נגיף הקורונה סחף את העולם לאתגרים רבים ומגוונים ולמרות החזרה החלקית לשגרה, הסוף עוד לא נראה לעין. במגזר העסקי ניתן להבחין בין חברות מאומנות ומיומנות לעבודה מרחוק, הבדל שמשמעותו לעיתים הישרדות מול הזדמנות. בתוך המציאות הזו מנווטת הנהלת קרמר אלקטרוניקה שמשרדה הראשי פועל בישראל, ואוחזת בהגה בביטחון ואמונה שנעבור את זה מחוזקים. 

דיוויד מרגולין, קרמר אלקטרוניקה (צילום - AVM)

שיחות עבודה בווידאו אינן זרות לדיוויד מרגולין, במנכ"ל השיווק בקרמר אלקטרוניקה, אשר מתוקף תפקידו נדרש לשמור על קשר רציף עם העולם (תרתי משמע) גם בתקופה הנוכחית. דיברנו על שני נושאים מרכזיים שמעסיקים את המגזר העסקי, הראשון הוא איך מנהלים עסק גלובאלי בתקופה כזו, בפריסה כמעט בלתי אפשרית וגם שומרים על קשר רציף עם הלקוחות והנושא השני קשור באיך ייראו מקומות העבודה שלנו ביום שאחרי, ומה רצוי שיצרנים בתחום ה-AV יקחו בחשבון. 

"ניהול מרחוק אינו דבר של מה בכך ומי שאינו מורגל בכך ימצא כי הדבר דורש הסתגלות מצד העובדים ומצד ההנהלה. כמובן שהדבר הראשון שעולה לראש הן שיחות ווידאו ואיך "נפגשים" ומשיגים את התוצאות הרצויות בפגישה וירטואלית?" פותח דיויד ומוסיף: "מי שרגיל לפגישות 'פנים מול פנים' ימצא עצמו בפני אתגר לא פשוט, על אחת כמה וכמה פגישות פנים ארגוניות. אני משוכנע שכולנו מבינים כעת היטב כי חייבים להיערך לתרחיש מסוג זה שסה"כ זירז שלב או שניים באבולוציה העסקית. התובנה שעולה מתוך המצב היא כי ניתן ואף חובה לנהל עובדים ופעילות מתוך ה'משרד הוירטואלי' עם הרבה פחות משמעות להימצאות הפיזית במשרד. זה כמובן לא רק וידאו, אלא גם מתודולוגיות עבודה תואמות, אולם הטמעת שימוש מקצועי וידידותי לשיחות וידאו ארגוניות הינה קריטית להצלחת המהלך כולו".  

העלויות החבויות בתפעול משרד והתועלות של עבודה מרחוק

"אנחנו מבינים כי עובד יכול להישאר פרודוקטיבי מבלי שישלמו עליו תקורות כדוגמת חניה, דלק, משרד, חשמל ועוד. עבודה מוצלחת מהבית יכולה להביא לצמצום הוצאות ושוב – זה מגיע כרגע ב'כפייה' למי שלא היה מאורגן, אבל זה גם מייצר הזדמנות לחיסכון עתידי עבור כולם. מגמת הוזלת המחירים עבור השירותים השונים בעולם מחייבת הורדת תקורות שוטפת וכנראה שנשבר כאן מחסום שיאפשר שלב נוסף של מגמה זו".

'המרחק בין האדם למצלמה'

"בקרמר רואים את זה במגוון רמות, לדוגמא במדינות מסוימות העבודה מרחוק תפסה מהר ואימוץ שיטת העבודה החדשה היה מהיר וקל. לעומתן, במדינות אחרות הדבר לוקח יותר זמן מסיבות שונות אפילו כמו חוסר נכונות מצד העובדים לשנות שיטות עבודה. אני משער כי יש קשר להיבט הפסיכולוגי במוכנות לחשיפה באמצעות מצלמה, מכיוון שעבור חלק מהאנשים מצלמה פתוחה בועידות מהווה פלישה למרחב האישי. בחלק מהמקרים אנשים יעדיפו לכבות את המצלמה ולהישאר עם אודיו בלבד, מה שגורע מחווית השיחה והאינטראקציה ועלול לפגוע בתוצאות העסקיות שלה. אנחנו יודעים היום שתקשורת לא מילולית מעבירה 70% מהמסרים באופן חווייתי ועל אף שהמצלמה אינה מעבירה את כל תנועות הגוף, היא עדיין עדיפה על שיחת אודיו רגילה בניהול משימות ומערכות יחסים לאורך זמן." 

המהפיכה המקוונת של קרמר AV_Beyond_the_Box

השפעת העבודה מרחוק על יצרן AV בזמן משבר, פנים אל פנים – מינוס הקפה

"עובדי המכירות שנמצאים בשטח ומורגלים שלא להגיע למשרד, מיישמים אורח חיים 'נייד' גם בעיתות שגרה ומממשים שיחות ווידאו בינם לבין עצמם או מול המנהל אליהם הם מדווחים. האתגר החדש שהם מתמודדים איתו הוא המשך הפעילות השוטפת מול הלקוחות, כאן מתרחש השינוי האמיתי. חווינו בקרמר שיחות רבות ומאוד מוצלחות בעיקר עם הלקוחות שכבר עובדים בווידאו ועם אלו שרוצים לאמץ את הטכניקה, ואני מאמין שנמשיך לעשות בה שימוש גם אחרי שיסתיים המשבר. 

הכלים המשמשים אותנו מאפשרים לכל לקוח להתחבר ולעלות מולנו לשיחת ווידאו כולל הצגת תוכן וזאת מבלי להתקין שום אפליקציה. אנחנו משתמשים בשירותי ענן בגלל נושא הנגישות, זה מוריד עומס מאנשי ה-IT שגם ככה מתמודדים עם לא מעט אתגרים כרגע. הלקוחות של קרמר נהנים מזמינות ונגישות לכלל המערך שלנו, החל מהמכירות וכלה בתמיכה ושירות ואנחנו עושים את מרב המאמצים שחווית הלקוח תישמר, כולל הזמינות, החיוך והמקצוענות. אולי מינוס הקפה". 

 

איך תיראה סביבת העבודה המתגבשת בזמן המשבר

"כפי שכבר ציינתי קודם, המשבר יגבה את מחירו מהארגונים ויביא להבנה ברורה יותר שעובד יכול להיות יעיל לא פחות מהבית. זה יביא ארגונים לצמצום תקורות על העובד לצד שינוי הניהול השוטף. אני מעריך שאותם חללים שעברו שינויים בשנים האחרונות לחללים פתוחים וחדרי האדל, יותאמו למציאות החדשה. אנחנו נראה יותר סביבות עבודה שמזכירות את המודל של WeWork; עובד יגיע למשרד אחת למספר ימים, יקבל את אזור העבודה שהוקצה לו לפרק זמן שיעמוד לרשותו ועם הטכנולוגיה שתאפשר לו לבצע את משימותיו בצורה מיטבית. 

כמובן שממדי כל ארגון יכתיבו את השינויים ה'מקומיים' לו. תאר לעצמך ארגון עם כמה מאות עובדים המגיעים למשרד מספר פעמים בשבוע, כשלכל אחד מהם סביבת עבודה מודולארית ועבורם יהיה צורך ליצור חווית AV פשוטה ונגישה, או לחילופין כיצד נערכים לסביבה עם מחשבים ניידים שונים בעלי חיבורים שונים ? 

ברמת ה-AV מדובר באתגר פשוט יחסית והוא יהיה ברמת הפלטפורמה. אני מעריך כי ניתן יהיה לתזמן את החדרים מרחוק עבור הפגישות, תפעול החדרים יהיה אוטומטי לחלוטין וככל הנראה נטול כבילה. פתרונות בסגנון ה-VIA שלנו יהפכו הרבה יותר שכיחים. מדובר בפתרונות שנבנו לפי תפיסת הmultiple software driven functionality on a single  – משתמשים יוכלו להיכנס לחדרים ולהפעיל אותם בתוך שניות, כולל אפליקציית השיחות שלהם, שיתוף המסמכים והתוכן ועוד. 

פאנלי שליטה יהפכו מיותרים ותפעול החדר, אם יידרש, יתבצע באמצעות דפדפן שיקפוץ במחשב הנייד של אותו משתמש ויאפשר לו להתחיל את הפגישה, לשלוט בעוצמת שמע, כיבוי הדלקה של המסכים ועוד."

 

מסר מיצרנית מובילה ?

"העבודה מרחוק הופכת למציאות החדשה. אנחנו כיצרנים צריכים לבצע את ההתאמות הנדרשות לכך ברמת ה-AV לפי חלק מהדוגמאות שעלו בשיחה כאשר הדגש הוא על שמירת גמישות וקלות תפעול. אני מסתכל על זה כמו על אדם שנכנס לרכב חדש או שכור ומתחיל לתפעל אותו מייד – כך גם צריכה להיות החוויה בחללים החדשים, במינימום מאמץ ואינטראקציה. המשבר הזה יעבור, הקורונה בסך הכל האיצה את הקידמה והקדימה את המאוחר. אנחנו כבר נערכים לזה, ואני מאמין שהעתיד נראה מזהיר מתמיד."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG