כשהגענו למתחם "אנגלו ונינה" ברחוב יפת 18 ביפו לא היינו בטוחים בתחילה שאנחנו במקום הנכון, זהו מבנה ששימש בימים עברו כסניף בנק לאומי (בנק אנגלו – פלסטינה) ועבר שיפוץ מסיבי ומרשים, ואינו מקום סטנדרטי בו הייתם מצפים ליהנות מתצוגת תכלית של מקרנים חדשים. בפועל, המקום ענה על כל הציפיות: השילוב בין הישן והחדש, האווירה וחדרי התצוגה העניקו לאירוע נופך אקסלוסיבי כפי שראוי להיות בהשקה של מקרן דגל.

באירוע שהופק ע"י חברת AVCOM, יבואנית Sony, וחברת אוריקון, המפיצה הרשמית של מקרני הקולנוע הביתי של Sony בישראל, השיקה סוני שני מקרנים חדשים בפורמטי UHD חדשניים. המקרנים הוצבו כל אחד בחדר תצוגה נפרד והדגמתם לוותה בדברים מפי ניקוס אלקסיאדיס, האחראי על ישראל מטעם סוני בתחום המקרנים, אשר הסביר על הטכנולוגיה הייחודית של Sony בעולם ה-4K ועל התהליך האבולוציוני של סוני בתחום המקרנים.

Sony VPL VW 550ES
Sony VPL VW 550ES
המקרן הראשון שהוצג הוא Sony VPL VW 550ES, אשר הוזן ע"י SONY PS4 Pro אשר שידר תוכן 4K מ-Netflix על קו אינטרנט ביתי ADSL ומשחקי Play Station 4K וכן באמצעות סטריימר 4K של SONY עם מגוון תכנים מוקלטים ב-4K.

 ה-550ES הוא הדגם הממשיך של ה-500 וה-520 הקודמים לו, זהו מקרן 4K אמיתי ומלא ( 4096 : 2160 : 3), בעל צמצם, תמיכה מלאה ב-HDMI 2.0A בשתי כניסות ה-HDMI שלו, תמיכה מלאה ב-HDR10 (מימוש HDR על גבי תוכן 4K פירושו שכבת מידע נוסף על התמונה המתבטאת בצבעים טובים וחדים יותר, עומק תמונה, ניגודיות תמונה ועוד) וב-REC2020 (עם גמוט DCI-P3), עוצמה של 1800 אנסי לומן ויחס ניגודיות של 350,000:1, יכולת HGL (מאפשר גם לשידורי לוויין לתמוך בחידושים כמו HDR), הפאנלים כמובן עשויים מסיליקון קריסטלי בטכנולוגית ה SXRD הייחודית לסוני. המקרן מגיע בצבעים שחור או לבן עם תג מחיר מומלץ לצרכן של 49,990 ש"ח כולל מע"מ.

Sony VPL VW5000ES
Sony VPL –VW5000ESבחדר השני הודגמה ספינת הדגל של מקרני Sony, היא ה-Sony VPL –VW5000ES באמצעות נגן Blue Rey UHD של חברת Panasonic אשר ניגן מכותרים של UHD בעלי תוכן של HDR בנוסף לסטרימר של Sony.

ה-5000 איננה רק ספינת הדגל של מקרני הקולנוע של Sony הוא גם ספינת הדגל של כל מקרני הקולנוע הביתי: ה-VW5000 משלב באופן הומוגני מגוון טכנולוגיות על כגון  מקור אור לייזר – Sony Solid state Blue light Source, תאורה בעוצמה של 5,000 אנסי לומנס, תמיכה ב-HDR, אפשרות לכיול מקסימלי בכדי לקבל תמונה ללא פשרות וכיול נוסף של Panel Convergence, וכן HDR contrast בכדי לאתר את אותה נקודה שבה המקרן מתנתק מגרף BT1886 ועובר לתאורה מוגברת. המקרן מגיע בצבע שחור עם תג מחיר של 305,000 ש"ח כולל מע"מ.

יואב גן מור, מנהל חטיבת המולטימדיה בחברת AVCOM אמר ל-AVMASTER: "מטרת האירוע, מלבד חשיפת המוצרים של מקרני סוני הייתה להראות כי תוכן ה-4K נגיש היום יותר מתמיד לציבור הישראלי. גם על ידי כותרים באיכות UHD, גם על ידי שרותי סטרימים למיניהם כגון Netflix או Amzon TV וגם על ידי HOT & YES אשר משווקות מהשנה Set top Boxes 4K אשר ישדרו מגוון ערוצים ב-UHD".

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

תגובה אחת

  1. Pingback: מה תציג Sony בתערוכת ISE הקרובה? - פורטל האודיו וידאו AVmaster

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG