ב-11 בספטמבר ציינו 19 שנים מאז הפיגוע במגדלי התאומים בניו-יורק, אותו אירוע טראומתי שהדביק למסך מיליוני צופים מכל העולם. באותן שנים, הדרך להעברת המתרחש ברשתות החדשות הזרות נעשתה באמצעות ניידות שידור שיצאו לשטח. כל סוכנות חדשות השאירה ניידת שידור וכוננים זמינים שיכולים 'לקפוץ' לזירת האירוע ולפרוש שידור לווייני או כזה המבוסס גלי רדיו. השנים חלפו ואיתן גם הטכנולוגיה שמשמשת להעברת וידאו מקצה לקצה, הלכה והשתפרה פלאים. 

לצאת לשטח עם הפתרון היעיל ביותר (תמונה - IVS)

כדי להבין לעומק את אותם שינויים ומגמות ולקבל מושג טוב יותר, אילו פתרונות אפקטיביים קיימים כיום, פנינו לחברת  IVS-TEC המתמחה בתחום, וקיימנו שיחה בנושא עם CTO החברה, דור אורן ותובל גדליה, מנכ"ל משותף בחברה. 

מה השתנה בטכנולוגיות העברת הוידאו ?

דור אורן: "קיימות מספר דרכים להעביר וידאו מנקודה לנקודה, בין אם מדובר בתשדורת לוויינית על גבי גלי מיקרו, סיבים אופטיים או ניידת שידור. הטכנולוגיה המשיכה להתפתח וכיום זמינים פתרונות מתקדמים אשר מתבססים על רשתות סלולאריות. נוכל לקחת לדוגמא אירוע של הפגנה בכיכר רבין. כדי להעביר את המתרחש בשטח, היה עד לא מזמן צורך בניידת שידור עם צוות של מינימום שישה אנשים בתוכה (צלם, בימאי, כתב, מקליט סאונד, תאורן). עם השנים, כמות השידורים ותכיפותם הפכו את המתודולוגיות הללו לארכאיות ויקרות. כיום, פתרונות מבוססי אינטרנט צמצמו משמעותית את כוח האדם הדרוש לביצוע המשימה."

מהי הדרך הנפוצה ביותר כיום להעברת וידאו ?

תובל גדליה: "הדרך הנפוצה מכולן היא 'תיקי שידור'. קיימות מספר חברות שפיתחו יכולות לבצע אגריגציה (איחוד) ולחבר בין כמה כרטיסי SIM סלולאריים יחדיו, כך שהשידור מתקבל דרכם כתשדורת אחת (פאקטה). למעשה, עם תיק שידור מותאם למשימה, כוח האדם צומצם לצלם וכתב, מבלי לאבד דבר מאיכות הנתונים." 

איך זה עובד ?

דור אורן: "תיק השידור משמש כמקודד ENCODER  נייד, אליו נכנסים שישה כרטיסי SIM וסיגנל הוידאו אותו אנחנו רוצים להעביר. השידור יוצא מהמקודד ועובר ליחידת הפיענוח  (Receiving Unit) הנמצאת באולפן הטלוויזיה. בנוסף, באמצעות תיק השידור ניתן לשלוח אודיו ישירות לאוזניית הצלם מחדר הבקרה ולתקשר איתו בזמן אמת כדי לתדרך אותו לגבי הנחיות הבימוי – ממש כמו אינטרקום לכל דבר ועניין והכל בלי יוצא מן הכלל מתבסס על תקשורת סלולארית." 

דור אורן, CTO בחברת IVS-TEC (תמונה - IVS)

אילו עוד שינויים מרכזיים עברו על הטכנולוגיה במרוצת השנים?

תובל גדליה: "בניגוד לדור השני והשלישי של רשתות התקשורת הסלולארית, מאז המעבר לתקן 4G, הזרמת הוידאו עוברת באופן חלק. בנוסף, אם פעם טכנולוגיית העברת וידאו מקצה לקצה הייתה יקרה מאוד ורק ערוצי חדשות יכלו להרשות לעצמם להשתמש בה, כיום, בשל התקדמות הפיתוחים והוזלת העלויות, הטכנולוגיה מונגשת וזמינה לכל, החל מחדשות ועד שידור חי מכנסים או אפילו מחתונות. כל מה שצריך זה לצייד את הכתב בתיק שידור המתאים וזהו, זה עד כדי כך פשוט."

אחרי שדיברנו מעט על המגמות בתחום, אילו פתרונות רלוונטיים מציעה היום TEC -IVS ללקוחותיה?

דור אורן: "אנחנו מציעים כיום שלושה פתרונות מרכזיים בהתאמה לקהל היעד הרלוונטי:"

"לקהל המקצועי, אנו ממליצים על חברת TVU Networks אותה אנו מייצגים באופן רשמי. החברה מתמחה בייצור אמצעי שידור ניידים לטלוויזיה ולתחום המקצועי. כאשר מאות גופי שידור בעולם משתמשים במוצרי החברה להקלטה, הפצה ושידור למיליוני צופים. הפתרון אותו מציעה החברה פונה לשוק המקצועי ולכתבים שרוצים להעביר וידאו מהשטח לחדר שידור באמצעות אותו תיק שידור שהוזכר קודם לכן."

"לקהל הביניים, ה-Mid-Level אנו ממליצים על OmniStream פלטפורמת שידור חדשנית  דבר המבטל למעשה את הצורך בתיק שידור ייעודי. הפתרון הנ"ל עובד באותה התצורה הטכנולוגית (להלן: מכשיר קידוד עם כמה כרטיסי SIM) כאשר ההבדל המרכזי נעוץ בעובדה כי הוא מאפשר לשדר מהשטח וידאו איכותי ישירות מתוך שרת ענן ומתאים לכל מי שרוצה לשדר וידאו איכותי ישירות ל-CDN דוגמת כל אחת מהפלטפורמות הגדולות YouTube, Vimeo, Facebook וכו'."

"הפתרון השלישי מבית חברת Haivision  מתאים למעשה לכולם. מדובר בפרוטוקול חדש בתחום השידור והסטרימינג בשם SRT. הוא נועד לשנות את איכות הסטרימינג והעברת המידע באינטרנט ועושה שימוש בתצורת קידוד חדשה שהדיליי (Latency) בה נמוך ועושה רושם שהפרוטוקול יהפוך לסטנדרט בשוק מבחינת הפורמט והכל על גבי רשת האינטרנט. אני מזמין את היוצאים לשדר לפנות אלינו על מנת שנוכל לתת יותר פרטים ולהתאים את הפתרון המדויק לצרכים." 

מומחים (גם) ב "Video To Go" לכל משימה

זקוקים לפתרון העבת וידאו מקצעוי למגוון משימות ורמות מחיר, צרו קשר עם IVS-TEC

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG