הקולנוע עבר שנתיים מאוד מאתגרות, אך הוא הוכיח לנו שלא מדובר רק במקום לצפייה משותפת בסרטים ורעשי לעיסת פופקורן, אלא שזו תעשייה חדשנית טכנולוגית שממשיכה להעניק לצופים חויית צפייה גדולה מהחיים. אנחנו נפגשים לשיחה קצרה בנושא עם אילן שור, מנהל טכני מקבוצת Cineworld הבינלאומית, אשר בארץ מפעילה רשתות בתי הקולנוע 'Yes Planet' ו-'רב חן'.

תמונה - איל תגר

מאנלוגי לדיגיטלי

עם רקורד ארוך שנים בו הספיק אילן שור לפתוח בתי קולנוע בישראל ובעולם, לשדרג, לחדש ולתחזק אותם, הוא חי את העידן האנלוגי עם 35 מ"מ הזכור לחובבי הקולנוע לטובה והעביר את בתי הקולנוע בישראל ובלא מעט מקומות בעולם לעידן הדיגיטלי. מהלך ששור מתאר כלא פשוט, היות ומדובר בתעשייה בעלת חשיבות גבוהה לפורמטים ולאיכויות גבוהות, מעבר לדיגיטלי מחייב הכנות מרמת יצירת התוכן ועד לציוד ההקרנה באולם הקולנוע עצמו. 

דיגיטלי מקצה לקצה

איך מבצעים מעבר כזה מאנלוגי לדיגיטלי ? עם המון אחריות, חשיבה ותכנון מוקדם, וגם הרבה מאוד השקעות. שור מספר כי בתי הקולנוע בישראל ובעולם עובדים עם שלושה זכיינים בתחום המקרנים לקולנוע: Christie, Barco ו-NEC, כאשר מדובר בדגמים מיוחדים וייחודיים. כל אחד מהמקרנים מכיל רכיבי DLP ומעגלים מיוחדים המיוצרים על ידי חברת Texas Instruments, והיא היחידה בעולם המייצרת אותם לתחום הקולנוע. משמעות אותם רכיבים עבור אולפני הקולנוע היא רמת וודאות מוחלטת כי התוכן המצולם כעת בפורמט דיגיטלי ישודר בקולנוע באיכות תמונה כפי שהיה באנלוגי. 


חתיכת חוויה. תמונה - איל תגר

אתגר מתמשך

למרות שבתי הקולנוע בארץ ובעולם היו סגורים בתקופת הקורונה, הצופים חזרו ובגדול לאולמות עם מגוון שוברי קופות: 'ספיידרמן', 'טופ גאן: מאווריק', 'ד"ר סטריינג' והמולטיוורס' ונכונים לנו עוד. עם זאת, סגירתם ופתיחתם של בתי הקולנוע גרמה למספר אתגרים, למשל סרטים שהפצתם עוכבה לטובת חווית הצפייה באולמות הקולנוע כדוגמת 'טופ גאן' ומקרים בהם סרטים שהוקרנו באולמות שוחררו לשירותי סטרימינג במקביל כדוגמת 'יחידת המתאבדים'. 

חוויות צפייה טכנולוגיות

שור מציין כי איכות התמונה בבתי הקולנוע במשך השנים הולכת ומשתפרת, אבל כך גם הצורך של הלקוחות בחידושים טכנולוגיים המספקים חוויית צפייה ייחודית. בבתי הקולנוע של קבוצת Cineworld ובפרט ברשת בתי הקולנוע '’Yes Planet בארץ, דואגים להמשיך ולחדש טכנולוגית עם פורמטים שונים כמו תלת מימד ו- Dolby Atmos ועם חוויות צפייה בלעדיות וחדשניות כמו: -IMAX טכנולוגיית ההקרנה המתקדמת בעולם בשילוב סאונד עוצמתי היוצרים תחושה שהסרט מתעורר לחיים, 4DX – הקרנה בארבעה מימדים עם אפקטים מיוחדים כמו רוח, מים וריח להעצמת החוויה, וכן החווייה האחרונה שהושקה, ScreenX – שלושה מסכים המאפשרים צפייה פנורמית ב- 270 מעלות ומרחיבים את המסך אל קירות האולם.

תמונה - איל תגר

לדברי שור, יצירת חווית צפייה ייחודית היא אחד הגורמים המשמעותיים עבור הקהל היום. היא מעודדת אותו להגיע ולבלות כמה שעות מול המסך הגדול, והחדשנות הטכנולוגית שבבסיסו תמשיך להיות אחד הדרייברים העיקריים של תעשיית הקולנוע גם בשנים הקרובות.

עתיד הקולנוע נראה מעניין ורווי אתגרים כאשר התעשייה הטכנולוגית לא מפסיקה ליצור חידושים שאת חלקם נראה בוודאות באולם הקולנוע הרבה לפני שנוכל לחוות אותם בבית. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG