קורסים העוסקים במציאות מדומה והשפעתה על חווית המשתמש אינם דבר חדש, אבל ככל הידוע לנו, זו הפעם הראשונה שבה קורס סמסטריאלי שלם בנושא הועבר כולו דרך המדיום עצמו

תמונה - Inavate

הקורס על אנשים ומציאות מדומה מועבר על ידי אוניברסיטת סטנפורד כבר מ-2003, אך בקיץ האחרון הייתה זו הפעם הראשונה בה הוא הועבר כולו דרך המדיום עצמו באופן בלעדי. בסך הכול צברו הסטודנטים יחדיו כ-1,000 שעות שימוש כולל בקסדות ובמהלך הסתיו הנוכחי המספר הזה אמור יותר מלהכפיל את עצמו ליותר מ-2,000 שעות. בשל מגבלות הקורונה, הסטודנטים עצמם קיבלו את הקסדות דרך הדואר הישן והטוב.

כמו שאפשר לראות בסרטון הקצר, ממש לא מדובר בפגישת ועידה פשוטה בה כל סטודנט רואה את הסטודנטים האחרים בתוך ריבועים, אלא בכיתה וירטואלית של ממש בה כל סטודנט מיוצג באמצעות דמות משלו (אווטאר) ויכול לנוע באופן חופשי בחלל. כך ניתן לגשר על הפער שבין שיחה "שטוחה" ובין הדמיה של מרחב היקפי אמיתי בו כולם רואים את כולם.

הגרפיקה אומנם די פשוטה אפילו יחסית לעולמות כמו Second Life שנוצרו כבר לפני למעלה מעשור, אבל קל לשכוח שנדרש רוחב פס עצום על מנת לחבר כל כך הרבה סטודנטים למשך זמן ממושך. אחת הסיבות לכך היא שעל מנת ליצור תנועה חלקה ולמנוע כאבי ראש, הקסדה חייבת לשלוח לעיני המשתמש שתי תמונות (פריימים) במקביל. 

על מנת לנהל באופן מיטבי את כל האופרציה הזו הוחלט שהסטודנטים יחולקו לקבוצות קטנות ושם ילמדו כיצד המציאות המדומה עתידה להשתלב בתחומי החיים השונים כגון תרבות פופולארית, הנדסה, מדע ההתנהגות ותקשורת. בין היתר באמצעות "סיורי שטח".

בחלק המעשי הסטודנטים נתבקשו לתכנת עולמות וירטואליים משלהם כגון סימולציה של פני שטח כדור הארץ או דווקא עולם פנטזיה. מתי בישראל אומת הסטארט-אפ? מקווים שבקרוב

מקור – Inavate

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG