כחודש אחרי ה Crestron Forum האחרון והמוצלח שנערך במלון הילטון ובו השתתפו כ 400 לקוחות ומובילי התעשייה, שוחחנו עם קור ביידורקאן במטרה להבין עד כמה הולך להשפיע המעבר לענן על תחום ה-AV

תמונות בכתבה - מקסים גולבנוב

עולם ה-IT אימץ את טכנולוגיית הענן והוא נמצא כבר עמוק בהטמעה שלו. לעומת זאת נדמה שתעשיית ה-AV מתחילה את דרכה לענן בצעדי תינוק. באילו צעדים נקטה קרסטרון על מנת להתמודד עם המעבר לטכנולוגית הענן וכיצד מינפה זאת לטובתה ?

קור: "קרסטרון החלה את שירותי הענן שלה בתחום הביתי כבר לפני למעלה משש שנים. מדובר בשוק קטן אולם משמעותי עבורנו. למדנו ממנו המון אולם הטכנולוגיה עדיין לא התאימה לענן בקנה מידה גדול. נתון זה השתנה לפני מספר שנים כאשר הטכנולוגיה, פרוטוקולי התקשורת והסטנדרדטיזציה התפתחו. התאפשר לנו לבנות את ענן ה-Enterprise שלנו כך שיוכל לענות לדרישות הלקוחות הארגוניים והתעשייה שלנו. ככל שעולמות ה-IT וה-AV  ממשיכים להישזר זה בזה, ישנה מוכנות גדולה בקרב לקוחות ה-Enterprise אשר נמצאים לרוב בחזית הטכנולוגיה".

תפיסת ה-AV/IT נחשבת חדשה יחסית, מערכות AV מתחברות ל-IT וכעת כאשר אתם משווקים את שירותי הענן שלכם, באילו תגובות אתם נתקלים כשמדברים על AV מנוהל בענן ?

קור: "לפני מספר שנים, החששות היו סביב נושא אבטחת המידע והעברת המודל העסקי לענן. היום, לצד שירותי Office 365 ושירותי ועידות בענן, קיימת פתיחות גדולה יותר והבנת הערך המוסף של מעבר לשירותי AV בענן."

דיברנו על תפיסת ה-AV/IT כמשהו חדש. מהי תפיסת העולם של קרסטרון בנושא?

"המעבר מ-AV ל-IT כבר מתרחש. AV/IT משמעו טכנולוגיה עם יותר תחומי חפיפה בין השניים, בתפקידים ובמטרות שהם משרתים. הן התעשייה והן הלקוחות מצפים ליותר ממבנים וחללי ועידות חכמים. זהו אינו חזון עתידי יותר, זו המציאות הנוכחית."

כיצד תפיסת AV/IT משפיעה עליכם במו"פ, במה אתם מתמקדים כאשר אתם מתכננים או משיקים מוצר חדש ביחס לענן ? האם כל פתרונות ה-AV יחוברו לענן ?

"קרסטרון מתמקדת בראש ובראשונה סביב חווית המשתמש. שירותי הענן שאנחנו מציעים נועדו לשפר ולשדרג את הטכנולוגיה באתר הלקוח. המכשירים המחוברים לשירותי הענן שלנו אינם רק ציוד AV. לקוחות מסוגלים למנף מגוון סוגי התראות וניטור ברגע שחלה תקלה בכל סוג של ציוד בו הם משתמשים בארגון." 

כמות עצומה של רכיבים בחדרי ישיבות וחללי פגישות שונים מהווים עוד סוג של IoT המשדר כמות בלתי נתפסת של מידע המועבר לענן, אולם ללא טיוב נתונים או תרגום שלהם לכדי שאילתות, הם חסרי תועלת. מהן ההשפעות של כמויות המידע העצומות, האם לקוחות מבינים מה ניתן לעשות עם המידע הזה והאם נתקלתם במקרים בהם לקוח הבין את הפוטנציאל הגלום בשימוש בפלטפורמה שלכם לניתוח המידע הזה ?

"אני חייב להודות כי מרבית הלקוחות אינם מנצלים את המידע הנצבר לטובתם. כאשר הם מוכנים, אנו מארגנים אותו עבורם עם שלל כלי ניתוח ותובנות. לקוחות שכן מנצלים את יכולות הפלטפורמה לניתוח המידע שלהם, מבצעים בפועל החלטות המגובות בנתונים מאורגנים, החלטות אשר מסייעות להם לספק שירות טוב יותר ללקוחות שלהם, לנצל את הנדל"ן שלהם בצורה אופטימלית." 

ועדיין, המעבר לענן נעשה בצורה איטית יחסית. מה לדעתכם יכול להאיץ מעבר לקוחות לשירותי AV בענן ?

"ההגירה לכיוון הענן תואץ עם הזמן וכמובן עם ניסיון של ארגונים ראשונים שיהנו מיתרונותיו של הענן. הענן יהפוך לפלטפורמה עיקרית בדומה ל IT ומרבית היישומים העסקיים יהיו זמינים רק בו בעתיד הקרוב. רוב התעשייה תבין את התועלות שבכך, החל מחיסכון בעלויות וכלה בפשטות התקנות ותחזוקה. ארגונים קטנים כגדולים יאמצו פתרונות AV בענן יותר ויותר אחרי שיבינו שתשתיות מקומיות (On Premise) יקרות לרכישה ולתחזוקה ובסופו של דבר מתיישנות מהר מאוד."

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG