פתרונות השילוט והמידע הדיגיטליים והאינטראקטיביים מחליפים בשנים האחרונות את שלטי הפרסום והמידע הסטטיים והופכים לשכיחים יותר ויותר בחיינו: אנו נתקלים בעמדות מידע בבתי הקולנוע, מפות אינטראקטיביות בתחנות הרכבת ושדות התעופה, מסופי תשלום ברשתות קמעונאיות ובבנקים, מראות וחלונות ראווה אינטראקטיביים, פרזנטורים ומסכי מודעות דיגיטליים ועוד.

העלייה באיכות המסכים לצד הירידה במחיריהם, מאפשרים לשווקים חדשים לאמץ פתרונות מידע ופרסום אינטראקטיביים בהשקעה נמוכה יותר משמעותית מאשר בעבר. הליכתם של יצרנים רבים לכיוון הטמעה מוחלטת של נגני המדיה במסכי התצוגה הביאה גם היא בתורה להוזלה נוספת במחיריהם של הפתרונות הללו. המשמעות המיידית היא שיותר בעלי עסקים וארגונים בגדלים שונים יכולים לאמץ פתרונות מדיה דיגיטלית איכותיים לצורך קידום וייעול התהליכיים העסקיים בארגון, וזאת מבלי לשבור את מסגרת התקציב שלהם.

מחקרים שונים מציגים נתונים לפיהם השילוט הדיגיטלי מושך פי 4 יותר צופים משילוט סטטי וכי התוכן שאליו נחשפים הצופים משאיר רושם לזמן ארוך יותר. סקר של מכון המחקר האמריקאי IHS על שוק השילוט הדיגיטלי אמד את הרווחים של שוק תוכנות השילוט הדיגיטלי ב-431 מיליון דולר בשנים 2013 – 2014, עם עלייה של 10% בשנת 2015 וצפי לעליות בשיעור דומה בשנים הבאות. על פי ההערכות, צפויות טכנולוגיות אינטראקטיביות להניב 31.75 מיליארד דולר! בשנת 2020 כאשר עמדות המידע האינטראקטיביות מובילות את הצמיחה של השוק.

הטרנדים החמים: ממשקי משתמש פשוטים, אוטומטיזציה ותוכן אינטראקטיבי מותאם אישית

ללא תוכן ייחודי ומושך השילוט הדיגיטלי עצמו איננו מספיק, הדור הדיגיטלי דורש היום שהסביבות האינטראקטיביות השונות יספקו חוויה אינדיבידואלית, גיוון, צבעוניות וממשק משתמש קל לשימוש.

חלון אינטראקטיבי בחנות הדגל של פולו ראלף לורן

ממשק המשתמש הוא נדבך חשוב המאפשר שימושיות והטמעה מהירה יותר של הפתרון: אם מדובר בחלונות ראווה וירטואליות שמיועדות למשוך ולאתגר את הלקוח לכניסה לחנות או רכישת מוצרים, או אם מדובר בעמדות מידע, מכירה או שירות אשר צריכות לאפשר תהליך מכירה ושירות מהיר ונוח לאוכלוסייה רחבה, כל הפונקציות הללו צריכות לפעול בצורה ידידותית, נוחה למשתמש ואינטואיטיבית על מנת שלא ייתפסו בתור גימיק אופנתי ותו לא.

יועץ יופי אינטראקטיבי – יכולות הדמייה במראה אינטראקטיבית תוצרת Panasonic

https://www.youtube.com/watch?v=-2_kc9GQYIE

שלטי החיווי, התצוגה והפרסום המגוונים כיום יודעים להתממשק לרשתות המדיה החברתית, תחזיות מזג האוויר, חדשות ופלטפורמות גמישות שונות באמצעות הרשת ולהזין את הצופים במידע שוטף ועדכני 24/7 בצורה אוטומטית מבלי צורך להעלות כל בדל של אינפורמציה אשר מוצג באמצעי התצוגה של הארגון.

אם בעבר האינטראקציה בין השילוט על צורותיו השונות לבין הצופה הייתה חד צדדית, הרי שכיום מאפשרים היישומים החדשים קשר מדוייק יותר: עמדות מידע מאובטחות אשר יודעות לספק מענה למגוון צרכים של הלקוח על בסיס נתוניו האישיים ומעצבות את חווית המשתמש שלו על פי זיכרון והתאמה אישית, תצוגות פרסום הסורקות את סביבתן ומציגות תכנים המתאימים לגיל, גובה, תווי פנים של האדם הנמצא בקרבתן, מראות ומסכים אינטראקטיביים אשר מיושמים מחוץ ובתוך חנויות בצורות שונות על בסיס טכנולוגייה של מציאות רבודה (AR) ועוד.

חדר הלבשה אינטראקטיבי בחנות Nike Women

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG