עזריאלי שרונה הוא מהמבנים הגדולים והמרשימים בארץ שבנייתו הסתיימה לאחרונה. האדריכל, משה צור, עיצב מבנה 'מסובב' מרהיב ביופיו אשר נמצא בלב מרכז העסקים של תל אביב, מה שהביא לבחירתו על ידי חברות מובילות כמו אמזון, פייסבוק, סייפצ'ארג', דרופבוקס ועוד. במבנה כ-60 קומות ורובן מאוכלסות על ידי אותם לקוחות שבחרו בקרסטרון כיצרן הפתרונות שהוטמעו בפרויקט

בנין שרונה ורשימת הלקוחות של קרסטרון. תמונה - Istockphoto

מה בעצם השתנה?

ברוקשטיין: "בעבר היינו מבצעים פרויקט בחדר הישיבות של הלקוח הכי גדול בבניין, בדרך כלל בקומה העליונה. השינוי המשמעותי בשנים האחרונות הוא ההתרחבות של מערכות ה-AV/IT וה-UC גם לחדרים הקטנים והפשוטים יותר בכל חברה כדוגמת חדרי Huddle ואחרים. מגמה זו אשר התרחבה בשנים האחרונות לצד המוצרים והפתרונות אשר פיתחנו לאורה, מאפשרים לנו היום לתת פתרון כולל ומגוון ביותר לכל הארגון, ולהוות חלק משמעותי בתשתית ה-IT וה-Collaboration  של החברה. מאחר וארגונים מודרניים נדרשים היום יותר ויותר לטכנולוגיות אשר תתמוכנה ב-Collaboration, ניתן למצוא את פתרונות קרסטרון משולבים כמעט בכל חברה במבנה החדש – למעלה מ-12 חברות מובילות בבניין בחרו בקרסטרון כפלטפורמה הטכנולוגית שלהם לחדרי הישיבות, מערכות ה-UC, ניהול חדרי הישיבות ועוד. זו מגמה אשר מסמנת שינוי חיובי מבחינתנו והייתי אומר שאפילו עבור התעשייה כולה שלא הייתה שם בעבר". 

משרדים בבניין שרונה. תמונה - עוזי פורת

כיצד קרסטרון מטפלת בבניין חדש שנמצא בשלבי אכלוס או אפילו הקמה?

"קרסטרון משתלבת היום במגוון רחב של טכנולוגיות בבנייני משרדים חדשים. ראשית ברמת המבנה עצמו עם מערכות חשמל חכם וBuilding Management Systems –BMS, שם אנחנו נכנסים בשלבים מוקדמים יחסית ומנהלים דיאלוג מול היזמים והקבלנים של המעטפת. בשלבים מאוחרים יותר אנחנו כמובן משתלבים מול מחלקות וצוותי ה-IT של החברות השונות אשר מאכלסות את הבניין, ויחד איתם ועם יועצי IT מומחים, מסייעים לאפיין את הטכנולוגיה בה ישתמשו בסביבות העבודה המגוונות. היום, מרבית הלקוחות בבנייני משרדים מודרניים כגון אטריום ר"ג, עזריאלי שרונה ואחרים מבססים את הפתרונות שלהם על ציוד של קרסטרון".

לא טרוויאלי שמספר לקוחות הממוקמים בשכנות יבחרו באותו יצרן כספק הפתרונות שלהן. האם תוכל לשתף מה היו התהליכים שהובילו אותם לבחירה זו ?

"האמת ששמחנו לגלות שעוד ועוד מותגים מובילים מאותו בניין בחרו בקרסטרון. זה תמיד כייף ומספק לראות שימוש מקצועי בסביבות עבודה חדשניות של קרסטרון כסטנדרט. זה בטח לא טריוויאלי אבל בסביבת העסקים המתקדמת בישראל, ובוודאי בעולמות ה-Hi Tech, זה הפך נפוץ יותר ויותר ומאחר ומרבית הלקוחות הטכנולוגיים (ובהם SAP, Amazon, Facebook, Labs, SafeCharge ואחרים) בוחרים היום בקרסטרון, זו רק סטטיסטיקה שבסוף רבים מהם יושבים באותו הבניין".

משרדים בבניין שרונה. תמונה - עוזי פורת

שתף אותנו מעט על תפישת העולם של קרסטרון כיצרן AV המטפל בלקוחות מובילים

"חשוב להדגיש שאנחנו כבר לא חושבים על עצמנו כיצרן AV בעולמות ה-Corporate, אלא כיצרן מערכות IT. ההיבטים של אבטחת המידע, ניהול, Deployment ואחרים – חשובים היום לארגונים הרבה יותר מאשר נושאי ה-AV ה"מסורתיים", ועליהם אנחנו נמדדים ונבחנים. אנחנו משקיעים משאבי פיתוח רבים ומוודאים תמיד כי איכויות הווידאו והאודיו של מוצרינו הן הטובות והמתקדמות בעולם (היינו הראשונים בעולם עם תמיכה ב-4K 4:4:4 על גבי HDBaseT ו-IP), גם מאחר ואנחנו פעילים בוורטיקליים נוספים כגון מוזיאונים, קולנוע ביתי וכד' – שם הם חשובים ביותר, אבל האמת היא שהלקוח שלנו היום (מנהל ה-IT) מוטרד הרבה יותר מנושאי ניהול הרשת, אבטחת מידע, אמינות המערכת וכו'. מכל הסיבות הללו ואחרות, Crestron היום יותר מתמיד, ובוודאי יותר מכל המתחרות ה"מסורתיות" שלה, היא חברת IT לכל דבר ועניין. במרבית חדרי הישיבות הצורך בטכנולוגיות 4K מתגמד ביחס לצורך במערכת ניהול ו-Deployment של המוצרים, אבטחת הרשת, חוות שימוש (UX) אחידה ועוד – ועל הנושאים הללו אנחנו שמים דגש רב בשלבי התכנון, הפיתוח וההטמעה.

במקרים רבים אנחנו משתמשים בידע ובניסיון הרב שצברנו בעולמות ה-AV, ומשלבים אותם עם עולמות ה-IT. קו מוצרי ה-Flex החדש שלנו הוא דוגמא מובהקת לכך. זה סגמנט בו יש לקרסטרון יתרון ברור מצד אחד על השחקנים בעולם ה-AV, אשר עוד לא עשו את המעבר באופן מלא לעולמות ה-IT, ומצד שני אל מול שחקניות ה-IT הגדולות שאינן מנוסות כמונו בעולמות ה-AV. מעבר לכך, אני חושב שישנם שלושה יתרונות משמעותיים שקרסטרון ישראל מביאה לשוק  – הראשון הוא המגוון האדיר של המוצרים שלנו, שמהווים פתרון אחד אינטגרטיבי, והעובדה שאנחנו יודעים לספק כמעט לכל לקוח את הפתרון המתאים ביותר לדרישותיו ומידותיו. השני הוא שהצוות שלנו בישראל וכמובן בעולם, מוכוון תמיד על מנת לספק ללקוח את הפתרון הטוב ביותר בתקציב אותו הוא הקצה, והיתרון השלישי הוא פרמטר שביעות רצון הלקוחות שהיה ותמיד יהיה בעדיפות עליונה במסדרונות החברה". 

תשתף אותנו קצת במספרים?

"הסניף של קרסטרון בישראל מעורב היום מאות פרויקטים בשנה, בעזריאלי נקודתית יש לנו כ-12 לקוחות, אשר פרושים על עשרות קומות". 

משרדים בבניין שרונה. תמונה - עוזי פורת

האם יש מכנה משותף ל'לקוחות קרסטרון' ?

"כולם. הרבה מאוד חברות הייטק מן הסתם, שהן באופן טבעי צרכניות של טכנולוגיה מתקדמת, אבל גם משרדי עורכי דין, אדריכלים, בתי חולים, אוניברסיטאות, משרדי ממשלה, ועוד. הטכנולוגיה משולבת היום כמעט בכל משרד מודרני".

כמה זמן נמשך פרויקט ממוצע שלכם משלב התכנון עד המסירה?

"זהו נתון שמשתנה מאוד מפרויקט לפרויקט כמובן, אבל המנעד הוא בין שבועות בודדים למספר חודשים לרוב – תלוי בהיקף ובמורכבות. כן חשוב לאמר שבמרבית המקרים העיכובים נובעים מצד הלקוח, אילוצים בלתי מתוכננים או נושאי אדמינסטרציה וכד'.  99%  מההזמנות שאנחנו מקבלים היום למחסנים שלנו בארה"ב, נשלחות עוד באותו היום".

האם תוכל לציין פרויקטים בולטים?

"כל פרויקט הוא מיוחד ועומד בפני עצמו. אני חושב שהפרויקטים המוצלחים ביותר שלנו הם אלו שבהם הלקוח שותף לחזון הטכנולוגי, דבר אשר בא לידי ביטוי כבר בשלבי התכנון המוקדמים. בין הפרויקטים האחרונים אפשר לציין את BE ALL המרשים בבנייני אלון, בו הצוות הטכנולוגי הוביל לפתרון יחיד במינו בארץ ובעולם, מרכז ההדרכה ב-DELL-EMC המבוסס כולו על מערכות NVX, פרויקט SAP המרשים ברעננה, וכמובן בניין מנורה החדש בר"ג אשר משלב את פתרונות קרסטרון בכלל חדרי הישיבות, מתחם ההדרכה המרשים ועוד".

דרישות שחוזרות על עצמן מהשוק? רמזים לטרנדים?

"המון UC, כמעט בכל חדר. באירוע הלקוחות הקרוב שלנו, ב-31/10, נציג את קו ה-Flex החדש ואין לי ספק שבעקבותיו נראה את הסגמנט הזה ממשיך וגדל בקצב גבוה".

משרדים בבניין שרונה. תמונה - עוזי פורת
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG