על רקע תערוכת אינפוקום 2018, פגשנו לראיון מיוחד בישראל את היגיניו (מבטאים היכיניו) ויילה אנגויטה (Higinio Viela Anguita), מנהל המכירות האזורי מחברת ClearOne, יחד עם ריקרדו רסניק מחברת מולטיפוינט

ריקארדו רסניק, מנכ"ל מולטיפוינט הנציגה הרישמית של ClearOne בישראל. תמונה- יח"צ

חברת ClearOne עלולה להיתפש, בטעות, כחברת DSP, אולי מכיוון ששם החלה את דרכה. אולם כיום, לאחר מסע רכישות ומיזוגי טכנולוגיות כדוגמת VCON בתחום מערכות הווידאו קונפרנס ו-Spontania בתחום פלטפורמת הוועידות, אפשר לומר כי ClearOne היא חברה המספקת את כל פתרונות הועידה הנדרשים ללקוח, החל ממיקרופון בודד לחדרי ועידות קטנים, אליו ניתן לצרף מצלמת ווידאו איכותית, אף היא תוצרת ClearOne, ועד לחדרי ועידות גדולים בהם מותקנים מיקרופונים בטכנולוגית Beamforming Array המחוברים אלDSP  חזק. התוצאה היא אחת: חווית ועידות נכונה ומדויקת עבור הלקוח. מעין לגו אותו יכול הלקוח להרכיב על מנת לקבל את מה שמתאים לו מבלי להתפשר.

לדברי היגיניו, ClearOne שמה דגש רב על ההנדסה ושילוב מלא והדוק בין הפתרונות השונים: "הרעיון הוא ליצור שלם הגדול מסך חלקיו. אם לקוח בחר מצלמה ואז שילב איתה מיקרופון שלנו, איכות הוועידה שלו תהיה הרבה יותר טובה. הוא גם יכול לבחור להוסיף את הרכיבים באיזה שלב שירצה, כמו המיקרופונים הניתנים לשרשור מתוצרת ClearOne. אפשר להתחיל עם אחד, ואם מרגישים כי כיסוי השמע אינו מלא או מספק, ניתן להוסיף עוד אחד באמצעות כבל רשת סטנדרטי."

מסע רכישות תואם פורטפוליו

היגיניו: "דאגנו שכל רכישה שנעשתה תתאים לפורטפוליו החברה הקיים על מנת שלא נמצא את עצמנו עם פתרונות 'מנותקים'. אנחנו יודעים לתת היום מענה לחדרים בכל גודל ויש לנו את הפתרונות האיכותיים ביותר לחדרי האדל להם קיימת דרישה גבוהה. הפתרון המקצועי ביותר שקיים כיום עבור חדרים מסוג זה הוא ה-Versa 150, מדובר על שילוב של מיקרופון ורמקול לצד מצלמת USB עם כיסוי חדר מעולה, המחוברים לרכזת (HUB) אליה מתחבר המחשב. עם ה-Versa 150 אנחנו גם נותנים רישוי ל-90 ימי התנסות ב-Spontania, פלטפורמת הוועידות שלנו. תפישת הלגו של ClearOne מאפשרת לאינטגרטורים לספק פתרון מודולרי אשר מסייע בשימור ההשקעה ללקוח, בנוסף לשנתיים אחריות לכל מערכת שנמכרת."

עסוקים בלימוד והדרכת המשתמשים למיקסום חווית השימוש. צילום - ClearOne

בתחום חדרי הישיבות הגדולים, אולמות הרצאות ואפילו בתי משפט, פתרון ה-Beamforming Array Gen2 תופס תאוצה, כך מספר היגיניו: "אנחנו מוכרים כמויות גדולות מהפתרון הזה כיוון שהוא פשוט מוצלח. זו מערכת מיקרופונים המגיעה על גבי פלטה מעוצבת הניתנת לשרשור ולהתקנה על גבי כל משטח אפשרי; שולחן, תקרה או על הקיר. עד שלושה מיקרופונים כאלו ניתנים לחיבור ל-DSP אחד והם מספקים כיסוי לשטח גדול מאוד. בטכנולוגיית Active Stirring בה אנחנו משתמשים, המיקרופונים המובנים "מחפשים" את הדובר בחדר וקולטים אותו מכל מקום. הדור הנוכחי שיפר את רמות הדציבלים מ15 ל-25."

היגיניו המשיך: "יתרון ייחודי ל ClearOne הוא היכולת לשלב במארז מספר פתרונות – IP, DANTE ועוד, ועדיין לנהל אותם באותו ממשק. הלקוח יכול לחבר מספר מיקרופונים שונים ולנהל אותם באמצעות ה PRO 2 CONTROL בממשק אחד. המשמעות היא שפרוטוקול DANTE למעשה משולב בתוך ה-PRO CONTROL 2, וכעת אנחנו משיקים גרסה שתאפשר לשלב IP TELCO DANTE (PSTN)  בכל הפיצ'רים."

על השוק בישראל

בישראל ישנה דרישה לפתרונות אודיו מקצועי, ו ClearOne יכולה לספק את המענה המתאים, בנוסף לקו המוצרים החזק שלנו עבור חדרי האדל. תוספת חשובה לקו מוצרים זה נקראת converge pro והיא מושקת ב infocomm  ממש בימים אלה. זהו רכיב המאפשר חיבורי מיקרופונים, רמקולים ועוד, אשר חווית משתמש של חדר ועידות גדול ומקצועי גם בחדר האדל. 

אנחנו מתכוונים להגדיל את הנוכחות שלנו בתחום הוועידות בישראל. ל ClearOne יש ליין שלם ואיכותי ביותר אשר מתאים לכל פלטפורמה, ומביא איתו יתרונות ייחודיים. פתרונות החברה מאפשרים שיתוף תכנים אלחוטי, הקלטת שיחות מקומיות ושיחות ועידה."

היגיניו הוסיף כי החברה מספקת פתרונות גם בתחום ה-NMS (הזרמת מדיה על גבי הרשת) והשילוט הדיגיטלי: "אנחנו מציעים NMS שקל ללקוח לנהל, היות והוא מתבצע על גבי הרשת הארגונית והלקוח לא צריך רשת ייעודית. הפתרון שלנו מתבסס על דוחסים ופורסים ומאפשר ללקוח לחבר כל כניסה לכל יציאה, מעין מטריצה וירטואלית 'אינסופית'. ב Infocomm יושק גם מוצר חדש מבוסס JPEG. כל פתרון ה-NMS שלנו מנוהל באמצעות תוכנת ה-View Pro, ויש לנו לא מעט התקנות בעולם בחברות גדולות, בתי מלון ועוד." 

היגיניו מאמין שבשנת 2018 יהיה גידול משמעותי עבור ClearOne, במיוחד בחדרי האדל. הוא ציין פיתוח נוסף בפלטפורמת הוועידות Spontania, אשר ייקרא Spontania Space ואמר כי מדובר בפיתוח משמעותי, המהווה את מחויבות החברה ללקוחותיה.

 
פתרונות מודולאריים מאפשרים ניצול יעיל של המוצרים

נציגות מקצועית תואמת את רמת הפתרונות

אחרי שנים רבות בהן מילא תפקידים בכירים ב ClearOne באירופה, ריקרדו רסניק, מנכ"ל מולטיפוינט, הנציגה הרישמית שלClearOne  בישראל, מכיר את החברה ואת חזונה היטב. רסניק: "לאחר עבודתי ב-ClearOne עברתי לישראל ופתחתי חברה משלי- מולטיפוינט. לפני שנה וחצי התקשרה אלי מנכלי"ת ClearOne, גברת Zee Hakimoglu  והציעה לי להיות חלק מתהליך חיזוק המותג בישראל. שמחתי להיענות לאתגר ויחד התחלנו לקדם מודעות בצורה מקיפה ויסודית בשוק, תוך חיבור שלושה מפיצים המתמחים בשווקים מגוונים. בימים אלה אנחנו מחפשים משווק רביעי, הממוקד בתחום ה-UC (Unified Communications)."

רסניק ציין כי בשנה החולפת בוצעו מספר מכובד של פרויקטים במגזר הממשלה וההייטק, בהם שולבו פתרונות ClearOne. גם אפל ישראל הוא אחד הפרויקטים בו מעורבים פתרונות המותג.

היגיניו: "החוזקות של ClearOne באות לידי ביטוי בערך הכולל של הפתרונות. הם מקיפים ונותנים מענה לטווח הארוך. לקוחות לפעמים משווים כמות רכיבים או עלות כוללת של רכיבים מפתרונות מקבילים ומבינים כי אנחנו מספקים את זה במוצר אחד, ומוצאים את הפתרון שלנו ככדאי יותר. שמתי לב כי בשנה וחצי האחרונות לא היו לנו RMA (תקלות חומרה אשר דורשות החלפה). 

רסניק מוסיף: "ClearOne הוטמעה במספר פרויקטים בולטים השנה. אוכל לתת מספר אתגרים עליהם ענו פתרונות החברה למשל חברת הייטק שבה הותקנו עשרה מיקרופוני Beamforming Array 2. החברה בחרה בפתרון אחרי בחינות מעמיקות של פתרונות אחרים, בזכות העיצוב הייחודי והעובדה שזה היה הפתרון הכי 'נקי' שגם כיסה שטח גדול מאוד. זה היה מקרה בו האסתטיקה היתה חשובה אולם דוגמא נוספת היא פרויקט במגזר הממשלתי שבו שרשרו שלושה מיקרופוני Beamforming Array 2  לכיסוי מאתגר של שטח גדול במיוחד אשר נדרש לצורך הקלטת דיונים. בפרויקט בבית חולים בו הוטמעו הפתרונות של ClearOne, פתרנו דרישה לשליטה על איזורים וחיבור מספר מיקרופונים שונים בטכנולוגיות שונות כולל שילוב DANTE. שוב בחישוב פרוייקטלי, העלות תועלת של הפתרון שלנו היה הטוב ביותר."

ריקארדו מאמין כי מיקוד בתחום הוועידות יאפשר לClearOne לספק מענה מצוין ללקוחות המחפשים פתרונות ועידה מודולאריים ואף סיפר על שיתופי פעולה מיוחדים: "סיסקו מציגה אינטגרציה בין מערכת הווידאו קונפרנס מדגם SX80 לבין המיקרופונים וה-DSP של  ClearOne, זה אומר משהו על היכולות שלהם ועל איכויות המוצרים."

היגיניו סיכם: "ClearOne היא חברה עם שנים של ניסיון שמתאימה את עצמה לטכנולוגיות חדשות ובכך שומרת על הובלה וההובלה הזו תישמר. אנחנו לא מפסיקים לעבוד על פיתוחים חדשים שישמרו על חדשנות וחווית משתמש ייחודית."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG