מנכ"ל LG מציג התקדמות במימוש חזון החברה ל- 2030: חדשנות, מיצוי פוטנציאל בתחומים מרכזיים, קידום B2B, עסקים מבוססי פלטפורמות ומיזמים חדשים
LG Electronics (LG) מתפתחת במהירות ל"חברה של פתרונות חכמים", תוך מינוף עשרות שנים של תובנות בעבודה עם לקוחות, מומחיות בייצור ומעמד מוביל בעולם טכנולוגיות מכשירי החשמל הביתיים. האסטרטגיה של החברה לטווח בינוני עד ארוך, תחת הכותרת "חזון לעתיד 2030", מציגה מחויבות לשינוי וצמיחה מתמשכים.
בשבוע שעבר (21.8) אירחה החברה פורום משקיעים ואנליסטים מקומיים ובינלאומיים, שהתכנסו במרכז המו"פ שלה LG Sciencepark בסיאול. במהלך האירוע, הציג המנכ"ל, וויליאם צ'ו, את ההתקדמות והכיוון האסטרטגי של החברה מאז ההכרזה על Future Vision 2030 אשתקד. האירוע הועבר בשידור חי בערוץ היוטיוב של LG, וזמין לצפיה שם).
בנוסף למנכ"ל וויליאם צ'ו, נכחו באירוע סמנכ"ל הכספים קים צ'אנג-טה, מנהל תחום האבטחה לי סאם-סו, ומנהלים בכירים אחרים האחראים על תחומי עסקים מרכזיים כגון חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC), תוכן ושירותי webOS, ושירותים המוצעים במודל של מנוי.
לאחר ההכרזה על חזון העתיד של 2030 ואסיפת בעלי המניות, LG ממשיכה לתקשר עם השוק ובעלי העניין באמצעות תקשורת ישירה מהמנכ"ל ומנהיגים עסקיים מרכזיים, כפי שהוכח בפורום משקיעים זה.
במסגרת תוכנית Future Vision 2030 שואפת להפוך את LG ל"חברת פתרונות חכמים לחיים" על ידי חיבור ושיפור חוויות הלקוחות במרחבים פיזיים שונים, כולל בתים, סביבות מסחריות, ניידות – כמו גם פלטפורמות וירטואליות. כדי להשיג זאת, החברה מתכננת להאיץ את הטרנספורמציה של סל העסקים, המוצרים והמודל העסקי שלה – במגמה לפעול במתכונת שתהיה יותר ויותר מוכוונת עתיד. המטרה היא להשיג יעדים של "טריפל שבע": קצב צמיחה ממוצע של 7 אחוזים, רווח תפעולי של 7 אחוזים ומכפיל Enterprise (EV/EBITDA) של 7.
במהלך האירוע, הציגה LG את התוצאות העסקיות שלה למחצית הראשונה של השנה, הכוללות עלייה של 8 אחוזים בהכנסות, רווח תפעולי של 6 אחוזים, וצמיחה ב-EV/EBITDA בשיעור של פי ארבעה בהשוואה לשנה הקודמת. (התוצאות אינן כוללות את LG Innotek).
לדברי המנכ"ל צ'ו, "במהלך השנה האחרונה, אנו מניחים בהתמדה את הבסיס למימוש החזון העתידי שלנו, ואנו גאים ביצירת שינויים מבניים ובהשגת תוצאות בנות קיימא בתחומים שונים. עם ביטחון חזק ותחושת אחריות, נמשיך להתקדם לעבר המטרות שלנו".
ארבעה כיוונים אסטרטגיים לחדשנות בסל העסקים
המנכ"ל צ'ו פירט את הגישה של LG לחדשנות בסל העסקים של החברה, תוך התמקדות בארבעה כיווני מפתח: מיצוי מלוא הפוטנציאל של עסקי מפתח קיימים, הרחבת מודלים של שירותים מבוססי פלטפורמה, האצת הצמיחה בעסקי B2B וטיפוח עסקים חדשים.
הכיוון הראשון, של מיצוי מלוא הפוטנציאל של עסקים קיימים, מחייב אסטרטגיה שתאפשר להתגבר על המגבלות האופייניות לעסקי ליבה בוגרים, כגון שוק מכשירי חשמל ביתיים וטלוויזיות. הפעילות כאן כוללת שילוב שירותי מנויים למכשירי חשמל בהיצע מכשירי החשמל הביתיים, והרחבת ערוצי מכירה ישירות לצרכן (D2C), המספקים ללקוחות אפשרויות רבות יותר וחוויות משופרות.
המנכ"ל צ'ו הסביר כי מאמצים אלו מובילים לצמיחה מתמדת ויצירת רווחים בעסקי הליבה, המהווים את פרות המזומנים של החברה. למרות ירידה דו ספרתית בהיקף שוק המכשירים הביתיים הקוריאני בכלל, מכירות המכשירים הביתיים של LG נמצאות במגמת עלייה, מונעות על ידי ביקושים חדשים באמצעות שירותי מנוי. בנוסף, מכירות מכשירי חשמל ביתיים בשווקי הייצוא של LG צמחו יותר מפי 1.5 מהר יותר מהממוצע בשוק בשלוש השנים האחרונות, מונעות על ידי קווי מוצרים חדשים, מחירים משופרים ומכירות ישירות ללקוחות, D2C.
הרחבת מודלים של שירותים מבוססי פלטפורמה מתמקדת במינוף מאות מיליוני מוצרי LG הנמכרים ברחבי העולם – כפלטפורמה ליצירת הכנסות מתוכן, פרסום ושירותים. דוגמה מצוינת היא עסקי הטלוויזיה של LG Home Entertainment Company, שמטרתה להאיץ את עסקי הפרסום והתוכן של webOS במטרה להפוך את החברה למעצמת פלטפורמת מדיה ובידור. מאז 2018, הגיע קצב הצמיחה השנתי של עסקי הפרסום והתוכן מבוססי פלטפורמת webOS ל-64 אחוזים.
עסקי ה- B2B של LG רושמים צמיחה משמעותית בתחומים כמו רכיבי רכב, מערכות מיזוג וחימום HVAC ומפעלים חכמים. ההתקדמות הללו תואמות את השינויים בשוק דוגמת תהליכי דיגיטליזציה וחשמול. LG שואפת להגדיל את נתח ה-B2B מסך ההכנסות שלה ל-45% עד 2030. נתח ה-B2B, שעמד על 27% ב-2021, כבר עלה ל-35% במחצית הראשונה של השנה.
עסקי הרכיבים ופתרונות הרכב של LG השיגו צבר הזמנות של יותר מ- 74 מיליארד דולר. מכירות מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה, כמו תא טייס דיגיטלי צומחים במהירות. החברה גם מרחיבה את מערך הייצור הגלובלי שלה כדי לתמוך בצמיחה זו. בתחום מיזוג האוויר ומערכות החימום, מובילה LG את שוק המערכות בעלות יעילות הגבוהה, בזכות טכנולוגיות האינוורטר ומשאבות החום המתקדמות שלה. החברה מתמקדת באופן פעיל בשוק מערכות הקירור למרכזי נתונים בינה מלאכותית, שם נרשם ביקוש גובר. ל-LG יש גם תוכניות להרחיב את עסקי המפעלים החכמים שלה לתעשיות המציגות צרכי אוטומציה הולכים ומתרחבים, כגון מוליכים למחצה, תרופות, ביוטכנולוגיה ומזון ומשקאות.
תחומים עסקיים חדשים ומבטיחים בהם ממשיכה החברה להשקיע, יהוו בסיס לצמיחה עתידית. במגזר הרובוטיקה המסחרי, מתמקדת LG בקידום יכולות רובוטיקה מבוססות בינה מלאכותית ומוגדרות תוכנה. בתחום טעינת הרכב החשמלי, משתפת LG פעולה עם שותפים גלובליים מובילים כדי לנצל הזדמנויות עסקיות.
חדשנות בסל המוצרים מניבה מיזמי Unicorn מתפתחים
LG הדגישה גם את ההצלחה ופוטנציאל הצמיחה של עסקים מרכזיים שהפכו למנועי הליבה של הצמיחה העתידית של החברה, והציגו תוצאות משמעותיות של החדשנות בפורטפוליו העסקים והמוצרים שלה.
"בהשראת המונח 'חד קרן' המשמש לתיאור מיזמים בשווי של למעלה מ-1 טריליון KRW (740 מיליון דולר ארה"ב), אנו מתייחסים למודלים עסקיים חדשים המייצרים מכירות שנתיות של למעלה מ- 1 טריליון KRW (740 מיליון דולר) כאל 'עסקי חד קרן'," אמר המנכ"ל צ'ו. "שירות המנוי למכשירי חשמל ביתיים שלנו חצה אשתקד את רף 1 טריליון KRW (740 מיליון דולר) במכירות שנתיות, והבטיח את מעמדו כ"עסק חד קרן".
עסקי מנויים למכשירי חשמל ביתיים צוברים תאוצה
LG היא חלוצה בשינוי פרדיגמה בעסקי מכשירי החשמל הביתיים על ידי שילוב שירותים עם מכשירי החשמל הביתיים שלה, באמצעות מודל מנוי. שלא כמו מודלים מסורתיים, ממוקדי מוצר, המייצרים מכירות חד פעמיות, מודל המנוי שומר על קשרי לקוחות מתמשכים, ומציע שירותי טיפול אופטימליים לאחר הרכישה, ובכך מייצר הכנסות מתמשכות.
בשנה שעברה רשמו עסקי המנויים הכנסות שנתיות של 1.134 טריליון KRW (כ-840 מיליון דולר), המהוות צמיחה של 33 אחוזים לעומת השנה הקודמת. הצמיחה הזו מואצת עתה, כאשר ההכנסות צפויות לעלות בכמעט 60% השנה ולעלות על 1.8 טריליון KRW (1.3 מיליארד דולר).
הצמיחה המהירה של עסקי המנויים למכשירי חשמל ביתיים של LG מונעת מהיכולת של החברה לענות על צרכי לקוחות מגוונים. לקוחות יכולים להוריד את הנטל הכלכלי של הרכישה הראשונית ולתחזק את המכשירים שלהם בעזרת שירותי מומחים למשך הזמן הרצוי, עם שירותים משלימים חינם במהלך תקופת המנוי. תגובות הלקוחות מדגישות את הערך הגבוה של עסקי המנויים: חלקם של העסקים האלה במכירות מכשירי החשמל הביתיים של LG עלה מ-15% בשנה שעברה ליותר מ-20% השנה.
עסקי פרסום ותוכן מבוססי webOS עומדים להפוך לחד הקרן הבא
עסקי הפרסום והתוכן מבוססי webOS של LG ממנפים מיליוני מכשירים ברחבי העולם כפלטפורמה ליצירת תזרימי הכנסה נוספים. השנה, ההכנסות צפויות לעלות על 1 טריליון KRW (740 מיליון דולר), עלייה של פי ארבעה בהשוואה לשנת 2021. כדי לקיים את הצמיחה המהירה הזו, מתמקדת LG בהרחבת בסיס הלקוחות שלה, בגיוון מודלים של הכנסות ובחיזוק היכולות העסקיות.
בעסקי פלטפורמה, ככל שיותר מכשירים משתמשים בפלטפורמה, כך קנה המידה העסקי גדל. LG מכרה כ-220 מיליון טלוויזיות חכמות בעשור האחרון. בנוסף, LG מעניקה רישיונות ל-webOS שלה לחברות חיצוניות שאין להן מערכות הפעלה משלהן: כך, מותגים שאינם של LG כבר מכרו למעלה מ-10 מיליון טלוויזיות webOS. פלטפורמת webOS מתרחבת גם מעבר לטלוויזיות וכוללת מידע בידור לרכב ומכשירים חכמים. החברה חתמה חוזים עם יצרני OEM גלובליים מובילים שיהיו לקוחות למערכות המידע והבידור לרכב שלה – מבוססות webOS.
LG מספקת מגוון תכנים באמצעות webOS, במודלים תפעוליים של הכנסה המבוססים על פרסום ושירותים. דוגמה מצוינת היא LG Channels, שירות סטרימינג בחינם הנתמך בפרסומות ומציע למעלה מ-3,800 ערוצים ב-29 מדינות. LG מתכננת לגוון את שירותיה לתחומים בעלי צמיחה גבוהה כמו משחקים, קניות מותאמות אישית ו-Transactional Video On Demand.
כדי לחזק את יכולות פלטפורמת ה-webOS שלה, מתכננת LG להשקיע בתחום מעל 1 טריליון KRW (740 מיליון דולר) עד 2027. החברה תמשיך לשתף פעולה עם יותר מ-4,000 שותפי תוכן גלובליים ולהרחיב פתרונות פרסום מותאמים באמצעות חברת הבת שלה לניתוח נתונים, אלפונסו.
עסקי מערכות הקירור (צ'ילרים) מתמקדים בשוק מרכזי הנתונים בינה מלאכותית – בדרך להפוך לחד קרן תוך 3 שנים
עסקי HVAC של LG מציעים סל רחב של פתרונות ומוצרים, החל ממזגנים למגורים ועד למערכות מסחריות לבניינים גדולים, לבתי ספר, מוסדות ציבור ומתקנים תעשייתיים. זהו אחד מעסקי הליבה הצומחים ביותר של LG, המונע על ידי מגמות בשוק כמו החתירה לצמצום פליטת הפחמן, וחשמול.
עסקי הצ'ילרים, המספקים פתרונות קירור לבניינים גדולים, ראו הזדמנויות חדשות כאשר ענקיות הטכנולוגיה מגדילות את הביקוש למרכזי נתונים על רקע פריחת עולם הבינה המלאכותית. בשלוש השנים האחרונות, רשמו עסקי הצ'ילרים של LG קצב צמיחה שנתי ממוצע של למעלה מ-15 אחוזים, כאשר המכירות בחו"ל הוכפלו באותה תקופה.
LG מתכננת למנף את הניסיון הרב שלה באספקת צ'ילרים לתחנות כוח, מרכזי נתונים ומתקנים אחרים, יחד עם טכנולוגיות הליבה היעילות הגבוהות שלה, כדי להתמקד באופן אקטיבי בשוק קירור מרכזי הנתונים. בנוסף, LG נערכת למסחר פתרונות חדשים, כמו קירור בנוזלים של מערכות מחשוב שלמות הטבולות בנוזל מוליך חום ומבודד חשמלית, הצוברים תאוצה בשוק.
עד 2030: 50 אחוז מסך המכירות ו-75 אחוז מהרווח התפעולי יגיעו מעסקים B2B, מבוססי פלטפורמה ועסקים חדשים
כדי להשיג את יעדיה, שואפת LG לייצר 50% מסך המכירות ו-75% מהרווח התפעולי משלושה תחומי מיקוד מרכזיים: הרחבת שירותים מבוססי פלטפורמה, האצת הצמיחה של עסקי B2B, וטיפוח עסקים חדשים.
"יעדים אלה הופכים במהירות למציאות", אמר המנכ"ל צ'ו.