טלפרזנס (Telepresence) הוא כינוי לאוסף של טכנולוגיות המאפשרות למספר משתתפים לחוות חוויה עוצמתית במיוחד היוצרת את הרושם כאילו הם נמצאים בחדר אחד, למרות שבפועל הם עשויים להיות בשני קצוות שונים של הגלובוס. תחום זה עובר סוג של מהפכה בשנים האחרונות בשל שילוב של טכנולוגיות מתקדמות אף יותר כגון מציאות מדומה ורבודה

תמונה- Polycom

הדוח העדכני של Market Prognosis מנתח את מצב השוק הנוכחי ואת המגמות העיקריות שצפויות להתפתח בו עד שנת 2023. 

על פי מחברי הדוח, למרות השיפורים שחלו בתחום בשנים האחרונות, הפתרונות הדו ממדים הנפוצים כיום עדיין אינם מסוגלים להעביר באופן טוב מספיק מסרים בלתי מילוליים כמו למשל שפת גוף וקשר עין. למרות שהעברת וידאו בתלת ממד היא אפשרית וכבר הוצגו יישומים כגון Musion 3D, כיום היא מוגבלת ביותר, בעיקר עקב עלויות גבוהות.

יחד עם זאת, הדוח חוזה שטכנולוגיות של מציאות רבודה כגון גוגל גלאס או משקפי ההולו-לנס של מיקרוסופט בהחלט לא אמרו את המילה האחרונה למרות קבלת הפנים הקרירה שלהן בקרב הציבור הרחב. הדרישה אליהן תלך ותגבר (גם אם בצורה אחרת), ובסופו של דבר החומרה תהפוך להיות במחיר נמוך כזה שיאפשר לספק את הביקוש ליישומים מתאימים.

השימוש בטכנולוגיה לא יהיה מוגבל לשיחות וועידה וכמובן יוכל לחסוך את הצורך לנסוע ממקום למקום ולסייע בשיתופי פעולה בתחומים כמו הנדסה, רפואה, ארכיטקטורה ועוד.

חברות מובילות בתחום וציוני דרך

באוגוסט 2017 הציגה DVE טכנולוגיה המאפשרת ליצור תמונות הולו-גרפיות ריאלסטיות ביותר ללא שימוש במסכים קלאסיים (הודעה לעיתונות)

אחת מהחברות המובילות בצפון אמריקה היא Cisco, אשר למעשה כבר מציעה מודלים לחדרי וועידה כמו ה-ix5000. לא מדובר אמנם במודלים תלת ממדים מלאים, אלא בכאלו שיוצרים הדמיה של תלת ממד באמצעות מספר מסכים קעורים.

חברות נוספות בהן עוסק הדוח: טלפרזנס טק, מיקרוסופט, טליריס, דיגיטל וידאו אנטרפרייזס, פוליקום, ZTE

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG