Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום ראשון, נובמבר 30
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית מהארקייד והמציאות המדומה (VR) של שנות התשעים – אל מרכזי המבקרים
    מציאות מדומה VR

    מהארקייד והמציאות המדומה (VR) של שנות התשעים – אל מרכזי המבקרים

    מערכת AVMASTERBy מערכת AVMASTER30 באוקטובר 2016Updated:9 בנובמבר 2016תגובה אחת3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    משחקי שנות התשעים Street Fighter
    Street Fighter of the 90's

    שנות השמונים והתשעים היו עידן הזהב לכל הגיימרים בזמנו. באותה התקופה ידעת לאן ללכת כדי לשחק, רק שלא ידעת כמה זה יעלה לך בדיוק, או מתי זה ייגמר. החל מפקמן, Space Invaders, Street Fighter או Killer Instinct – זה היה המקום להיות בו. עם הזמן התעצמו מעגלי ההפצה של הקונסולות הביתיות (נינטנדו, סוני ומייקרוסופט) וכבשו את השוק עד כדי החלפה מלאה של אולמות המשחקים כאשר כיום ניתן לראות מקומות בודדים ביותר המחזיקים מכונות משחק.

    במקביל, בשנות התשעים, חווינו לראשונה את המציאות המדומה. זו הייתה תקופה של "עלייה לרגל" לדיזינגוף סנטר, שם היו ממוקמות מכונות ענק למציאות מדומה ("מכסח הדשא" של סטיבן קינג בקולנוע עם ג'ף פאהי ימחיש טוב איך זה נראה), היינו משלמים 50 שקלים עבור עשר דקות של חבישת קסדות גדולות וכבדות עם גרפיקה בינונית ובחילה שלא עברה (לפחות אצלי). בכל מקרה גם שיגעון זה נעלם ונראה כי לתמיד.

    נחזור לימינו: בשלוש שנים האחרונות החלו חברות הסלולר, במקביל ליצרניות אחרות, לפתח פתרונות מציאות מדומה אשר יהיו קלים יותר להטמעה, איכותיים יותר לשימוש ובעיקר – משתלמים יותר. קחו לדוגמא את ה-Gear VR של סמסונג או ה-Oculus. עיקר הבעיה כיום היא התכנים אולם נראה כי חברות התוכן מוצאות עוד ועוד דרכים לשווק את השימוש במקביל ליצירת מודל כלכלי כדאי למשתמש ולחברות התוכן.

    אז איך יגרמו לנו החברות השונות להכניס את המציאות המדומה לחיינו? על ידי הרחבת חווית המשתמש ויצירת מרחבים חדשים למבקרים. במוזיאון השעווה "מאדאם טוסו" הושקה לאחרונה אטרקציה ייחודית בסגנון "מכסחי השדים": מבקרים מקבלים משקפי VR, רובה לייזר ל"ציד רוחות" וחליפה להעצמת החוויה, ויוצאים לסיבוב מיוחד ברחבי המוזיאון. שם הם יתקשרו זה עם זה, יקבלו חיווי על מצב השחקנים האחרים ובעיקר יכסחו רוחות רפאים. עלות כרטיס משולב – למעלה מ-50 דולר אולם לפי אורך התורים נראה כי החוויה משתלמת למבקרים.

     

    בתערוכת Game In אשר התקיימה בגני התערוכה בחול המועד סוכות היה ניתן לשחק בגרסה איכותית של משחק בסגנון Space Invaders כאשר המשתמשים חבשו קסדות מיוחדות וצוידו בזוג אקדחים על מנת ליירט איומים שונים. הקהל אשר בינתיים נעמד בתורים הארוכים,  קיבל הצצה על גבי המסכים הפרוסים אשר הציגו מה שהשחקן רואה זאת בנוסף לעמדות ירי על יוני חרס ועוד אטרקציות נוספות. הפעם חווית ה-VR הרגישה הרבה יותר בשלה.

    כאמור, ניתן לשלב VR  בו מוטמע איתור מקום במרכזי מבקרים שונים בו יצוצו דמויות אינטראקטיביות המדריכות את המבקרים, אלו יוכלו להחליף או לסייע לאותו מדריך הנאבק על תשומת לב המבקרים אשר בדרך כלל שקועים בסמארטפונים ולא בו. אותן דמויות תוכלנה להיות קשורות למיצג ספציפי או ללות את המבקרים לאורך כל הסיור.

    השימוש ביתרונות ה-VR באולימפיאדה האחרונה

     

    הטמעת VR במוזיאון Dali – המבקרים נכנסים אל תוך היצירות

    VR מציאות מדומה
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleחברת קרמר זכתה בפרס AV Accessory of the Year היוקרתי לשנת 2016
    Next Article Google ו-BenQ חוברות יחדיו ליצירת ה-Jamboard
    Avatar photo
    מערכת AVMASTER

    מאמרים אחרונים

    לרקוד על שתי חתונות? עם פתרון ה-VR של Place.it זה אפשרי

    קרא עוד

    מטא לא מתה אבל העתיד לא מבטיח

    קרא עוד

    זימר ביומט משלבת מציאות רבודה ומדומה והמנותח נותר ללא חתך

    קרא עוד

    כמחצית מהישראלים ישתמשו במציאות מדומה לפני הזמנת החופשה

    קרא עוד

    הקשר המפתיע שבין מציאות מדומה לבין הפחתת כאב בניתוחים

    קרא עוד

    האירוע הלימודי המרכזי של קהילת מקצועני SAP בישראל

    קרא עוד

    בלוג'ינס מציגה את "בלוג'ינס סטודיו"

    קרא עוד

    כיצד שיפרה Crestron את התשתיות החכמות בבניין הדגל של "קורנינג פתרונות אופטיים"

    קרא עוד

    מטריקס תייצג את פתרונות Rockwell Automation בישראל

    קרא עוד

    LG ו IBM מקדמות יחד יישומי מחשוב קוואנטי

    קרא עוד

    הישג לזום בזירת האבטחה: הראשונה עם תקן Common Criteria

    קרא עוד

    מחפשים עבודה? מאה משרות חדשות במגזר הציבורי במטריקס

    קרא עוד

    צריכים חלקים מוכנים להתקדם בתהליך? אין בעיה

    קרא עוד

    ISE2022 ניפגש או לא? דבר אחד בטוח – חייבים

    קרא עוד

    גלריה חכמה לניהול פגישות היברידיות שוויוניות

    קרא עוד

    פייברנט פותחת את 2022 עם סמנכ"ל מכירות גלובאלי מבטיח

    קרא עוד

    המשקפיים החדשים של Epson מושקים בישראל

    קרא עוד

    הסטרימינג של DELL ישירות מה CES

    קרא עוד

    תגובה אחת

    1. Pingback: אוניברסיטת MIT חותכת את כבלי קסדת ה-VR (המציאות המדומה) – פורטל האודיו וידאו AVmaster

    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.