נכתב בשיתוף אביב ברוסילובסקי מחברת טכום ודותן שובל ממערכת איוי-מאסטר

במגוון האירועים רבי המשתתפים המתקיימים בעידן הידע הנוכחי,יש אורח קבוע שלעיתים עובד קשה מאוד אולם תשומת הלב אליו היא ביחס הפוך לרמת ביצועיו. האורח הזה הוא הפודיום. (או עמדת המרצה)
בין אם בהנחיה, נאום או (בעיקר) באקדמיה, הפודיום הופך להיות כלי חשוב ביכולת של הדובר להעביר את התוכן והמסרים באופן חוויתי וברור עבור הקהל וידידותי עבורו, תוך שימוש ביכולות היקפיות שעושות את ההבדל

ריכזנו עבור קוראי AVMASTER את הנקודות החשובות רגע לפני הצטיידות בפודיום.

הדובר 

פאנל שליטה נוח, קריא וברור לכל משתמש (ללא הדרכה מוקדמת):
כדאי לוודא שפאנל השליטה נוח למשתמש והלחצנים ברורים וגדולים.  מפעיל העמדה צריך לראות ולשלוט בכל הלחצנים הפרושים מולו בקלות ויכול לבחור בין מקורות שונים כולל הגברה בלחיצת כפתור וללא מעבר בין תפריטים מורכבים.

חשוב שהמרצה יראה על המסך בעמדה את אשר הקהל רואה על מסך המקרן (כולל מחשב נייד ו-(DVD יכולת חשובה למטרת שמירת קשר עין עם הקהל.

נקודה חשובה נוספת עבור המרצה היא היכולת לכוון את גובה העמדה בדיוק כפי שזמר יכול להתאים את גובה המיקרופון למימדיו, כך ניתן לאפשר למרצה להתאים בלחיצת כפתור את גובה העמדה. נקודה זו רלוונטית גם לנושא הנגישות.

בטיחות ואבטחה 

עמדה מעוצבת ובטיחותית מתכתית:
עפ"י תקינה בינלאומית יש לזווד ציוד אלקטרוני במארז מוגן התלקחות ואש.  חשוב להקפיד על יצרן מנוסה של עמדות מרצה עם עדיפות לתקן CE המחייב זיווד אלקטרוניקה במתכת בלבד למניעת התלקחות. יש להקפיד על מערכת אוורור פנימית הדואגת להארכת חיי הציוד ושמירה על ערכו ותקינותו לאורך שנים רבות.

הגנה ושמירה על מרכיבי העמדה:
עמדת מרצה עשויה מתכת כאשר הציוד מוגן בתוכה.  מסך המרצה ממוגן על ידי זכוכית מחוסמת השומרת על מסך המרצה. יכולת הפגיעה בציוד מוגבלת והעמדה אינה מאפשרת חבלה והשחתת הציוד על ידי חשיפתו.

חיבור מחשב נייד קבוע ומוגן:
כדאי לבחור עמדה עם כבלים לחיבור מחשב נייד תוך עדיפות לכבילה בעלת מנגנון החזרה קפיצי אוטומטי לחיבור למחשב נייד. הכבלים תמיד נמצאים בעמדה ומוגנים בפני חבלה ופגיעה.

חיסכון בעולם ירוק יותר

בתהליך ההצטיידות בעמדות מרצה, כדאי לשקלל את כלל מרכיבי העלות כולל תחזוקה לאורך שנות השימוש בעמדות. מחיר הקנייה אינו משקף את המחיר שתעלה עמדת המרצה על פני שנות השימוש המתוכננות לעמדות.  כדאי לבחור בפתרון מותאם לשימוש המבוקש ובעלות תועלת אופטימליים

כיבוי אוטומטי לציוד:
מערכת לכיבוי אוטומטי של עמדת המרצה מאפשרת כיבוי של המערכת וכן כיבוי מסודר של המקרן. יכולת זו עשויה לחסוך אלפי שקלים בעיקר בהחלפת מנורות מקרן יקרות וכמובן חיסכון משמעותי בצריכת החשמל בשעות בהן העמדה אינה פעילה.

כיבוי "ידני" : 

כיבוי הציוד עם סגירת דלת הצד חוסך בצריכת אנרגיה וחשמל כאשר המערכת אינה פעילה.

תכנון לשימוש על פני אופק תכנון :
חשוב להקפיד על בחירת עמדת מרצה מחומרים איכותיים ולא לחסוך בציוד המאכלס את העמדה מנת לאפשר שימוש יציב, אמין וארוך טווח. בחישוב הכללי יש לכלול שיקול חשוב זה החוסך כסף רב בתחזוקת הציוד, זמני השבתה ושמירת ערכו.

אחריות ושירות:
מכיוון שעמדות המרצה שותפות פעילות לאירועי "LIVE", נושא האחריות, השירות וה SLA הינם קריטיים. חשוב להקפיד על אחריות מלאה לכל רכיבי העמדה באתר הלקוח ולהתקשר עם ספק בעל יכולת מוכחת באספקת מערכות דומות, במהירות ולאורך שנים.

בונוסטיפ

מערכת שליטה של עמדת המרצה מבוססת חומרה:
רצוי שמערכת השליטה והבקרה של עמדת המרצה תהיה מבוססת רכיבי חומרה בלבד ולא תוכנה המותקנת על המחשב בעמדה. עמדת מרצה מבוססת בקר חומרה היא עמדה יציבה ונטולת תקלות.  עמדות מרצה המבוססות תוכנה נתונות ל"באגים" ומושבתות לחלוטין במקרה וישנה תקלה במחשב

פרטים נוספים באתר: www.tecom.co.il

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG