עשרות האנשים שהגיעו בתחילת השבוע לאירוע השקת מקרני Panasonic בישראל נאלצו להצטופף בחלק האחורי של האולם בו הרצו אנשי החברה על מה שיש לה להציע. הסיבה לכך היתה שבמרכז החדר ניצב RZ31K, ספינת הדגל של החברה – מקרן לייזר-DLP עצום בגודלו עם עוצמת הארה של 31,000 לומנס – וסביבו ניצבו חמישה מקרנים נוספים, מה שלא הותיר הרבה מקום לכיסאות באולם

Mr Wei Ping Chew- Manager of MEBD in PSSAP (צילום - משה מנשה צילום M.M)

המצב הזה מייצג באופן סמלי את המסר המרכזי של בכירי פנסוניק בראיון מיוחד ל-AVMaster: המטרה שלהם היא להכריז באופן שאי אפשר להתעלם ממנו שענקית המקרנים כאן, ויש לה פתרונות לכל הצרכים האפשריים בתעשייה.

"לקחנו אחריות על השוק הזה רק בשנה שעברה", אומר יוקי סקאמוטו, מנהל מוצר ב-Panasonic System Solutions Asia Pacific, האחראית גם על ישראל. הוא מציין כי לפני כן אמנם היתה לחברה נציגות בישראל – יורוקום – אך פנסוניק עצמה הילכה כאן על קצות האצבעות, כדי לא לפגוע במפיצים שלה במדינות ערב. כידוע, פעילות יורוקום נפגעה בעקבות ההסתבכות של בעליה, שאול אלוביץ', לכן בשנה שעברה בחרה פנסוניק בחברת גטר כנציגה החדשה שלה בישראל, ולדברי סקאמוטו: "מעולם לא היינו בשוק הזה כמו שצריך, ועכשיו אנחנו רוצים לשנות זאת. ממחקרי שוק שביצענו הפוטנציאל גבוה מאוד, ואנו זקוקים לשותפים טובים מאוד על מנת להתחבר ללקוחות הנכונים, ובעזרת גטר התחלנו לנסות לעשות זאת".

Mr Yoshinori Yamana- Managing Director of PSSAP (צילום - משה מנשה צילום M.M)

גטר, מצידה, להוטה לשתף פעולה עם פנסוניק. "פנסוניק היא מובילת שוק בסגמנטים של שוק ההקרנה – למשל בפתרונות מעל 5,000 ANSI", אומר חן פישמן מגטר. "היא מובילת שוק, ואנחנו רוצים להיות מובילי שוק. זו המטרה שלנו, ואני בטוח שזו המטרה של פנסוניק. יש מקום למוצרי איכות בישראל, ואני חושב שהשוק בוגר ויודע לזהות איכות – אנחנו מכוונים ללקוחות האלה".

כדוגמא לכך מציין פישמן כי החברה כבר נמצאת בימים אלה בעיצומו של פרויקט במוזיאון ישראל הכולל 4 מקרני לייזר של פנסוניק בעוצמה של 7,000 לומנס. "העובדה שהאומן עצמו בחר בפנסוניק כמקרן היעד, למרות שזו לא היתה האפשרות הכי זולה, היא סימן טוב, שהלקוח אומר 'אני לא רוצה את הכי זול, אני רוצה את הכי טוב ליצירה שלי'".

צילום - משה מנשה צילום M.M

המוטו "לא הכי זול – הכי טוב" הוא כנראה גם אחד העקרונות המרכזיים של פנסוניק. "אם אנשים ברחבי העולם היו אומרים שהם רוצים את הכי זול – פנסוניק לא היתה שורדת", אומר סקאמוטו, ומציין כי החברה פועלת כבר יותר מ-100 שנה, מהן כ-45 שנה בתחום המקרנים. "מעולם לא היינו הכי זולים. היינו פושטים רגל מאוד מהר אם רק המחיר היה משנה – אבל למזלנו יש מספיק לקוחות שמבינים שגם האיכות חשובה. כשאתה קונה רכב, בית או משמעותי בחיים הפרטיים, אתה לא קונה את הכי זול. כנראה שאתה מחפש איזון בין מחיר לאיכות. בכנות, במחיר של המקרנים שאנחנו מוכרים אתה יכול לקנות מכונית. המקרן שנביא בסוף השנה, של 50,000 לומנס, יעלה 120-150 אלף דולר".

איריס אגם, מנהלת השיווק בגטר (צילום - משה מנשה צילום M.M)

מה שמנחה את החברה, לדברי יושינורי ימאנה, דירקטור מנהל, אלה הלקוחות שלה: "פנסוניק משרתת את הלקוחות שלה במלוא תשומת הלב. יש לנו סוגים רבים של לקוחות בכל מקום ואנחנו מתאימים את המוצרים והפתרונות לצרכיהם", הוא אומר. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא העובדה שפנסוניק מייצרת מקרנים גם בטכנולוגיית DLP וגם בטכנולוגיית LCD. "פנסוניק מבינה ש DLP עדיף לצרכים מסוימים ו-LCD לאחרים, ולכן יש לנו את שתי הטכנולוגיות כדי לאפשר פתרונות מלאים לכל סוגי הלקוחות. אנחנו לא בוחרים ואומרים איזו טכנולוגיה טובה יותר, אלא ממליצים לכל לקוח על הטכנולוגיה הנכונה עבורו", מסכם ימאנה.

חן פישמן, מנהל מוצר פנסוניק בגטר (צילום - משה מנשה צילום M.M)

לשאלה על עתיד התעשייה, עונה סקאמוטו כי הבהירות תמשיך להשתפר, ככל הנראה בלי סוף, לפחות עד שניתן יהיה ליהנות מהקרנות גם באור השמש. "אחת מהמגבלות של מקרנים היא שאפשר להשתמש בהם רק כשחשוך. אם אנחנו ממפים בניין אי אפשר לעשות את זה באור יום, זה תמיד בלילה. לך למוזיאון – הכל חשוך, אנחנו רוצים לאפשר את המימוש גם כשמואר. אנשים עדיין מבקשים מקרנים בהירים יותר, ואם אנחנו יכולים לספק אותם בתצורה זולה יותר, קטנה יותר וברת השגה – נלך בעקבות דרישות השוק.  כשנכנסתי לתעשייה לפני 15 שנים, 3,000 לומנס נחשב בהיר. עכשיו זה אפילו לא מינימום. היום 10,000 זה המינימום. עכשיו אנחנו משיקים פתרונות הקרנה עם  50,000 – (קפצנו מ-30,000 ל-50,000) ויתכן שהקפיצה הבאה תהיה ל-100,000".

הוא מוסיף כי בכל מה שנוגע לחדרי ישיבות, סביר להניח שהתעשייה תעבור למסכים, בזכות המחיר הנמוך שלהם לעומת מקרנים והתאורה האחורית שמאפשרת להשתמש בהם גם בחדר מואר מאוד. לגבי רזולוציה הוא אומר שפנסוניק מסוגלת לייצר מקרנים באבחנה גבוהה יותר מהקיימת – אך כרגע אין בכך צורך אמיתי, שכן ניתן גם להתקין מטריצה של מקרני 4K או FullHD ליצירת תצוגה ענקית ברזולציות של 8K, 16K ואף יותר מכך.

Mr Yuki Sakamoto - General Manager of MEBD in PSSAP (צילום - משה מנשה צילום M.M)

את החדירה מחדש לשוק הישראלי הם מתכוונים לבצע בשיתוף פעולה צמוד עם גטר. וויליאם צ'אן, דירקטור וראש קבוצת המקרנים, אומר כי "לפני שמדברים על נתח שוק, אנחנו רוצים לפעול על בסיס פרויקטים ולנהל הזדמנויות באופן המקצועי ביותר על מנת להשיג כאן הצלחות. זהו שיתוף הפעולה הראשון המשמעותי שלנו ומטרתו ליצור יחד חוויה אמיתית להשגת יעדיו של לקוח הקצה".

סקאמוטו מוסיף: "אנחנו ניגשים לפרויקטים שלוקחים זמן רב, וזקוקים לשותפים שידחפו אותם הלאה, ידברו עם הלקוחות, יכירו להם את המוצרים שלנו. אם נגיד 'הנה המחיר, הנה המוצר' – לא יקנו את זה, כי הבניין עוד לא נבנה. זה לוקח זמן". הוא מסכם: "עד השנה שעברה כלל לא היכרנו את גטר, אז אנחנו עוד מנסים לראות איך אנחנו יכולים לעבוד ביחד. אנחנו הולכים לעבר אותם יעדים ומטרות". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG