החשובים בדרך השואפת לשלמות: זמן. פרויקט המצריך מחשבה מעמיקה, בדיקות, שינויים ובעיקר רצון לא לפרוץ תקציב, דורש זמן. מדובר בפרויקט שארך כשנה מפגישת ההתנעה ועד לרגע בו עלו הנגנים על הבמה. 

קדמון סיפר כי כמו בכל פרויקט מסמנים את מה שעובד מצוין ומשמרים אותו לצד המשך איתור הנקודות שתטופלנה ותהפוכנה את החוויה הכללית למעולה באמצעות הטמעת טכנולוגיה חדשנית, בדיוק כפי שברקאי עושה כבר 50 שנה. פיכמן לעומתו יצא עם התובנה כי שקט מוחלט הוא דבר שקשה לתפוש ועוד יותר קשה להגיע אליו, גם במדינתנו הקטנטונת והנפלאה. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG