ראיון מיוחד ל-AVMaster עם דובי זנדמן, מייסד חברת מדיה-קומפאס (Media Compass), העוסקת בייעוץ ותכנון מערכות מתח נמוך: מולטימדיה, תקשורת ובקרה.

דובי מתגורר בהרצליה, נשוי ואב לשני ילדים, בעל ניסיון עשיר בניהול ויישום מערכות תקשורת ומחשבים, תקשורת וידאו ופיתוח תוכנה. לאחר יותר מעשור בחברת IBM ועבודה כיועץ פרטי בחברת "ארכימדס" לצידו של יועץ התקשורת והמולטימדיה גבי זונדהיימר, הקים דובי בשנת 2011 את חברת הייעוץ והתכנון "מדיה קומפאס".

מהם תחומי הפעילות של מדיה קומפאס?

לוגו מדיה קומפאסאנו מתמחים בתכנון מערכות תקשורת אחודה ומתח נמוך. מערכות המתח הנמוך כיום מתכנסות ומשתלבות לכלל מערכת אחודה על גבי רשת התקשורת (Unified Communication). זהו אתגר חדש ותובעני, אולי תקראו לי חנון מחשבים – אבל זה גם אתגר מרגש. על מנת להיענות לאתגר שכזה נדרשת התמחות מעמיקה בכל הדיסציפלינות, וראיה כלל מערכתית. המטרה שלנו היא לספק פתרון טכנולוגי יעיל ומקיף ללקוח, תוך כדי שילוב המערכות באדריכלות המבנה באופן חלק ואסתטי.

הדגש ב"מדיה קומפאס" עומד על תכנון מערכות מולטימדיה, AV ותקשורת משולבות המותאמות באופן קפדני לאדריכלות המבנה ולארכיטקטורת הרשת. החברה תכננה וייעצה בשנים האחרונות בפרוייקטים מגוונים תוך שיתוף פעולה עם מוסדות במגזר הציבורי, באקדמיה, בתעשייה, ועם משרדי אדריכלות מובילים.

באילו סוגי פרוייקטים אתם לוקחים חלק?

אנו מייעצים בפרוייקטים בהם נדרש שילוב מערכות. לדוגמה, פרוייקט עם חברת "אלביט" אשר כלל 150 נתבים מוקשחים, תשתית תקשורת אקטיבית, טלפוניית IP ועוד. פרוייקטים כמו "מרכז שלווה" בירושלים שם תכננו בכל חמשת אגפי הבניין את כל תשתיות התקשורת והמולטימדיה: מערך הטלפוניה, מערך האבטחה, מצלמות, נתבי האלחוט, חיבור ספקי תקשורת חיצוניים, מערכות מולטימדיה בהיקף גדול הכוללים אולם ספורט עם ציוד הקרנה ומערכת סאונד, חדר אוכל עם מערכת סאונד לאירועים, חדרי ישיבות עם מערכות VC, כל נושא חוות השרתים וכל מערך המחשוב. פרוייקטים כגון קמפוס "המכון הגיאולוגי" הכולל את המכון הסיסמולוגי בירושלים בו נדרש תכנון לרמת שרידות מאד גבוהה, התמודדות עם רעידות אדמה, שיכוך זעזועים ועוד. מדיה קומפאס הייתה אחראית על כל המתגים, הנתבים והתשתיות במקום וכן על מספר רב של כיתות הדרכה, אודיטוריומים, חדרי ישיבות, לשכות, פינות דיונים וחמ"ל ברמה מאוד גבוהה עם כל סוגי התקשורת: בזק, מיקרוגל, לווייינים ותדר נמוך המאפשרים קשר עם המכונים הדומים ברחבי העולם.

רבים בתעשיית ה-PRO AV מדברים על התממשקות עולמות ה-IT וה-AV, כיצד אתה רואה את הדברים?

הדבר הנכון ביותר לומר הוא שעולמות ה-IT וה-AV מתמזגים באמצעות עולם הרשת האחודה. העולם מתקדם, התרבות הויזואלית מתקדמת בקצב בלתי נתפש ואיתה גם הפיתוחים בתחומי ה-AV. כשהתחלתי לעבוד ב-IBM לפני למעלה משלושים שנה כל מערכות ה-AV היו נפרדות לחלוטין מעולם המחשוב. לא רק בשל היות הרכיבים מסורבלים ומגודלים, אלא גם מבחינה קונספטואלית. היום, כולנו סוחבים איתנו מכשיר בגודל של כרטיס אשראי שמאחד את כל עולם המחשוב וה-AV בכף ידנו. ברור לחלוטין שעלינו להשיג את אותה פשטות ויציבות גם בפרוייקטי AV מורכבים. כאשר מדובר בארגונים גדולים, אנחנו מתכננים מראש הכל על תשתיות אחודות, חושבים על איגום משאבים ומנצלים לשם כך את האיחוד החכם שבין הרשת האחודה (Unified Communication), המחשוב ועולם ה-AV.

כיצד שילוב העולמות הזה בא לידי ביטוי בפרוייקט?

המקום הכי חשוב בו בא לידי ביטוי איחוד המערכות הוא בניהול משאבי האודיו–וידאו. כמו אנרגיה, כמו נפט, משאבי AV הם משאבי ייצור וניהול לכל דבר ועניין. עליך לדעת מה הסטטוס שלהם בכל רגע נתון ושילוב מערכות ה-AV על גבי הרשת האחודה מאפשר לך את זה. אם ניקח לדוגמה כיתת לימוד בה זמני השיעורים קבועים מראש, נשתמש בפקודה שבודקת מה הסטטוס של המערכות טרם השיעור ומעדכנת את איש הקשר הרלבנטי כך שרבע שעה טרם תחילת השיעור כל המערכות מוכנות ליום הלימודים. אותו הדבר נכון לגבי ארגונים וחברות הייטק: הלקוח יכול לקבוע פגישה באמצעות השרת הארגוני ולזמן אליה משאבים של AV מראש, וכאשר הוא נכנס לחדר כל המשאבים מוכנים מראש בצורה אופטימלית, חסכונית באנרגיה וזמן.

אני בטוח ב-100%, שתוך חמש שנים תהיה קפיצה משמעותית נוספת בתחום הזה. כולם יודעים את זה. כרגע זה השילוב בין The Internet of Things לרשתות דור 5. עוד עשור כנראה שאלו יהיו מושגי דינוזאורים ואתגרים חדשים יעמדו בפנינו. עומד להיות פה מאד מעניין.

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG