הפתיחה של שירות הוידאו העסקי מאפשרת לכל אחד להנות מהיתרונות הבלעדיים של גוגל ישירות דרך הדפדפן או הורדת אפליקציה לנייד

נכנסת לשוק וועידות הווידאו Google
עוד כלי חשוב בארגז המלא של גוגל - תמונה depositphotos

בשבוע שעבר הודיעה גוגל על פתיחת פלטפורמת השיחות הקבוצתיות שלה, Google Meet לכל המשתמשים שיש להם חשבון גוגל. במילים אחרות, גוגל החליטה להתמודד ראש בראש עם פלטפורמות כגון זום וסקייפ כשזום הפכה להיות הפלטפורמה הפופולרית במהלך תקופת "ההשבתה" העולמית שנוצרה בעקבות מגיפת הקורונה. 

בפועל, יש לגוגל כבר שירות דומה וחופשי לשימוש בשם  Google Hangouts הקיים עוד מימי הרשת החברתית "גוגל פלוס", אולם הוא משמש בעיקר לצורך שיחות או וובינרים בין גולשים כגון מנהלי אתרים ואנשי גוגל שנותנים מענה על שאלות לטיפול באתרים.

השירות של Google Meet פועל בצורה פשוטה ביותר באמצעות קוד גישה שכל אחד יכול ליצור או להעביר לאחרים. ניתן גם לקבוע פגישות עתידיות דרך Google Calendar ואפילו להתחיל בשיחה ישירות מ-Gmail.

בעוד שבמחשב האישי אין צורך בהורדת תוכנה למחשב, והפגישות מתקיימות דרך הדפדפן, בטלפונים החכמים רצוי להשתמש באפליקציה הייעודית ל-iOS או Android.

על פי גוגל, מאז פתיחת השירות לכולם מספר המשתתפים בו גדל פי 30 ובכל יום עוברות דרכו כ-3 מיליארד דקות שיחה.

עוד תכונות מעניינות ב-Google Meet

מכיוון שהפלטפורמה של גוגל מבוססת בסופו של על הטכנולוגיה של החברה, יש לה עוד כמה תכונות מעניינות כמו למשל איכות ושידור הווידאו- השידור מכל מצלמה עובר התאמה אוטומטית לתנאי תאורה לא מיטביים ונעשה גם סינון של רעשי רקע חזקים. 

מבחינת נוחות השימוש, אפשר לראות עד 16 משתתפים אחרים על גבי המסך בכל רגע נתון ואפילו לשתף טאבים אחרים בדפדפן לצורך שיתוף וידאו מאתרים אחרים באיכות גבוהה. מי שסובל מקושי בשמיעה יכול להפעיל תמלול אוטומטי של הנאמר בשיחה (באופן דומה לתמלול סרטונים ביוטיוב).

תכונות סטנדרטיות יותר שאפשר למצוא גם בזום כוללות הקלטה של השיחה, השתקה של המשתתפים (כדי שכל אחד ידבר רק בתורו) וצ'יטוט בטקסט.

מעניין יהיה לראות האם העובדה ש-Google Meet הופכת את כל עניין הפגישות לקל וזמין במיוחד עבור מרבית הגולשים (כלומר, אלו שיש להם חשבון גוגל) באמת תוכל להציב תחרות אמיתית אל מול זום, שהפכה אולי לסמל של עידן הקורונה. ייתכן  שגם הפעם נושא האבטחה ישחק תפקיד חשוב, במיוחד כשהרקורד של גוגל כאן הרבה יותר טוב (למרות שגם אצלה דלפו בעבר פרטים של משתמשי Gmail).

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG