דהייה או "הצהבה" הן תופעות מוכרות בתחום השילוט הדיגיטלי. האם הפתרון של LG, העושה דרכו לשוק, הוא Game Changer אמיתי?
דהייה או הצהבה של ציוד אלקטרוני עקב חשיפה לשמש היא לא תופעה חדשה. כאנשי מחשוב יש סיכוי טוב שתעלה לנו תמונה של ערימת מחשבים ישנים העשויים מפלסטיק אך בסוגים רבים של ציוד אלקטרוני, גם כזה המיוצר בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, סוגי הבלאי הללו מופיעים בשלב כזה או אחר.
פאנל חיצוני של שילוט דיגיטלי המיועד לשימוש Outdoor, נחשף לשמש ישירה במשך שעות רבות בכל יום ולכן הוא עשוי להצהיב או לדהות. במקרים קיצוניים תופענה נקודות שחורות "מתות" המזכירות כוויות מהשמש רק שאלה לא עוברות מעצמן.
תחום השילוט הדיגיטלי הצומח באופן מטאורי בשנים האחרונות, סובל קשות מהתופעה; שירותים כדוגמת "מק-דרייב", כיסוי דיגיטלי רחב באצטדיונים, שלטי פרסומת בתחנות אוטובוס ועוד ועוד מימושים הצצים כפטריות, כל אלה מוטמעים באמצעות שימוש בחומרה הנמצאת שעות רבות תחת השמש היוקדת וללא קרם הגנה. התוצאה – דהייה והצהבה. המשמעות- פגיעה בחוויית השילוט הרצויה, תחזוקה יקרה, תיקונים, החלפות ועוד.
הפיתוח החדש והבלעדי של LG הנקרא Anti-Discoloration™ ("אנטי דהייה"), עבר לא רק את מבחני האיכות הפנימיים של LG אלא גם קיבל תו של UL Solutions, ארגון מקצועי הבוחן עמידות וביצועים בתנאים שונים.
באופן הבסיסי ביותר, טכנולוגיית ה-Anti-Discoloration™ עשויה משילוב פתרונות תרמיים וחומרים מיוחדים נוספים המרכיבים את הפאנלים של מסכים בעלי בהירות גבוהה, אלה שנראים מעולה גם באור שמש חזק.
הטכנולוגיה משולבת כבר עכשיו בחלק מפתרונות השילוט החיצוני של החברה, כדוגמת שילוט דיגיטלי דוחה אבק או שילוט דיגיטלי לחלונות תצוגה וב LG מבטיחים שקווי המוצרים בהם תוטמע הטכנולוגיה צפוי להתרחב.
האם בקרוב נראה את הטכנולוגיה גם אצל יצרניות נוספות?
הפתרון כאמור, הינו בלעדי של LG, היצרנית הקוריאנית המובילה. בהנחה שליצרניות אחרות ייקח זמן לפתח טכנולוגיה דומה, ייתכן שבינתיים חלק מהן יעדיפו לשלם לה תמלוגים, במיוחד אם יהיה מדובר ב-"App Killer". כלומר, "פ'יצר" שיכול לשנות לגמרי את ההעדפה של הלקוח.
מנגד, קיימים בשוק פתרונות אחרים אך הם מורכבים יחסית. לדוגמה, שילוב של מערכת אוויר פסיבית או אפילו קירור נוזלי שבדרך כלל שמור למחשבים וכרטיסי מסך המגיעים לטמפרטורות גבוהות.
דן מעיין, מנהל תחום מסכים מקצועיים ב LG ישראל: "בדומה למגוון תחומים נוספים, גם תחום השילוט הדיגיטלי מקבל את המיקוד הנחוץ במטרה לספק ללקוח הקצה את הפתרון הרחב והאיכותי ביותר, הכולל לא רק את איכות התמונה אלא גם מענה על אלמנטים נוספים כגון התקנה ותחזוקה, אורך חיי המוצרים ותפעול קל וידידותי.
כמנהל תחום המסכים המקצועיים ב-LG ישראל, אני נחשף לפעילות של צוותי המחקר והפיתוח של החברה, פעילות המאפשרת לצוותים המקומיים לספק מענה ייחודי בתחום השילוט הדיגיטלי המאתגר את לקוחות הקצה".