הנה עובדה ש-Fujitsu יודעים ואתם כנראה לא: נפח הדפים הכפיל את עצמו פי עשר בתקופת הקורונה. איך זה קורה? מה הקורונה עשתה לנו בהרגלי הסריקה במעבר להיברידי, כמה נדל"ן תופס הנייר בבית ובמשרד? לשאלות אלו ועוד גייסתי לראיון שני בכירים מחברת Fujitsu המתמחים בתחום הסריקה:דירק דבוגלארה (Devogelaere Dirk)  ו-כריסטוס קונטוסיס (Christos Kontosis) היה מסריק.

ה'נורמלי החדש' או 'הנורמלי המתגבש' – לא משנה איך אני קורא לזה, הוא כולל כל כך הרבה גורמים בתוכו; החל משינוי הרגלי ההגעה למשרדים וצמצומם, חדרי הישיבות המשתנים וכן עמדות העבודה, אולם האם מישהו שם לב לשינוי בהרגלי הסריקה? כן!

1. מלא נייר בדרך לטרנספורמציה הדיגיטלית

דירק מציין כי נפח הדפים הכפיל עצמו פי 10 בזמן הקורונה ויודע להסביר בדיוק מדוע: אנשים לא הגיעו למשרדים, יותר מסמכים נוצרו לצורך רפואי (בתי חולים לדוגמא), חברות ביטוח ועוד. ב-Fujitsu אספו מידע ומצאו כי מדובר במצטבר בפי 10 מסמכים שהודפסו, נסרקו ונשלחו. כלומר – יש טרנספורמציה, אבל גם יש יותר נייר. 

כריסטוס הוסיף כי נוצר מצב בו כל הדואר שהגיע למשרד נסרק ונשלח לגורמים המתאימים, שלא הגיעו למשרד. כלומר – הטרנספורמציה הואצה וכן כמות הסריקות.

2. כמה נייר יש במשרד ? הרבה יותר ממה שחשבנו

דירק מוסיף כי בבחינה שנעשתה, בממוצע בכל משרד ביתי ומשרד רגיל – בין 20-30 אחוזים משטח המשרד משמש אותנו לאחסון נייר !!! דירק טוען כי בעוד שבכל מקום חישוב עלות מטר רבוע משתנה, עדיין מדובר באותם אחוזים וזהו מספר לא מבוטל, ולכן ב-Fujitsu רואים בצמצום כמות הנייר באמצעות סריקה משימה משמעותית וחשובה. אז סורקים כמה שיותר, אבל חכם – מה זה אומר ?

 

3. ב-Fujitsu חושבים על סריקה חכמה

כששאלתי מה היתרון היחסי של Fujitsu בתחום הסורקים ומה זו סריקה חכמה, דירק ציין כי Fujitsu הטמיעה יכולות חכמות בסורקים שלה, כולל OCR (יכולת קריאה של המלל הנסרק) וגם יכולות AI (אינטליגנציה מלאכותית) מובנות. לדוגמא, נניח וסרקנו מספר גדול של מסמכים, אנחנו זוכרים מה הנושא אולם לא את שם המסמך – אם היה מדובר בקובץ WORD רגיל – ניתן לערוך חיפוש כללי בתיקייה ולקבל תוצאות – אותה פונקציונאליות מתקבלת גם בקבצים הנסרקים על ידי Fujitsu, הנייר או המסמך הנסרק הופך דיגיטלי לחלוטין – בכל זאת טרנספורמציה דיגיטלית, לא ?

 

4. ההיברידי מגיע גם הביתה

שאלתי על טרנדים והשפעת העבודה מהבית ובכלל איך הקורונה שינתה דברים. כריסטוס עונה בהרחבה וסיפר כיצד הקורונה שינתה גם עבורו תפישות, למרות היותו כמעט 20 שנים בתחום הסורקים (!!), בכל זאת מדובר באיש מקצוע העובד עם פתרונות מקצועיים לתחום הסריקה. כריסטוס סיפר כי בתחילת הקורונה נשלח לביתו סורק מסדרת Scansnap של Fujitsu, המיועד למשרדים ביתיים – פשטות השימוש של סריקה בלחיצת כפתור והגעת המסמך ליעד יצרה הבנה כי שוק המשרדים הביתיים הולך לעבור שינוי משמעותי. שינוי שהחל עם פרוץ הקורונה וממשיך להתעצם גם כעת. אם הסריקה פשוטה במשרד – מדוע שלא תהיה כזו גם בבית ? פשוטה עד כדי כך שגם הילדים יכולים לצייר בזמן סגר או בידוד ולשלוח להורים את התמונה בלחיצת כפתור. ממש משחק ילדים. 

 

5. אפשר לשלב אבל ב-Fujitsu מעדיפים להתמקד

בהמשך לשיחה על ההיברידי, שאלתי את דירק מהי דעתו בנוגע למכשירים משולבים. הוא מסביר כי המיקוד בתחום הסורקים הביא לתוצאות מוכחות, הן באיכות המוצר, בפשטות ההפעלה ובאספקת פתרון קל לתפעול ולניהול ועם המון יכולות מתקדמות, שקשה לספק במכשירים משולבים. הסורקים מבית Fujitsu מיוצרים לפי תפישה אחת: חיבור לחשמל ולרשת. זהו. אם רוצים, בהחלט ניתן לחבר גם למחשב הביתי או המשרדי לקבלת יכולות וגמישות נוספת, אולם בבסיסו – הסריקה היא העיקר.

6. שותפות ואסטרטגיה ארוכות טווח בישראל

דירק וכריסטוס דיברו על Fujitsu כחברה המתחזקת שותפויות לטווח ארוך כאשר יניר מערכות, נציגת Fujitsu בישראל, היא השותף הנכון שמביא תוצאות והיא גם כתובת לקבלת מידע, הדגמות ותכנון פתרונות לכל חברה שרוצה לעבור לעולם ללא נייר. ישראל ממוקמת במקום טוב מאוד כשמדובר במעבר לעולם ללא נייר, כך סיפרו החברים כשהתעניינתי.

אנחנו קובעים להמשיך להתעדכן, ואולי להיפגש כשיגיעו לארץ. עד אז – ממשיכים לשמור על סביבה חכמה, נטולת נייר – לעולם ירוק יותר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG