בחודש יוני נערכה בארה"ב תערוכת Infocomm, אחת משתי התערוכות המשמעותיות המתקיימות  בעולם בתחום ה- AV. בתערוכת ה- ISE, שנערכה בפברואר באירופה, נחשפו המבקרים לחידושים הצפויים במהלך השנה, ובתערוכת Infocomm נצפו העדכונים והפיתוחים אליהם התחום מתקדם.

Valens, מובילת ומפתחת טכנולוגית HDBaseT, השתתפה גם השנה בתערוכת Infocomm. נפגשנו עם גבי שריקי, סמנכ"ל בכיר ב- Valens ומוביל פעילות ה-AV, לראיון אחד על אחד בעקבות Infocomm 2017 .

מה הם החידושים שהוצגו ב- Infocomm 2017 האחרון ?

"הטרנד הבולט ביותר שראינו הוא החיבור בין עולם ה-AV לעולם ה-IT, השוק רוצה להגיע לשילוב של שני העולמות והיה די ברור ב-Infocomm, כי כולם מנסים להראות תוכן או מוצרים הפונים לשוק הזה".

גבי שריקי, סמנכ"ל בכיר ב- Valens ומוביל פעילות ה- AV

אפשר לומר כי עידן ה-IT החל ?

"עדיין לא. קיים פער בין ציור עידן ה- IT כדה-פקטו לעומת המציאות הרווחת כיום. מבחינת מספרים או התקנות בשטח הטרנד הזה רק בחיתוליו. אנחנו ב-Valens מבינים היטב את צורכי השוק ולכן כיוונו לדבר הבא: שילוב פתרונות הרחקה ללא דחיסה, כדוגמת כבל HDMI פשוט או פתרונות HDBaseT  של Valens בתוך החדר, המהווים את התמורה הטובה ביותר להפצת אותות ווידאו ברמה גבוהה, ביחד עם פתרונות מבוססי IP ועם דחיסה במידת הצורך.
במלים אחרות, הרעיון הוא ליישם טכנולוגיית HDBaseT להרחקת אותות מקומית (באותו חדר או קומה) ואילו במקומות שבהם יש צורך להעביר אותות AV בין קומות או מבנים, ניתן להעבירם על גבי תשתית Internet/LAN. באותם מקרים ניתן למנף את פתרון ה- HDBaseT ל-HDBase-IPT  נדרש. כלומר,  פתרונות הפצה משולבים בין שני סוגי הטכנולוגיות".

מדוע לא לעבור לפלטפורמה אחת מבוססת IP ?

"כי ברוב המקרים אין צורך אמיתי לפתרונות מבוססי IP אשר לא תוכננו עבור עולם ה- Pro-AV והמרכיבים שלו. היות ואין פיתרון קסם הפותר הכול בטכנולוגיה אחת, אין יתרון כלכלי בהחלפת כבל VGA או HDMI במשדרים קטנים, גם ב- Valens אנחנו משתמשים בכבלים האלה במידת הצורך. באמצעות שילוב הפתרונות של HDBaseT ו HDBaseT- IP אנחנו מספקים ללקוחות פתרונות בעלי עלות-תועלת גבוהה השומרים  על איכות תוכן ה- AV.

הרצון להעביר הכל ל- IP אינו כלכלי, העברת כלל אותות ה- AV על גבי רשת תקשורת כרוכה בחיבור כל מקור שידור למקודד וכל אמצעי תצוגה למפענח וחיבורם למתג תקשורת. עלות כל מקודד ומפענח אינה מבוטלת וסך מחיר הפתרון עלול להיות גבוה ולא כדאי לעומת התועלת המתקבלת".

המוטו שלנו עבור משתמשי הקצה הוא: "השתמשו בפתרונות HDMI ו- HDBaseT כשניתן, ועברו למוצרים מבוססי IP רק כשאתם חייבים".

איך אתם רואים את המעבר מעולם ה-AV ל-IT ?

"היחודיות שלנו היא בכך שאנחנו מאפשרים חיבוריות חלקה בין העולמות. בעזרת HDBASET ALLIANCE  ואנו מאפשרים חיבור מוצרים מבוססי HDBaseT שהוא התקן השולט בשוק הזה עם מוצרים חדשים מבוססי HDBaseT-IP שיהיו אף הם מבוססי הסטנדרד באופן תקני.

היכולת לבצע התקנות היברידיות, המשלבות מוצרי HDBaseT ומוצרי HDBaseT-IP ביחד עם כבלי HDMI פשוטים, מאפשרת פיתרון הפצת תוכן בעלות נמוכה משמעותית מפתרונות מבוססיIP  בלבד.

בשורה התחתונה, אנו מאפשרים ליצרני פתרונות מבוססי HDBaseT העברת אינפורמציה משמעותית לאנשי ה-IT , כך שאלו יוכלו לקבל חיווי מדויק מהפתרונות המוטמעים בארגון שלהם. יצרן המוצר מקבל מאתנו API (ממשק תכנות יישומי) נרחב והוא יכול להשתמש בו על מנת להעביר מידע כדוגמת אורך הכבל,  איכות הקישור, תקלות בכבל – כגון: איזה זוג גידים תקול ועוד. הדבר מאפשר למחלקת ה- IT  לקבל חיווי מציוד ה-AV המוטמע בארגון ומעניק לה יכולת ניהול ושדרוג הציוד באופן דומה למערך המחשוב אותו היא מכירה".

 Infocomm 2017

מהן ההשפעות של מעבר זה על עולם ה-IT ?

"מערך הכלים עבור אנשי IT גדל, הם יכולים לנהל חדרי AV ובכך להרחיב את כמות חדרי ה- AV בארגון ואף לשלב בין סוגי הטכנולוגיות HDBaseT ו-HDBaseT Over IP. עם זאת, כדאי לזכור כי אנו מתבססים על עולם ה- AV ולכן אנו רואים עצמנו כמגשרים בין עולם ה- AV ועולם ה- IT ונותנים כלים לשניהם להיפגש ולספק מענה ליישומים מתקדמים".

מהן ההשפעות של עולם ה-IT על תעשיית ה-AV לדעתכם ?

"הרבה מאוד יישומים בחדרי AV כיום דומים מאוד ל-IOT (Internet Of Things), כדוגמת חיישנים ותרחישים. על מנת ליצור את אותם תרחישים, אנחנו מאפשרים העברת פקודות על אותם כבלים המחברים בין הרכיבים. אנחנו רואים ניסיונות לבצע פעולות מבוססות הקשר – יישומים הקיימים כיום בחדרי הישיבות, בהם חיישני תנועה המזהים אדם בחדר, מפעילים תרחישים שונים כדוגמת הסטת וילונות, הפעלת אמצעי תצוגה ועוד.

עוד משהו שנראה בזמן הקרוב קשור למערכות ה-UCC (Unified Communications & Collaboration). הרבה מהפתרונות היום מבוסס על מוצרי וועידות בעלי חיבור USB ונדרש קצב העברת נתונים להעברת אותות AV מאותם מוצרים. יש צורך בהארכת כבל ה- USB בחדרים ואנו מאפשרים זאת באמצעות טכנולוגיית HDBaseT עד לרמת USB 2.0 , כאשר בהמשך כבר נגיע ליכולת הרחקת USB 3.0".

מה לגבי פתרונות אלחוטיים ?

"אנו מאפשרים חיבור אלחוטי באמצעות שילוב מתאם USB לאלחוטי עם טכנולוגית HDBaseT. מתאמיUSB  לחיבור אלחוטי זולים מאוד, כך שכרגע הפתרון הוא חיבורם מעל USB לטכנולוגית HDBaseT".

כיצד משפיע חיבור USB Type C על תחום ה- AV? חיבור רב שימושי הכולל יכולות העברת מידע, תקשורת נתונים ואותות AV בקצבים גבוהים

"אנו קשובים לשוק כל הזמן ומבינים כי USB C יכול להיות מהותי. ברגע שיצרני המחשוב יהפכו אותו לממשק הראשי במחשב הנייד – נראה אותו גם בחדרי ישיבות. קיימים כבר מוצרים כאלה שההרחקה מתבצעת באמצעות הטכנולוגיה שלנו.

יתרונות ה-USB C ברורים: מחבר אחד בחדר ישיבות פותר הרבה – הוא דו כיווני, ניתן להעביר באמצעותו אותות AV וקצבי העברת הנתונים שלו גבוהים בהרבה מזה של USB 2.0. נתון זה טוב עבורנו, היות וקצב העברת הנתונים מוגבל על ידי אורך כבל ה-USB. בדיוק כאן נכנסת טכנולוגיית HDBaseT המאפשרת הרחקת כבלי USB C תוך שמירה על יכולות הטכנולוגיה".

 

על הקשר בין עולם האוטומוטיב וחדרי הישיבות

"ל- VALENS יכולות ייחודיות בכל הקשור ל- USB הממצבות אותנו במקום טוב גם בתחום האוטומוטיב. כל יישום הדורש הרחקת USB באופן איכותי, מהיר ועל גבי תשתית זולה, ניתן למימוש על ידי שימוש בזוג גידים לא מסוכך. התוצאה הסופית באה לידי ביטוי בכבל הניתן להסתרה בקלות בשל עוביו".

על אילו תחומים נוספים יכולה להיות השפעה כתוצאה מעיצוב לאוטומוטיב ?

"עולם ה -VR – הרחקת משקפי VR עד  לכמה עשרות מטרים. כיום הכבל המסופק הנדרש להעברת מידע בין יחידת המחשב המשדרת לבין יחידת הראש קצר ועבה מאוד , מסרבל ומשפיע על יכולת תנועת השחקן, באמצעות שימוש בטכנולוגיה שלנו, ניתן לספק תשתית הרחקה קלה עם שמירה על איכות האות ובכך לאפשר לשחקן חווית משתמש טובה ונגישה יותר".

 

למה נוכל לצפות בעתיד ?

"אנחנו מתקדמים וגדלים עם השוק בשתי היחידות העסקיות שלנו, ויחד עם זאת כל הזמן מתרחבים לשווקים חדשים ואפליקציות נוספות. דוגמא לאפליקציה כזאת היא שילוט בעולם התחבורה – אוטובוסים, רכבות תחתיות וכו'. העולם עובר לדיגיטציה של המידע ממדיה מבוססת עיתונים או כרזות. כתוצאה מכך, מודלים עסקיים שונים יכולים להתפתח ומודל החזר ההשקעה הופך הגיוני. המעבר מהשילוט המסורתי לדיגיטציה יתבצע באמצעות שימוש בטכנולוגית  HDBaseT ו-HDBaseT – IP והוא הגיוני וטבעי".

חזון Valens – לדחוף את החיבוריות אל קצה גבול היכולת

"החזון הוא להוביל עם הפתרונות שלנו בכל הרמות ולכל צורך – העברת אותות רחבי-סרט  ללא דחיסה באמצעות טכנולוגית HDBaseT, העברת אותות AV למרחקים גדולים יותר באמצעות טכנולוגית HDBaseT – IP על גבי רשתות תקשורת בקצבי 10Gbps- 1 Gbps, אלו כלים שצריך להתאים אותם למקרה הנכון. מכאן, אנו משאירים ליועץ או לחברת אינטגרציה להתאים את הפתרון הנכון עבור הלקוח.

Valens ממשיכה לספק מענה לאתגרים קיימים וחדשים ואף לפתח פתרונות ליישומים עתידיים לאתגרים הבאים בדרך, וזאת בזכות היותה קשובה לשוק וביצוע חשיבה עתידית ללא הפסק".

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG