עבודה מהבית כבר מזמן הוכיחה את עצמה כהרבה יותר מטרנד חולף, וברור לנו כי היא כאן כדי להישאר. מה קורה כשאנחנו לא מצליחים להיות מספיק פרודוקטיביים כשאנו עובדים מהבית? בתי קפה יכולים להיות חלופה נהדרת, שוברת שגרה ובריאה, אם רק נקפיד על כמה כללי זהב.

כולנו מעבירים שעות רבות בדיוק כך - תמונה depositphotos
מי לא העביר שעות עבודה כאלה ? תמונה depositphotos

עבודה בסביבה בזן החדש של המשרדים, משרדים ביתיים או כאלה הממוקמים בחללי עבודה משותפים, הפכה זה מכבר לפופולארית במיוחד. יחד אם זאת, אם אינכם מתגוררים בערים מרכזיות, האחרונים יהיו פחות נגישים עבורכם, וזה עוד לפני שדיברנו על העלויות הנלוות, בדמות דמי שימוש חודשיים, דלק, חנייה וכו'.

כך, מוצאים רבים מבעלי המשרד הביתי את העבודה מבתי קפה כיעילה במיוחד בימים בהם מתחשק להם לצאת מהשגרה, לקיים פגישות עסקיות או אפילו למצוא השראה וחברה. לצד אלה ישנן גם התרבות בישראל, המאפשרת עבודה בסביבה ובאווירה בלתי פורמאליות, והעובדה כי כמעט בכל ישוב בארץ ניתן למצוא לפחות בית קפה אחד, אם לא יותר, במרחק של לא יותר מ- 5-10 דקות הליכה או נסיעה.

רגע לפני שאתם לוקחים את המחשב הנייד ויוצאים לבית הקפה האהוב עליכם, קבלו כמה כללים לא כתובים אך חשובים שיעזרו לכם להוציא את המיטב מצורת העבודה הזו:

חיבור לאינטרנט וחשמל

תרבות העבודה המקומית בישראל מעודדת עבודה גם מחוץ לשעות העבודה הרשמיות וכך רוב בתי הקפה מציעים פריסה נוחה של שקעי חשמל ורשתות Wi-Fi, כך שמהבחינה הזו אתם פחות או יותר מסודרים. גם אם מסיבה כלשהי אין Wi-Fi במקום, או שהרשת מושבתת, אתם תמיד יכולים להפוך את הטלפון החכם שלכם לנקודת גישה אלחוטית (החיבור לאינטרנט אמנם לא יהיה הכי מהיר, אבל בהחלט מספיק כדי לעבוד).

פחות מומלץ - תמונה depositphotos
פחות מומלץ - תמונה depositphotos

אקוסטיקה ומיקום

אין ספק שהמיקומים הטובים ביותר בבתי הקפה הם הספות או השולחנות הפינתיים, מכמה סיבות:

• בדרך כלל תסבלו פחות מתנועה של אנשים שיסיחו את דעתכם

• אם אתם מבצעים שיחות ווידאו – הרקע מאחוריכם יהיה קבוע ולא מרצד

• שקעי החשמל בדרך כלל נמצאים במקומות אלה

חשוב לבדוק שגובה ומיקום השולחנות במקום הישיבה שבחרתם מתאים לעבודה נוחה וממושכת. ישיבה ארוכה עם גב כפוף היא ממש לא בריאה ומזיקה לגב, אפילו יותר מאשר ישיבה עם המחשב הנייד על הברכיים.

 

בית קפה הוא לא ספריה

בניגוד לספריה ומקומות אחרים שהם מוסדות ציבוריים, בית קפה הוא עסק מסחרי, ולכן מצפים ממי שיושב בהם במשך שעות ארוכות להזמין מדי פעם קפה, מאפה, כריך או אפילו ארוחת צהרים.  זהו כנראה הכלל הבלתי כתוב הידוע ביותר. גם אם לא יגידו לכם ישירות שאתם תופסים מקום, סביר להניח שהמבטים של מנהלי המשמרת לא יותירו מקום לספק. מנגד, אם תקפידו על ,'בוקר טוב'  ויחס נעים לעובדי המקום הם יכירו ויוקירו אתכם, תהפכו במהירות לבני בית ותמצאו לא אחת את הצוות דואג לשמור לכם את הפינה המועדפת עליכם.

משמעת עצמית

משמעת עצמית היא קריטית. היא ההבדל בין יום עבודה פרודוקטיבי לבין יום עבודה בו לא עשיתם דבר מלבד לבזבז לעצמכם את הזמן. אנשים רבים בטוחים שברגע שהם ייצאו מהבית ויעבדו בחוץ, היעילות שלהם תגדל באופן אוטומטי. בפועל, גם בבתי קפה קל להתפתות לשיחות טלפון ארוכות שלא קשורות לעבודה, או להזמין מישהו לקפה קצר שבמהרה הופך להיות קפה ארוך מאוד. לכן חשוב מאוד שתסגלו לעצמכם שגרה בה אתם מנהלים מעקב ורישום של המטלות ואחר מספר השעות בהן עבדתם. ברשת תוכלו למצוא מגוון כלים ויישומים שיסייעו לכם לעשות זאת, ביניהן גם התוכנה החינמית הזו, אותה תוכלו למצוא בחנות של Windows, אשר תאפשר לכם מעקב יעיל וסנכרון שלו בין מספר מכשירים שונים.

יוזמת העבודה מכל מקום של Logitech: כחלק מתפיסת עולם רחבה המעודדת עבודה נוחה ויעילה מכל מקום, יזמה חברת Logitech את שבוע המודעות workfromanywhere#. 

שבוע זה, שהתקיים לאחרונה הופק במטרה לעודד ארגונים בכל הגדלים ועובדים בכל הרמות לעבוד מכל מקום, מבלי להתפשר על איכות העבודה ועל היעילות. אל היוזמה הצטרפו גופים בינלאומיים גדולים וחברות מובילות ובשמן הועברה תרומה אל קרן הלאומית לשמירת יערות בארה"ב.

 
Share.

בעלים ויזם של קוקה אינטראקטיב - מיתוג, פתרונות ושיווק באינטרנט.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG