ב-1989 פורסם לראשונה בעולם הקומיקס הראשון בסדרת 'דילברט' פרי מוחו הקודח של סקוט אדאמס. הקומיקס, שב-1999 הפך לסדרת אנימציה מצליחה, תיאר את חייו של עובד תאגיד הלכוד במרחב המצומצם שמאפשר לו הקיוביקל. מאז ועד היום, למעט מוקדי שירות ומכירה טלפוניים, הלכו הקיוביקלים ונעלמו מהעולם והוחלפו במשרדים וחללים משותפים כמו ה-Open Space שתפס בישראל, כמרחב עבודה מקובל בתחום ההייטק. 

המצב החדש, הוביל את שוק העבודה לטרנספורמציה, במסגרתה המעבר מעבודה במשרד לעבודה מרוחקת מהבית, מעלה בקרב מעסיקים שאלות רציניות בנוגע לאכיפת אפקטיביות ויעילות העובד גם בהיעדרה של נוכחותו הפיזית של המנהל במשרד. בחודשים האחרונים דווח על יותר ויותר משרדים שמנסים לצמצם את הנדל"ן שברשותם כדי למזער את נזקי הקורונה ולנסות להתגבר ולהמשיך הלאה. 

טרנד ניתוח הנתונים בחללי עבודה או (WSA Work-Space Analytics) צמח בהדרגה בשנים האחרונות וקיבל בוסט רציני עם התפרצות וירוס הקורונה שהביא לשינוי קיצוני בכמות התעסוקה המרוחקת. כעת, כשמדובר על חזרה הדרגתית ברחבי העולם לעבודה במשרדים, עולה השאלה כיצד יוכלו עסקים לפעול ביעילות ובהתאם לתנאים החדשים שנוצרו? מה עושים אלו שחייבים לחזור למשרד? ישנן מערכות תעסוקה שאין להן ברירה אחרת מלבד שימוש במשרדים והתשובה כמובן, נעוצה בניתוח הנתונים ולמידת המסקנות.

נתונים ועדכון הפעילות הם שם המשחק (Depositphotos)

כשמתייחסים לניתוח חללי עבודה, הכוונה היא לכלל הכלים הטכנולוגים שמאפשרים למעסיק לייצא דוחות ונתונים מדויקים בנוגע להרגלי השימוש של העובדים במתחם בו מתקיימת התעסוקה. בעידן הנוכחי, בו  לכל אחת ואחד מאיתנו יש בכיס טלפון חכם ואנחנו מסוגלים לתקשר זה עם זה ללא מאמץ, היכולת לשפוך אור על המצב פשוטה למדי.

 

למידת המידע והפקת וניתוח הנתונים נעשים לרוב באמצעות התקנת חיישני נפח, תנועה, בקרת טמפרטורה, מצלמות ושעוני נוכחות. כך למשל, ניתן לסייע לבעלי עסקים לוותר על חללים שאין בהם שימוש דוגמת חדרי ישיבות מיותמים, או לחלופין, להבין היכן נדרשת תשומת לבם המיידית.  

 

רוצים דוגמא? בבקשה: במסגרת ההנחיות החדשות יש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ברשתות הסופרמקט השונות. ניתוח מדויק של אותה רשת צרכנית באמצעות מצלמות, יכול להצביע על אזורים באותו סופר אשר מייצרים עומס מסוים ויאפשר לבעלי המרכול להגיב באמצעות הגדלת המרווח בין המדפים, הרחבת המעברים או הזזת הסחורה באופן שתהיה מגוונת יותר ותצמצם את זמן השהיה בסניף ובכך להשיג תחלופה יעילה ומהירה יותר של לקוחות. 

 

Depositphotos

שימושים נוספים ללמידה וניתוח נתונים בחללי עבודה, ניתן ליישם למעשה בכל מקום בו נדרשת אפקטיביות החל מבתי חולים שזקוקים בתקופה הנוכחית לניצול מקסימלי של מקום ועד למדידות המאפשרות עבודה אפקטיבית בחללים קטנים, מבלי שנצטרך לחזור חלילה למודל הקיוביקלים המזעזע מימי דילברט. 

 

חברות שתשכלנה להבין זאת ראשונות ולנצל את המצב החדש, כדי לשלב כלים טכנולוגים מתקדמים המספקים נתונים רלוונטיים למעסיק בתצוגה קלה ופשוטה, עלולות למצוא את עצמן מופתעות לטובה מהביקוש ההולך וגובר ללמידת חללי עבודה בקרב לקוחות פוטנציאלים.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG