נראה שטכנולוגיית הקאסטינג (casting) הצוברת תאוצה בתחום האירוח בעולם מחלחלת לתודעת מקבלי ההחלטות בישראל, וגם מעט המורכבות והרגולציה לא ימנעו מאיתנו לנייד את התוכן האישי בחופשה הבאה. 

depositphotos

החוויה שלנו מהטלוויזיה שמותקנת בחדר בית המלון מסתכמת במקרה הטוב בתחושת חזרה לעידן הכבלים של סוף שנות השמונים ובמקרה הפחות טוב כעוד רהיט שנמצא בחדר. אם חושבים על זה, מדובר בפער עצום בין הרגלי צריכת התוכן שלנו בבית לבין ימי החופשה. זה עומד להשתנות. 

אבולוציה של אפשרויות - מאיפה התחלנו ?

צבי זוסמן: "האפשרות הבסיסית ביותר להקרנת תוכן ממכשיר אישי כמו טלפון חכם היא לעשות "מירורינג" (שיקוף מסך) שזה אומר להציג את מסך הבית של הטלפון על גבי מסך הטלווזיה בחדר המלון. במקרה הזה כל פעולה שנבצע על גבי המכשיר האישי תוצג גם על גבי המסך. חוויית שימוש זו אינה מעשית מאחר וכל פעולה במכשיר הנייד משוקפת למסך ולכן בעת קבלת שיחת טלפון, לדוגמא, "ישתלטו" נתוני השיחה הנכנסת על מסך הטלוויזיה."

העולם התקדם לפתרונות "Dial Up"

"נניח שהאורח רוצה לראות את סדרת הנטפליקס שלו בדיוק כשחזר מארוחת הערב במסעדת המלון. במידה ובחדר יש מסך חכם שבו מותקנת אפליקציית נטפליקס, מכשיר הטלפון "יעיר אותה בחיוג" מה שיגרום לחיבור ישיר בין ספק התוכן לאפליקצייה הטלווזיונית. מהרגע שנוצרת תקשורת כזו מוזרם תוכן תחת שם המשתמש של האורח ללא תלות בהימצאות הטלפון הנייד בסביבה. כאמור, האופציה הזו קיימת רק כאשר הטלוויזיה חכמה וגם מותקנות עליה האפליקציות הרלוונטיות". 

חלק מיכולות הפתרון במסכי פיליפס (צילום- פיליפס)

עידן ה Casting - העידן הנוכחי

"בהמשך הופיע פתרון עוקף שמייתר את כל המורכבות שתוארה עד כה. שתיים מהטכנולוגיות המוכרות הללו הן הכרומקאסט של גוגל והאייר פליי של אפל. הפתרון של גוגל כולל את הכרומקאסט- דונגל שמתחבר לטלוויזיה ובאמצעות ויי-פיי גם לטלפון החכם. מצב זה מאפשר ללמעלה מאלף אפליקציות הנתמכות על ידי כרומקאסט לשדר תוכן למסך הטלוויזיה גם אם היא אינה טלוויזיה "חכמה", הכרומקאסט דואג שהיא תהיה כזו. 

 

יישום פתרון זה מייתר לחלוטין מבית המלון את הצורך בהורדת אפליקציות כפי שקורה באפשרות הקודמת של ה Dial Up, והופך גם את האורח לאדיש לשאלה האם הטלוויזיה חכמה או לא.  בדומה לטכנולוגיית ה Dial-Up, גם כאן מהרגע שחיברנו בין הטלפון לדונגל, התוכן מוזרם ישירות מהענן של ספק התוכן ולא מהטלפון."

קיימת עוד אופציה במידה והאורח ירצה להכניס סיסמאות. מה יקרה אם ישכח לצאת ?

"אפשרות נוספת אשר עומדת בפני האורח היא להיכנס עם שם משתמש וסיסמא לסביבת הניהול של הטלוויזיה. בתרחיש זה יכול האורח ליהנות מהמרחב האישי המוכר לכל ימי החופשה בלי לחשוש מלהשאיר את נתוני הצפייה או הפרטים שלו, מאחר ומסכי פיליפס הם הראשונים לאפשר הורדה ורכישת אפליקציות מחנות ה Google Play על ידי האורח עצמו, עם מחיקתן ואוטומציית Clear Data בעת ביצוע צ'ק אאוט. מדובר על הפתרון האולטימטיבי הן עבור האורח והן המלון".

צבי זוסמן, מנכ"ל מבט מסכים וזרועות. צילום פרטי

פתרון 360 - צוות המלון יכול לישון בשקט

"מאחר ועדיין לא קיימת טלוויזיה חכמה אשר נותנת את המענה גם לגוגל וגם לאפל (ללא מניפולציות), ובישראל הדרישה המובהקת היא לפתרון של גוגל, אנחנו מספקים לצוות המלון מספר מכשירי אפל טיוי מוכנים להתקנה קלה עבור מקרה שבו יופיעו אורחים חובבי אפל. פתרון ה IOS כולל גם הוא את יכולות ה casting של הAir play  מבית Apple כמו גם גישה לApps store  וכמובן את ה Clear Data  אשר אחראי למחיקת נתוני המשתמש באופן אוטומטי עם ביצוע הצ'ק אאוט."

האם יכולות המולטימדיה ואפשרויות ניוד התוכן האישי שהן מביאות איתן, תהיינה פרמטר בבחירת בית המלון?

"בימים כתיקונם האנושות עושה שימוש מאסיבי באפליקציות להזמנת חדרים כגון בוקינג ואגודה. המשתמש עדיין אדיש לחוויית המולטימדיה והתוכן בחדר המלון, ולכן פרמטרים אלה עדיין אינם חלק מהציון של בית המלון באפליקציות. 

בתי המלון עושים מאמץ גדול (ומצליחים) לתת לנו תחושה ביתית אולם הם עדיין אזורים מסחריים ולכן קיימים חוקים ושיקולים שונים מהמרחב הפרטי, כמו זכויות יוצרים או התחייבות לרוחב פס אותו דורשות ספקיות התוכן על מנת להבטיח חווית צפייה מקסימלית לאורח. 

הסוגיות הללו ונוספות מטופלות על ידי היצרניות השונות ואני משוכנע שנראה התייחסות אחרת לתחום המולטימדיה ויכולות ניוד התוכן האישי בבתי המלון בשנים הקרובות במטרה להעצים את חווית השהות של האורחים." 

לא צריך להיות האקר גאון בשביל לצפות בתוכן שלי מהחדר הסמוך

"חשוב לזכור שבניוד התוכן האישי יש גם סכנות. אורח שבא לנפוש יכול לחפש את הדרך הקצרה והקלה ביותר להצגת התוכן האישי בחדר מלון במדינה בה הוא אינו מבין את השפה, ולהיקלע לסיטואציה שהתוכן מוזרם למסך שנמצא בחדר הסמוך. מערכות בית מלון מקצועיות יחייבו אותו לבצע 'צימוד' בין המכשיר האישי לבין המסך הגדול באמצעות קוד, בדומה לצימוד של אוזניות בלוטות' למשל.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG