שלטים דיגיטליים במקום זכוכיות – הדור הבא כבר כאן? (תמונה: TechTap)

 

פרויקט מעניין שבוצע לאחרונה במרכז החדשות TELUS שבוואנקובר קנדה, נותן הצצה לעתיד השילוט הדיגיטלי והפרסום. במרכז, שנועד להציע פתרונות לשילוב חדשני של ארכיטקטורה, שירותים ו-IT, הורכבו מספר דלתות בהן הזכוכית הוחלפה בשילוט דיגיטלי.

הפרויקט, שבוצע יחד עם חברת TechTAP מטורנטו שבקנדה, התבסס על מה שהחברה מכנה 'דלתות קסם'. מדובר בדלתות בהן הזכויות הרגילות הוחלפו במסכים בגודל 55 אינץ'. לפי אלן דיוויין, המייסד של TELUS, "המטרה הייתה לראות האם אפשר להפוך דלתות סטטיות למשהו חדשני יותר המציג מה שכבר להשיג עם הטכנולוגיה המעודכנת ביותר".

המרכז הקצה לצורך הפרויקט שש דלתות כשכל אחת מהן הייתה זקוקה לשני מסכים, שתי מצלמות ושני מערכי עיבוד כדי לספק ולהציג תכנים אינטראקטיביים המשלבים מציאות רבודה. בנוסף, כדי לתפקד באופן ראוי, האלמנטים היו חייבים להשתלב בערכה כוללת שעובייה יאפשר בסופו של דבר להשתמש בדלתות גם כדלתות. כמו כן השלטים הדיגיטליים ששולבו היו חייבים לעמוד בתקנים הנדרשים בכל משרד: תאורה טובה להצגת המידע, עם כבילה שמאפשרת העברת חשמל וכן עמידה בדרישות כיבוי אש ואבטחה כדי לאפשר מעבר מהיר בעת הצורך.

כאן נכנסה לתמונה אינטל (Intel) שעזרה ליצור מחשבים זעירים, או מחשבי NUC בשמם המוכר, כדי לספק את משאבי העיבוד הנדרשים להצגת מידע גרפי עשיר על הדלת, וכן מצלמות שמזהות גישה. מסכי המגע עצמם הגיעו מ-Flat Frog, וב-TechTap הרכיבו למעשה מחדש את כל המערכות אל תוך הזכוכית הזו כדי להקפיד שיהיו דקות ככל האפשר, ועדיין יספקו בהירות גבוהה במיוחד של 700 ניט.

התוצאה כאמור הייתה מוצלחת ביותר עם דלתות שהזכוכית שלהן לא מגיעה לעובי של אינץ', והן מספקות הצצה כאמור, אל מגוון רחב של תרחישים עם שילוט שהמידע בו מתחלף בזמן אמת, יכולת העברת מידע באופן אינטראקטיבי, ואפילו כדי לשמש כמעין תפאורה נהדרת ומלאת חיים למשרד.

"הדלתות הללו הראו למבקרים במרכז כיצד אפשר לראות את העולם מנקודת מבט שונות", הוסיף דיוויין.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG