תקן ה-Bluetooth האלחוטי אומנם שחרר אותנו מהרבה מאוד כבלים מיותרים, אבל הוא לא תמיד עובד טוב בסביבת מרובת מכשירים. לחברת Logitech יש פתרון

תמונה - לוג'יטק

אם יצא לכם לעבוד במשרד עמוס במחשבים, בוודאי שמתם לב שהחיבורים האלחוטיים שמבוססים על בלטות' לא תמיד עובדים כמו שצריך; לעיתים מדובר בבעיות של אבטחה ולפעמים בהתנגשות של המכשירים אחד עם השני בשל "רעשים אלקטרונים". כל זה עוד לפני שדיברנו על איכותם הנמוכה של חלק מהדונגלים שמיועדים להוסיף תמיכת Bluetooth למחשבים נייחים (שרק חלק קטן מהם כוללים אנטנה פנימית על לוח האם).

הדונגל החדש של חברת Logitech בשם "Logi Bolt" מביא עמו שדרוג של תקן ה-Bluetooth לצריכת חשמל נמוכה ונועד לפתור בדיוק את הפלונטר הזה. הוא מיועד בראש ובראשונה לסביבה המשרדית כאשר כל דונגל לא רק מטפל בענייני האבטחה אלא גם מגביר את הסיגנל האלחוטי ומאפשר לעד שישה מכשירים לעבוד יחדיו ב"מעגל סגור" ללא הפרעות ממרחק של עד עשרה מטרים ועם זמן השהייה (לאג) מינימלי. 

חשוב לציין שההתקנים החדשים כמו מקלדות ועכברים שתואמים ל"לוגי בולט" יכולים להתחבר גם למכשירים שאין להם כניסות USB סטנדרטיות כמו למשל טאבלטים וליצור את המעגל הזה באמצעות חיבור ה-Bluetooth הרגיל. לעומת זאת, הם לא יכולים להתחבר לדונגלים ישנים של Logitech.

 
תמונה - לוג'יטק

בשל צורכי אבטחה, לא ניתן לשחזר גרסאות קושחה קודמות (שלרוב ניתן לפרוץ אותן לאחר שמתגלים פרצות אבטחה) בשל טכנולוגיית ה-“Anti Rollback” המוטמעת בתקן.

הבולט תומך בתקני אבטחה 1 ו-4 של סטנדרט ה-Bluetooth. הודות לכך ולתוכנה המצורפת, מומחי ה-IT בארגון יכולים לבצע עדכוני אבטחה למספר גדול של מכשירים. למעשה, התקן החדש והמכשירים התומכים בו לא יהיו זמינים לקהל הרחב בגרסאות Retail וגם לא יוצעו באופן רשמי באתר של החברה, אלא יימכרו דרך מפיצים רשמיים לארגונים בלבד.

גרסאות הפרימיום החדשות אשר תומכות בתקן החדש יעלו מעט יותר. לדוגמה, עכבר ה-MX Master 3 for Business בגרסת ה-Bolt יעלה 119$ במקום 99$ לדגם הרגיל, אך יכלול גם שנה נוספת של אחריות. בהמשך יושקו כמובן גם דגמים חדשים שיתמכו ב-Bolt.

על פי סגן נשיא Logitech ואחראי על סגמנט עסק לעסק (B2B), ג'וזף מינגורי, בעתיד מתכוונת החברה להתמקד גם במוצרים נוספים שיוכלו להרוויח מהתקן החדש וייצאו אף מעבר לגבולות המשרד: לדוגמה, כאלו המיועדים לשירותי רפואה או חינוך.

על פי אתר Digital Trends, המבחן האמיתי יימדד דווקא באמצעות שיתופי הפעולה של Logitech עם חברות כמו Dell ,HP או Lenovo, שיוכלו לאמץ את התקן החדש אל תוך הלפטופים העסקיים שלהם, שמספרם הכולל בשוק מוערך ב-130 מיליון – אם כי במקרה הזה היא כנראה תצטרך להציע את המוצרים הנ"ל לא רק דרך ערוצי ההפצה הארגוניים.

 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG