תעשיית השילוט הדיגיטלי מתחילה לאמץ חיישנים רגישים לתנועה ללא צורך במגע יד אדם במטרה לאפשר סביבת עבודה וקנייה בטוחה גם בתקופת הקורונה.

Image credit: MoodMedia.com

כמו כל דבר חדש, כשמסכי וממשקי המגע נכנסו לעולם הרכישות הפיזי, קונים רבים נאלצו להתרגל אליהם, במיוחד כשבמקרים רבים הם היו עדיין פחות אינטואיטיביים מאלו של הטלפונים הניידים. היום לדוגמה חלק גדול מאיתנו כבר רגיל לחתום עם האצבע במסופי אשראי ומסעדות כמו מקדולנד'ס הפכו את מסכי המגע לאופן ההזמנה הבלעדי בחלק מהסניפים שלהם, כשהתשלום מתבצע באשראי או בקופה.

אך כעת חנויות פיזיות שוב פעם נתקלות באתגר חדש: וירוס הקורונה, אשר לפי כל הממצאים האחרונים מסוגל להישאר על משטחים מסוימים במשך זמן רב. מכיוון שגם מגע בין אדם לאדם הוא לא מומלץ, חנויות נאלצות למצוא פתרונות אחרים שיאפשרו לבצע אינטראקציה בלי מגע כלל.

ממשקים כגון אלו אינם חדשים וכבר היו קיימים במצלמות מסוימות, כמו למשל מצלמת ה"קינקט" שפותחה בארץ ושולבה בקונסולת האקס בוקס של מיקרוסופט או אפילו ה-Eyetoy של סוני מתחילת שנות ה-2000. 

עם זאת, לצרכן הממוצע עדיין לא יצא להשתמש בממשקים כאלו והוא מכיר אותם בעיקר מסרטים עתידניים כמו "דוח מיוחד". מלבד זאת, עד היום הטכנולוגיה עצמה לא הייתה בשלה לגמרי ובמקרים רבים זיהתה את תנועות הידיים באופן גס מאוד ולא מדויק (אם כי היא השתפרה מאוד בערכות ה-VR החדשות).

הפתרון המודרני של BrightSign

אחד הפתרונות המובילים כרגע בשוק הם נגני השילוט הדיגיטלי של BrightSign. היתרון העצום שלהם טמון בכך שניתן להמיר את הנגנים הקיימים שלהם לכאלו שתומכים בתפעול ללא מגע באמצעות עדכוני תוכנה מתאימים של BrightAuthor או BrightAuthor:connected.

יצרנים כמו למשל Audio Authority החלו כבר להפיץ חיישנים מתאימים בשם Air Select שמחליפים את הכפתורים הפיזיים הסטנדרטים בקוטר 19 מ"מ ורגישים למידת הקרבה של יד המשתמש אליהם. המשתמש מקבל את הפידבק באמצעות אורות בצבעים שונים.

לדוגמה, על מנת לבצע בחירה, המשתמש מעביר את ידו ומניח אותה באוויר מעל החיישן המתאים. כפי שניתן לראות בסרטון, ישנם גם חיישנים התומכים במחוות אצבע מוכרות. לדוגמה, כדי להגביר את עוצמת הצליל, המשתמש מבצע תנועת משיכה מהירה לכיוון המתאים על פי סימני "פלוס" ו"מינוס". 

פתרון דומה המסתמך גם הוא על BrightSign מיוצר על ידי nexosphere. החיישנים מסדרת EF משתמשים באנטנה קטנה אותה אפשר להסתיר מתחת לזכוכית אקרילית. החיישנים מסוגלים לפרש מחוות יד בארבעה כיוונים שונים ומאירים בכיוון המתאים כדי לסמן למשתמש בדיוק איזו תנועה הוא ביצע.

אין ספק שגם כעת תהיה עקומת לימוד מסוימת מצדם של הצרכנים והמשתמשים, אך בסופו של דבר כולנו נזכה לחוויית שימוש היגיינית ובעיקר בטוחה יותר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG